Akitől soha meg nem válnék
Szöveges ítélet
Az autó egy 1993-as teljesen nullextra 1.6-os mezei Vectra volt, 1995-ben vásárolta édesapám 29000 km-el az első tulajtól. Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy valójában az élete eddigi 23 évében mi voltunk a családja.
Rengeteg helyen jártunk vele, ennek köszönhetően az 550000-edik kilométereit rójja éppen. Ezen idő alatt talán ha két alkalom említhető meg, amikor komolyabb, a használatát akadályozó probléma merült fel - ezek mindig gyújtásalkatrészek elhasználódásából eredtek.
Az idők során azonban átvettem apámtól, állandó odafigyelés és törődés övezte. Néhány általam igényelt gyári extrával kénytelen voltam felvértezni (elektromos ablak, elektromos tükör, komplett másik belső). Eltűntettem a kezdődő rozsdásodást, a biztonság kedvéért egy új fényezést is kapott. Jelenleg még a gyári kuplung-váltó kombináció dolgozik benne gond nélkül!
A megelőlegezett bizalom jele, hogy saját magam részére is egy Vectrát vásároltam, csak jóval erősebb motorral és jobb felszereltséggel. Sajnos ott már erősen jelentkeznek a gondatlan gazdák, a kókányolás és a rozsda nyomai, ugyanis hajlamos rá. Azonban egy a 28. modellévében járó autótípusnál igenis szükséges, hogy az ember figyeljen a rozsdára és foglalkozzon vele. Bárcsak mindennek ennyi baja lenne negyed évszázad alatt :)
Sajnos nem nézik sokra ezeket az autókat, értékük semmi, a legtöbb ledurrant rozsdaboglya, melyet leéltek pár év alatt, a használtteszteken lehúzzák, mert nem meggyőzőek egy 20 éves autó képességei - az azóta kialakult és kezeletlen hibáival - a mai viszonylatban. Emiatt az én tip-top, törődéssel elhalmozott autóim sem érnek többet, így hát eladni sem szándékozom őket. Pedig valószínűleg még ebben az állapotukban 10 évet is elmennek röhögve. Ettől függetlenül pl vágyom egy 7-8 éves Audi A6-ra is.
Valahol ez már azért mondhatni, hogy hobbi. Ezekből annyira kevés van már - ami ér egy forintot is -, hogy lassan csak az olyan Vectra "gyűjtők" fognak birtokolni ilyen autót, mint én, meg egy két hozzám hasonló.
És nem utolsó, hogy szerintem igenis szép. Olyan tekintetben szép, hogy ha belegondolunk, hogy a szabályos kockák korában, 1988-ban mutatták be. Ez még ma is szép.
Hibalista
- önindító csere - gyújtás elosztó - kopó-fogyó dolgok - semmi egyéb
Ide hordtam szervizbe
Opel Quattro
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Pető Autó
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 23 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 550000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi A6 3.2 V6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
