V6 Vectra az Autó az Opletől
Szöveges ítélet
Két évet használtam, 33000km-t mentem vele, ennek 80%-át autópályán és autóúton.
A fogyasztása nagyon baráti, 9.5L-es átlagot könnyen lehet vele tartani klímával is, csak 180 felett megy fel a fogyasztása 10L fölé (persze nem itthon.:) ...ekkora motortól ez zseniális.
V6 motor C25XE nagyon eltalált konstrukció a mellé társított japán Aisin váltó pedig elnyűhetetlen darab. 160-180-as utazóról még nagyon könnyedén gyorsul 200 fölé...a végét egyszer majdnem ki tudtam próbálni, 238-at mutatott az óra, de elfogyott az út, még volt benne szerintem...bőven sok.
Felszereltsége a mai jobban felszereltautókéval vetekszik pedig már 15 éves, klíma, 2 légzsák, elektormos ablakok,elektormos napfénytető, elektormos és fűthető tükrök, abs, kipörgésgátló (kikapcsolható), plüss ülések, automataváltó, könnyűfémfelni, fűthető első ülések deréktámasszal, 8 hangszóró, bőrkormány, hifi, sibeda...
Csomagtartója 460L, elnyel sok mindent,hátsó üléseket lehajtva pedig hatalmas, hátul is kényelmes, feleségem simán befér mögém a gyerek mellé pedig 190cm vagyok. Egy dolog zavaró, a gázpedál előtt az Opelék egy mélyedést csináltak, ami miatt csak a kisebb lábúaknak fér el kényelmesen a lába, sajnos hosszú ideig tartott mire az ideális lábtartó pozíciót megtaláltam...kár hogy ez ilyen, és nem egyből kényelmes mint az autók többségénél, mert sok órás vezetés után rendesen elgémberedik a lábam, kicsit olyan , mint régen az 1200-es ladában, legalábbis nekem.
Nem városi araszolgatásra való, pedig az automata miatt jó lenne, csak a gyári sportfutóműve túl kemény és kissé rázós a bp-i szar utakra, és a fogyasztás könnyen 12-13 L fölé megy...inkább tipikus utazóautó.
A szokásos kopó-fogyó dolgokon kívül kicseréltük a szelepfedeleket a B Vectra V6 alumínium szelepfedeleire, megelőzendő az olajszivárgást, mert a gyári műanyag fedél már kissé elvetemedett...érdemes volt, nulla olajszivárgás, javaslom mindenkinek, általában az ebayről beszerezhető a fedél.....ill. a hátsó lengéscsillapítókat is, a gyáriak voltak még benne 170e km-t bírtak. Elsők még mindig a gyáriak, mint ahogy a kipufogó is. 1993 utániak már nem rohadnak, mint a régebbiek, ráadásul ebben már a kasztni is merevebb valamivel.
Alkatrészárak nem vészesek, sok minden van bontóban és utángyártottban is, de a gyári sem drága.
Nagyon meg voltam vele elégedve, pedig sokan óvtak, hogy vectrát ne, de ennyi pénzért, ilyen autót tökéletes választás volt,de sajnos kinőtte a család, de nem adtam el, apám átült bele, aminek örülök, mert rendben van az autó.
Hibalista
- AC pumpa relé www.injektor.hu -n kimérték, cserélték 35.000
- Váltó kapcsoló javítás 15.000
-
- Ezeken kívül csak a kötelező kopó dolgokat kellett cserélni rajta.
Ide hordtam szervizbe
Régi ismerős szaki + a típust jól ismerő haverok...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 158000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Fabia kombi | Következő autója? | Peugeot 406 Break SV 3.0 24V |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
