Vectra c20ne AUT
Szöveges ítélet
Nagyon rossz esztétikai állapotban vettem (második autónak), alapfelszereltséggel, nagyon alacsony áron. A motor és a karosszéria rendben volt, átvizsgáltattam (5ezer az Opelnél az általános átvizsgálás).
Kb. 1 év után kezdett el rángatni és egyenetlenül járni a motor (néha le is fulladt). Az alábbiakat javíttattam, illetve cseréltem ki, a rángatás megszüntetése érdekében:
- alapjárati motor tisztítás sebbenzinnel (200 Ft sebbenzin), jobb lett, de még rángatott,
- üzemanyagszűrő cseréje (nem segített),
- alapjárati motor cseréje (9000 Ft bontottan, saját magam cseréltem) határozottan szebben járt tőle a motor, de még rángatott,
- gyújtógyertyák cseréje (nem segített)
- kopott gyújtáselosztó-fedél és rotor cseréje (utángyártottan vettem, nem emlékszem az árra, de nem segített),
- gyújtáskábelek cseréje (a régi áthúzott, de az új sem segített - 8ezer),
- pillangószelep tisztítása (1000 éves kosz volt benne, de nem segített),
- karter visszavezető cső tisztítása (el volt dugulva, de nem segített),
- vezérműszíj, vezérlés ellenőrzése (nem segített),
- gázpedál állás érzékelő cseréje (utángyártott 4500 Ft, de nem segített),
- üzemanyag pumpa ellenőrzése (nem segített).
Végül kb. 4 hónap után a kosz átmehetett az üzemanyag rendszeren és egy lefulladás utáni újraindítást követően helyreállt a dolog. Ha rángat a Vectra, azt javaslom első körben az üzemanyag rendszert kell ellenőrizni, nincs-e eltömődve.
Pár hónapja az automata váltó kezdett el furcsán váltogatni. Néha 3-asból indult és egy durva rántással váltott vissza egyesbe, vagy hosszú, motorfékes lejtők után kigyulladt a váltóhibát jelző lámpa és furcsán váltogatott. A szerelő azt javasolta, hogy cseréljük le a fekete színű és büdös váltóolajat. Néhány autósboltban lehet kapni eredeti GM (Opel) autómataváltó-olajat (én 1450-ért vettem literjét), a c20ne motorhoz való AF20-as váltóhoz 3,3 liter szükséges belőle (ezt azért írtam le, mert az autósboltban megvetettek volna 7 litert). Szűrőt nem cseréltettem, mert ahhoz meg kellett volna bontani a váltót. A váltóolajcsere után teljesen helyreállt a váltó, olyan finoman vált, mint a vaj.
A Vectra városban sem eszik többet 10 liternél, hosszútávon 6,5 - 7 literrel járok, az átlagfogyasztás nyáron 7,5 , télen 8,5 liter.
Az autónak vannak típushibái, amikkel együtt kell élni: repedt műszerfal (a hangszórók közötti csík - bontóban sem találni ép darabot), vészvillogó kapcsolója rossz (mindegyik ilyen), bizonyos színeknél mattá fakuló fényezés (piros, bordó).
A szerelőkben nem kell mindig megbízni (lásd. nálam a rángatásos problémára miket cseréltettek ki), érdemes a meghibásodások okainak feltárásához fórumokat olvasgatni (van opel vectra fórum az indexen is).
Az autót szeretem, megbízható, takarékos, alacsonyak a fenntartási költségei és nagyon jól megy.
Hibalista
- - rángatás, egyenetlen alapjárat, lefulladás - üzemanyagrendszer dugulásának köszönhetően (magától megoldódott 4 hónap után)
- - automata váltó rángatás - elhasználódott váltóolajnak köszönhetően (4 liter GM aut.váltóóolaj 5800 + 2500 Ft munkadíj)
- hűtő repedés (javítás 10ezer - ki-és beszerelés és javítási munkadíj)
-
Ide hordtam szervizbe
aki ráért, ahhoz vittem. szinte mindenki ért hozzá.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Opel Vectra |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
