A családi kék villám
Szöveges ítélet
Az autó formája még mindig szép, annak ellenére, hogy 10 éves konstrukció. Egyrészt elegáns, másrészt sportosnak hat a motorháztetőn végigfutó domborítás és az áramvonalas tükrök miatt. Nem kell szégyenkezni ha az ember üzleti tárgyalásra megy, és a hétköznapi életben is kitünően megfelel. Lehet, hogy az izlésemmel van baj de egy-két kivétellel a mai autók formatervei nem igazán nyerik el a tetszésemet. Sajnos a C Vectra formaterve sem sikerült valami szépre.
Külföldről behozott autó így az itthoni fapadosokhoz képest minden kényenyelmi berendezés megtalálható benne, amely a hosszú utazásokat is élvezetessé teszi. Sajnos a navigációs rendszerhez még nem sikerült magyarországi adatbázist is tartalmazó CD-t szereznem. A GM szerint már van csak a hazai márkakereskedők nem tudnak róla. Könnyen vezethető autó (A feleségem is imádja vezetni), az ülések kényelmesek és a deréktámasz is nagyon hasznos találmány. A 10 hangszórós kormányról vezérelhető Siemens gyári hifi kitünő hangzású. Ezen kívül egy csomó kényelmi berendezés van benne pl. elekromos ablak, tükör, digit klíma, hűtött kesztyűtartó stb. (mindezek jó része a felszereltségtől függ). Utólag egyedűl parkolóradart szereltettem be mert a tükrökből nem lehet jól látni az autó mögötti területet. A csomagtartó jó nagy és jól pakolható (két kicsi gyerek + szülők minden motyója és a nagybevásárlás is befér).
Sajnos az ajtózsebek kicsik és középkonzolon lévő pohártartók sem praktikusak, de azért mindent el lehet pakolni valahová.
Már 2 éve, hogy az autó chip tuningot kapott, aminek következtében dinamikusan vezethető és az előzéseknél sem kell az olvasót morzsolni. A dízelmotor megbízható. Az olajfogyasztása egyenlő 0-val (15000 km-es olajcsre periódus mellett). Az autó nagy tömege ellenére keveset fogyaszt 6,5 l/100 km (vegyes átlag 15000 km-re). Lámpás gyorsulási versenyekre nem alkalmas. A változó gemetriás turbónak köszönhetően minden közlekedési helyzetben megállja a helyét. A 4 tárcsaféknek (elől hűtött) és az ABS-nek, köszönhetően ha kell nagyon gyorsan meg lehet állni vele.
Tervezői az autó korának megfelelően a biztonságra is odafigyeltek. A vezetőn kívűl négy légzsák, övfeszítő, pedálkioldó stb. őrködik az utasok biztonsága felett.
Volt néhány autóm, így van némi összehasonlítási alapom. A B Vectra talán a legjobb választás a hasonló korú középkategóriás autók között. Az ár-érték arány, alkatrészárak, alkatrész ellátottság, gazdaságosság és praktikum figyelembevételével az Opel Vectra a kategória egyik legjobb autója. Drágább autót sokat lehet találni de jobbat nem nagyon.
Hibalista
- Három év alatt egyszer sem hagyott cserben. Csak egy kis odafigyelést igényel 15000 km-ként cserélem az olajat, és minden szűrőt (olaj, gázolaj, levegő, pollen). Az izzítógyertyákat, féktárcsát, fékbetéteket, hátszó szilenteket, néhány izzót (1 fényszóró, 1 hátsó helyzetjelző, 2 műszerfalvilágítás) és a tanksapka kp.zár motorját kellet cserélni. Csak olyan alkatrészeket amit minden autóban cserélni kell. Még az aksi is eredeti gyári (6 éves) igaz már gyengélkedék.
- Az alkatrészek esetében csak gyári eredetit vásárolok és ezt meghálálja.
-
Ide hordtam szervizbe
Barátok
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wartburg, VW, Suzuki, Opel, | Következő autója? | Opel Vectra Caravan 1,9 CDTI, Audi A6 avant |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
