A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (1988-1995)

Vectra 2.0i CDX 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Suhanó tehén

Szöveges ítélet

A Vectra Bajorországból származik, 7 évesen vettük óra szerint 108.000 km-rel. Fajtájának egyik utolsó példánya, 1995 júliusi.
Látványos de nem túl komoly friss lemezsérülésekkel érkezett. Nem volt lerabolva, az alufelnik szinte új gumikkal, szervizkönyv, Blau. RDS rádió, szerszámok, 0 km-es pótkerék, naproló ,gyári javítófesték, stb. mind megvoltak. Minden müködik rajta, még a motoros antenna is. A környezetemben senkinek nem volt még Vectrája.
Próbáltak lebeszélni, mutogatva az utcán látható sok er?sen lepukkadt 10-12 éves „márkatársat” meg a 2 literes motor is gyanúsan nagynak tünt. Elötte II. Golfom volt 10 évig, ami problémamentes gép volt, 360.000 km-rel adtuk el 18 évesen bontatlan motorral, eredeti vízpumpával és rozsdamentes kasznival. Ez volt a mérce.
Végül megvettem, mert a pénzemért esetleg egy hasonló korú mezei Astrát kaptam volna vagy egy full fapad 1,4-es III. Golfot.….50 évesen az ember már nem érzelmi alapon dönt.
Nem bántam meg.
Vétel után kicseréltük a horpadt elemeket, a bordás és lapos szíjat, a küls? és bels? feszít?görg?ket és egy kosszal a vízpumpát.
Ja meg fél év után az ültetett rugógarnitúrát is sajna mert ahhoz út is kellene de az itt nincs...Pedig igen jól nézett ki vele..hát még hogy kanyarodott
2002. június óta kb. 90.000 km-t mentem vele- ennek felét-harmadát városban, a tapasztalataim jók. A gyártás utolsó évében már nem voltak "gyerekbetegségek" Komoly hiba egyszer fordult elö, (gyújtótekercs K.o. szerecsére majdnem otthon) a kocsi kimondottan egyben van. Eddig egy kb 5 cm2-es rozsdafoltot találatam. Olajat nem fogyaszt. Évek óta FIMOL-t teszek az olajhoz még a motor hangja is jobb én hiszek ebben méltatlanul mellőzött adalékban.
A kopás-csökkentő hatás egyértelmű.
Ugyanez az anyag nagy nevek alatt drágán kapható.

Ami tetszik rajta:
Nagy, jóindulatú, hosszú távon is kényelmes, könnyen vezethet? kocsi hatalmas csomagtartóval, nagy ablakokkal. Látni az elejét és a végét is. Stabil, nem billeg, nem sodródik.
A sötét metálfénnyel kimondottan jól néz ki, most sem idejétmúlt a forma. A 115 lóerővel tartósan bírja a nagy tempót is, a motor rugalmas, bár a hosszú sebesség fokozatok miatt a városi totyorgás kész kínszenvedés, ráadásul üresen is 1,2 tonna.
Nincs tele haszontalan elektromos kütyükkel amik aztán szépen elromlanak....
A CDX felszereltséggel viszont együtt jár a gyári klíma, Kp. zár, indításgátló, b?rkormány, a motoros ablakok, az extra szép világos plüss kárpit, deréktámaszos Recaro ülésekkel. Az övfeszít?s dupla légzsákok, a 15” alufelnik, színezett üvegek meg egy csomó apróság ami miatt messze jobb vétel volt mint nagyobb nev?, de fapados kortársai közül valami hasonló méret? kocsi.
A fogyasztás volt a másik kellemes csalódás, vegyes normál használat mellett megvan a gyári 7,6-7,8 átlag, országúton (nem autópálya) 100 körüli tempóban klímával 6,5-6,7 is elég 2 személlyel. Csodák persze nincsenek, a saroktól sarokig versenyzést ehhez el kell felejteni.
Érdekes hogy autópályán sem n? jelent?sen a fogyasztás 140-150-ig. Városban 9 liter fogy, télen 10 liter. A 195/60-15-ös nyári gumi meg a klíma a nyári fogyasztásban legalább 1 literrel „benne van”.

Ami nem tetszik:
durva kuplung, néha erős motorhang (benzinfüggő) az ajtókönyökl?k bár még nem szakadtak, de elég olcsó megoldásúak. A jtóban a kézi retesz gombja zörög, a tet?kárpit nyikorgott míg be nem fújtam purhabbalal a tet? és a kárpit közé.
Széles gumikkal betegesen „vonzódik” a hosszanti nyomvályúkhoz. Jó úton kezes bárány nagy sebességnél is.
Nyáron lehúzott ablaknál a csomagtartón át benzinszag jön vissza, még nem jöttem rá hogyan.Hosszabb fékezés után az első tárcsák "hullámosodnak". A fék lehetne harapósabb.

Nem tudok azonosulni az „A” Vectráról elterjedt lehangoló véleménnyel (érdekes hogy akinek volt mást mond...)- lehet hogy szerencsém van - , bár presztízse, föleg ára nemigen van, öregnek számít. Csak az vegyen ilyet aki meg is tartja. Egy jó állapotú példány egy robogó áráért azér´ jó vétel:o)
Arra viszont jó hogy olcsón feltünésmentesen és kényelmesen autózzon az ember. Az egy számmal kisebb kocsikhoz képest minimális többletköltséggel ég és föld a különbség, meg 40-50 lóer? !
Szerelemről nincs szó, inkább az egymásra utaltság a jó kifejezés. A jó vélemény a 13 éves kocsihoz mért tulajdonságokra és a nálam eltöltött 6 évre vonatkozik.
Amúgy a Vectra egy dögunalom. Beülsz, elfordítod a kulcsot, mész ide-oda, tankolsz lemosod. És ez így megy már évek óta :-)))
tavasszal rezgett a léc hogy esetleg eladnám de ahogy telt az idő a kereséssel egyre inkább biztos lett hogy megtartom mert amik kaphatók az ugyanilyen használtak, de bizonytalan múltú és érthetelen módon drága kocsik.
Igy egy fékfelújítás után irány a műszaki és minden maradt a régiben.
Az el?fordult hibák nem voltak túl költségesek, amúgy minden van hozzá. Szakszervízbe nem járunk, a típust jól ismer? rutinos kisiparos segít ha kell.
Ha majd cserélek akkor mégis valami diesel lesz- egyszer?en gazdaságossági okok miatt.

Hibalista

- generátor diódahíd csere csapággyal 9000
- jobb els? ajtó kp. zár 6500
- h?t?vízcs? 1200
- klíma olaj és gáz utántöltés 7000
- komplett Sachs kuplungszett csere (rugó kiesett a tárcsából) munkadíjjal számla és áfamentesen....65.000
- gyújtótekercs 7000

Ide hordtam szervizbe

Knauz László Gy?r Galántai ut

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 108000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 90
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? VW Golf II. 1,6 GL 1986 Következő autója? valami diesel
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 1988 (1988 - 1995)

További ítéletek (245 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)