A morgó V6-os
Szöveges ítélet
Mikor hozzám került, egy hideg ködös, havas februári nap volt. A hazafelé úton egy busz előzésébe kezdtem, gázadásra meglepően durván ülésbe lapított. Előtte A Vectra-m volt, de csak az 1,6-os motorral szerelt. Ahhoz képest egy vadállat volt Ő. A latyakos út ellenére még a busz előtt kullogó 4 autót is elkerültem. Nem voltam hozzászokva az ilyen gyorsuláshoz és úgy ítéletem meg, hogy csak a busz fér bele, de meglepett. Félreértések elkerülése végett, soha sem mentem bele veszélyes előzésekbe. A mai napig, 15 éves jogsival nem okoztam egy baleset sem. kop-kop-kop :)
Fogyasztása az első hónapokban elérte a 12-13 litert is, mutogattam ismerősöknek, barátoknak, hogy milyet lép a V6. A hangja 3500-as fordulat felett igazi morgássá változik. Ennél az autónál nem az a lényeg, hogy hány kilométert teszel meg egy tankkal. Inkább, hogy egy tank benzinnel mennyi libabőrt okozol magadnak.
Mára inkább csak finoman használom, így átlagban 8-8,5 liter a fogyasztás. De tempomattal elértem már 6,6 litert is sztrádán.
Mivel használom, sok kopó alkatrész cserére került. Csapágyak, féltengely stb.
Egyszer kilyukadt az olaj hűtő ami költségesebb (89 ezer ft) volt. A váltó is cserélve lett benne és ha már kiszedtük a motort (így volt könnyebb hozzáférni) kicseréltünk mindent. (kuplung, csapágy, vezérlés, tömítések) De így is 350 ezer ft-ból megvolt az egész. A gyári rugó eltörött és az egyik lengéscsillapító is megadta magát. Vettem komplett futóművet alá ami szereléssel együtt megállt 100 ezer ft környékén. A rozsdásodás el lett tüntetve rajta, küszöbök, ívek, taposó. Ez kb. 50 ezer ft volt és kapott egy teli fényt. Ezt inkább nem írom le mennyibe fájt. :)
Voltak apró módosítások, mivel az autó B1-es eredetileg, kapott B2 első lámpákat, komplett hátulja cserélve lett modell frissítettre.
Sok pénzt öltem bele, de szeretem a mai napig és amiért vettem, azt mondom, megérte az árát. Persze, most lassan családos fejjel más a hozzáállásom. Nézzük már az új Zafirát vagy valami család centrikusabb autót. A Vectra marad! Csak mellé jön az új gép. Jó lenne Opel, hogy a találkozókra azzal is elmehessünk. Párom ebbe nem szól bele szerencsére. :)
Tettem fel képet, az elsőn ahol a Jagwar cabrioval van az első nap amikor hozzám került. A másik képeken mikor teljesen fel lett újítva.
Hibalista
- Futómű (100k), váltó(350k). De soha sem hagyott az út szélén. Hobbi autóként üzemel, így figyelek az állapotára és rendszeresen karban van tartva, megkapja ami jár neki.
Ide hordtam szervizbe
Városi kis műhelybe, ismerőshöz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra A 1,6 | Következő autója? | Zafira? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
