A racionalitás szülötte
Szöveges ítélet
Egy barátomtól vettem jutányos áron, csak amiatt a 4 év korkülönbség miatt, ami az előző autómmal szemben állt: ez egy fiatalabb vectra.
Én eddig minden autómat szerettem (bár tudni kell hogy amikor megvettem őket szerelővel mentem, sok keresés után), és persze kíméltem is. A választásnál mindig félretettem a fiatalos tüzet, és csak a racionalitás döntött: a családnak megbízható autója legyen.
Ez a Vectra is ilyen. Nem lehet vele gyorsulni, mivel 75 lóerős, viszont gyönyörűen elmegy mindenhova. Nincs benne semmi értelmetlen extra, emiatt szinte soha nem mentem szervizbe. A maximális nyomatékot leadja már 2000 fordulat körül, de 4000 fölött már nem gyorsul, így tehát nem hajtja az ember, nem is tudom, hol tilt le a motor. Állati okosan kitalálták, száz évre készült a gépezet!
6 éve használom, 85000-et tettem bele, de a mai napig ugyanolyan az autó, mint amikor megvettem. Ugyanúgy hibátlan a váltója és kuplungja. Ugyanolyan szép hangja van a motorjának. Ugyanúgy 6-6,5 Litert fogyaszt hosszú távon, 3 gyerekkel és megpakolva is, ha utazunk a Balatonra. Itt tudni kell, hogy 120-nál megugrik a fogyasztása kb. 2-2,5 literrel, ezt nem lépem át csak ritkán. A fogyasztási adatokhoz kiegészítésként: télen 7,5 az átlag (vegyes használat mellett), nyáron 7 alatt van. Vegyes használat: nagyrészt (kis)városban használjuk, 2-3 hetente kicsit kiruccanunk vele.
Eleinte nem szerettem, de mára azt mondom -hallva az ismerősök sztorijait, hogy mennyi pénzt költenek szerelőre-, hogy baromi jó autó!
Ha el kellene indulni vele Hollandiába, csak az olajszintet, vizet nézném meg és elindulnék, mert tudom hogy odaérek.
Összesen annyi a baja, hogy 2 ajtó sarkát kell lakatolni, meg 1-2 szépségjavítást kell megoldani (a nyáron meglesz), de funkcionálisan szuper a gép.
Igazság szerint nemigen lehet róla elmondani semmi különöset. Egy 75 lóerős autó, ami 15 évesen se eszi az olajat, nem igényel javítást a normál karbantartáson túl, bárhova elmegy, mindig ugyanannyit fogyaszt az évszaknak megfelelően, mínusz 15C-ban is indul, nyáron nem forr a vize...
Szóval azon túl, hogy nem tudok vele versenyezni és reprezentálni, maximálisan tud mindent, amit tudnia kell. Sőt: biztos vagyok benne, hogy még sok évig tudni fogja!
Ez egy olyan konstrukció, amit a racionalitás szült: beülsz, használod, olajat cserélsz, fékbetétet cserélsz, mész, mész, mész...
Szóval, ha valaki le tud mondani a száguldásról, az vegyen bátran ilyen autót.
Hibalista
- Fékbetétek, féktárcsák (normál) - kipufogó kilyukadt (normál) - lambda-szonda csatlakozója (emiatt egy szaki hengerfejet akart cserélni, de az Opelos srácok 3000-ből megoldották...) -
Ide hordtam szervizbe
Opel Danubia, Suszt Ákos
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Meggyes Péter, Pécel
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 186000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra A 1,6 | Következő autója? | Ford Mondeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
