A családbarát
Szöveges ítélet
10 éves korában ismertem meg. Mivel egy 120-as Skodából ültem át szeretett Opelembe, könnyű lenne azt mondani, hogy nem csoda, hogy szerettem, hiszen végre egy normális nyugati auótban ültem. De ez nem így van. Munkámnak köszönhetően számos céges autóval közlekedtem, úgyhogy volt/van összehasonlítási alapom.
A külsejével kezdeném. A B Vectra az egyike azon kevés autónak, aminek még volt karaktere. De még milyen! Szép autó.
Véleményem szerint nagyon kényelmes benne utazni és kellemes vezetni. Mivel kombi, ezért a kanyarokban nyilván nem lehet vele virgonckodni, de nem is arra találták ki. Szeretem benne, hogy az utastérben a motorzaj alig hallható. A Skoda után először még zavart is, mert ha kinyomtam a kupplungot mindig azt hittem, hogy leállt a motor. :)
Kényelmi szempontból az egyetlen problémám a lábtérrel van. Két gyerekem ül hátul gyerekülésben és ők akaratlanul is összerugdossák az első ülések hátulját. A hátsó ülés formája miatt van némi probléma a gyerekülésekkel is. Az ülő felület domborulatai miatt, ha a széle felé tolom a gyerekülést, akkor megdől oldalirányban, ha befelé tolom, akkor meg rálóg a biztonsági öv csatlakozójára. De ezt nem sorolnám a negatívumok közé, mert az autó tervezésekor ez még nem volt szempont, felnőtteknek pedig kimondottan kényelmes a hátsó ülés.
Kétgyermekes családapaként kézenfekvő választásnak tűnt a kombi. Nyaraláskor szépen tetőig tudjuk pakolni a csomagtartót. Kisgyermekes családoknál babakocsi meg etetőszék is bele varázsolható.
Mivel elég sokat mentem vele rövid távon városban, ezért simán el tudtam érni a 9-10 literes fogyasztást télen. Mostanában viszont sokat járok hosszabb utakra. Ilyenkor tulnyomóan autópályán 130-cal közlekedve, négy felnőttel és csomagokkal 7,4 körül eszik. Egy 15 éves 1,8-as benzines kombitól én ezt elfogadhatónak tartom.
Ami még negatívum, hogy a kasztni kezd rozsdásodni. Úgy tűnik, hogy jobban bírja mint annak idején az A Vectrák, mert nem keletkeztek még rajta nagyobb egybefüggő foltok. Viszont emiatt még nem is javíttattam, mert az itt-ott látható pöttyök miatt nem volt kedvem lefényeztetni például az egész csomagtartó ajtót. Viszont a 15 éves korához képest nem vészes mértékű a korrózió.
Nekem nagyon bejött, mindenkinek csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Csomagtartó zárszerkezet (már eleve rossz volt), még nem javíttattam meg, mert a központi zárral még működik. - A vízhűtő ventillátor kapcsoló reléje (én cseréltem) kb. 700Ft - Tolatólámpa kapcsoló csere (szerelő cserélte) 2500Ft - A klíma is leromlott, amit egyszer ~15000Ft-ért "megjavítottak" de két hónap múlva már nem működött. A javítás annyiból állt, hogy feltöltötték színes gázzal, majd két hét múlva megnézték és azt mondták, hogy nem ereszt. Azóta - mivel nem létfontosságú - még nem javíttatam meg. - Csomagtartó ajtó teleszkópok (egyik télen a fejemre esett az ajtó) - Kipufogórendszer csere (a leömlő utáni teljes rendszer, a katalizátor kivételével) ~ 50000Ft - Első stabilizátor zászlók cseréje - Bal hátsó ajtó zármechanika cseréje (reteszelt állapotban meghalt) bontott 10000Ft - Bal hátsó ablakemelő mechanika cseréje (széttört egy műanyag görgő és kiszőrösödött a bowden is) bontott 7000Ft - Vezető ajtó zárszerkezet (nem vezérli a központi zárat). Emiatt a vezető ajtó csak kulccsal nyitható, de a többi megy a távkapcsolóval.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 114000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 120 L | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
