Nagydarab elnyűhetetlen
Szöveges ítélet
Három éve került hozzám a kicsike, életem első autója, sokat nem gondolkodtam mikor mellette döntöttem. Mindenképp dízelt akartam, ismerősnek volt egy ilyen isuzu motoros astra F-je, csak dicsérte. Komfortilag fater kadettjához képest egy álom volt:) Úttartása nagyon jó véleményem szerint, a féket néha kevésnek érzem rajt. Az abs-el nem vagyok télen kibékülve, teszi a dolgát, de látszik még, hogy ez egy kezdetleges rendszer. A klímán (beszerelés folyamatban), légzsákon kívül szinte minden van bent (el.ablak elöl-hátul, elektromos-fűthető tükör, k.p.zár, faberakás, napellenzőkbe világítás, bal elől kapaszkodó:D). A lelke egy 82 Le-s 1,7 turbós isuzu motor. Egy darabig gyári beállítással használtam, de nem szerettem benne, hogy 2400 fordulat alatt nem igen akart menni. Utána elég jól húzott. Beszereltem egy turbónyomás szabályzót+adagolón kicsit állítottam, első próbálkozáskor ebből adódott a hengerfej repedés, mivel a nem megfelelő gumicső alkalmazása miatt nagyobb tempónál elpösszent és felment a nyomás közel 2 bárig, de még így is elment vagy fél évet:D Jelenleg 1,1 báron használom azóta semmi gond, most olyan 2000-től elég jól elindul, úgymond fickósabb lett. Olajcsere ciklust kb. 12ezer km-re lőtem be kizárólag Valvoline Durablend 10w40-et használok, két csere között semennyi olajat nem kell utána tölteni. Fogyasztása 5,5-nél több sosem volt, inkább 4,5-5 liter/100km között mozog. A kötelező cseréken és ezen a pár hibán kívül semmi gondom nem volt vele, sosem hagyott cserben, olcsó az alkatrész, bár a hengerfejet elég nehezen sikerült beszerezni. Jövőben egy kuplung csere szükségessé fog válni. Összegezve ennyi pénzért jobbat nem is igen találhattam volna.
Hibalista
- 1. A legköltségesebb az a hengerfej csere volt, amit az én első autó-tuningomnak köszönhetek. kb. 80ezer Huf - - 2. Generátor feszültség- szabályzó 7ezer - - 3. Taposók javítása (haveri alapon:)) - - 4. Kopó alkatrészek (gömbfej, talpas) ~2ezer/db - - 5. 1 éve a bendix-e is kinlódik, de indul még:)
Ide hordtam szervizbe
Saját magam, kivétel a hengerfejezés.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 378000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 71000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | A6 vagy golf 4 dízel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
