Német autók fénykora II. (ilyen egy jó szerető)
Szöveges ítélet
Opel Vectra A 2.5 V6 (C25XE motor, F25 valtó 3.82 difivel)
Koràbban írtam egyet a C20Ne Vectràmról. A legtöbb részben ez is passzol ahhoz, viszont egy teljesen màs karakterű autó.
Kicsit olyan mint egy jó csini feleség utàn egy hűseges szerető. Nagyon szerethető, nagyon élvezetes, de a màsikhoz képest egy imàdnivalóbb, de kicsit nyűgösebb szexy dög. A kisebb nyűgöket elnézzük az élvezetekért cserébe. A nyűg pedig a bonyolúltabb konstrukció. Pl. egy teljes gyertya cseréhez le kell venni a szívósort, az alkatrészàrak is magasabbak (egy szerető sem olcsóbb a feleségnél...), valamit a fogyasztàs is magasabb egy àtlag 1-1.5 literrel.
Szerviztapasztalat eddig nemigen van, mert csak 5000km-et tettem meg vele és ezalatt nyilvàn nincs semmi baja egy 140 ezret futott karbantartott Autónak. Nem Fijat meg Renyo és tàrsai ez, hogy a szalonbol elhozva két hónap alatt elromoljon.........
Ebben màr van klíma, BC, check-controll, meg kipörgésgàtló, es gyàrilag Recaro sportbelseje van (ritka Sportive edition). Az ülések nagyon jók, és a 288mm-es tàrcsafékek is érezhetően sokkal jobbak a 256-osoknàl, viszont a futóműve hàtul sajnos ugyanaz, mint a C20NE-e.
Ami szàmokban nem kifejezhető az a vezetési élmény. A 170 LE az màr elég meggyőző ekkora kasztniban. Jól elbír az 1250kg-mal, màr-màr sportos. A valtó kiosztàsa elég buta. Az 1-2-3 elég hosszú, 3-ban megfutja a 175-ot, viszont a 4 és az 5 alig ejt utàna. Az eredmény így az, hogy 5ben is nagyon fickós, pl 160-nàl jobban húz, mint 110-nél, viszont cserebe 130-nàl bekapja a 7.5-8-at. 90 körül el lehet poroszkàlni 6.3-6.5 literből, de ez az autó nem erről szól.
Tipikus életkép: Halad az ember békesen és egyszer csak kivagyiskodik pl egy 323-as Bömbi, és nincs mese, menni kell, es győzni kell..... És mész es győzöl.Kifejezetten meglepetés autó. Mindenki megszokta a C16NZ Vectràkat, es mindenki azt gondolja, hogy csak egy nagyfelnis nyúlszívű hülyegyerekautó. Aki meg észreveszi az 5 kerékcsavart egy A Vectràn, az vagy nem kekeckedik, vagy tudja hogy mibe fog bele. De ez a nagyon elenyésző kisebbség.
És hàt a hang. Egy V6-nak teljesen màs karaktere van. Ez egy lapos motor, kifejezetten igényli a forgatàst, és a hangja és az ereje is 4200 felett jön meg. Itt akkoràt tol még, mintha valami kétfokozatú szelepvezérlésàllítàs lenne benne. Cserében alul gyengus. Ezen nincs mit szépíteni. Ezt lehet szeretni benne, meg lehet utàlni, de az biztos, hogy Diesel-es stílusban vezetve gyengének tűnik. De aki a sporolàst, a traktor hangot, meg a kis fordulatot szereti azonnal felejtse el a C25XE motort. Az vegyen Golf III SDI-t, boldogok lesznek együtt.......
(nem ér nevetni, van akik szerint sportos a Diesel...)
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Magamat nem csapom be, még most sem...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra 2.0i | Következő autója? | Mazda MX-5 jàtszani e mellé |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
