Lomha és öreg, de szerethető és kényelmes
Szöveges ítélet
Az autót ez év (2008) márciusában kaptam nagybátyámtól. Hosszú évekig szolgálta őt, de már (családos ember lévén) érett neki a modernebb autóra cserélés. Gondolta nekem (friss jogsis) tökéletes lesz ez az autó kezdésnek. A hibalistán említtett dolgok igazából nem meghibásodások, csak ezek lettek megcsinálva, mikor megkaptam a járművet, mondván, hogy "legyen rendben a gyereknek". Ez alatt az 5 hónap alatt 15 000 km-t tettem meg vele és mondhatom kényelemben. Az autó korához képest igen kényelmes és barátságos anyagokból van összerakva belül. Ültem Astra 1,6 Twinsport-ban, hát az új kora ellenére kiábrándítóbb belül. Az ülesek nekem kissé kényelmetlenek testalkatom miatt (168cm/55 kg). Nagyobb emberre tervezték, az oldalsó tartása ilyen kis embernek semmi. Nagybátyámat (185cm/87kg) jól tartja oldal irányban is. Az ablakemelő néha mikor felhúzom az ablakot, visszahúzza kb 5cm-t. Ekkor meg kell nyomni a "force" gombot és akkor felhúzza. Ez ritkán fordul elő, ezért nem idegesít. A kuplungja és a váltója egy szar. Lett kulissza cserélve mégis olyan holtjátéka van, mintha egy zsíros bödönben tekerném a fakanalat. Ennek ellenére meg lehet szokni. A hátrameneti fokozatot olykor nehezen veszi, de ha kitapasztalja az ember, akkor pöccre recsegés nélkül be lehet tolni. A kormány túlságosan könnyű, 120-as tempónál már gyakorlatilag az ujjhegyem érintésével elforgatom a kormányt. Ez főleg azért gond, mert nagy tempónál szeretné az ember, ha tartana a kormányt normálisan, és nem az emberi finom mozgások tartanák csak és kizárólag egyenesben. A bordó szín nagyon jól áll az autónak. Szerintem nagyon jól sikerült. Az ismerősök javarésze azt mondta, hogy kb 12 évesnek ítélné a járművet kinézete alapján. Nagyon jól tűri a rozsdát, amire szükség is van, hiszen opel. Tipikus opel-betegség, hogy lerohadnak az ívek, a küszöb és az üzemanyagtöltő nyílás. Nekem a legutóbbival eddig semmi bajom. A központi zár egyszer elromlott, mert teletömtem a csomagteret és elszakítottam véletlenül egy kábelt a biciklivel. Egy kis ón és forrasztó és már jó is lett. Február környékén (mert már akkor is jártam vele, csak még nem volt az enyém) is jól indult -10-ben. Csak 2-szer kell izzítani, majd egyet indítani (rövidet, kb 5mp), aztán még egyet izítani és már pöccre indul is. Szerintem ez normális egy 18 éves diesel motortól. Még soha nem ált meg nálam sem és a nagybátyámnál sem, pedig ő 150 000-et rakott bele. Egyszer történt, hogy eltört a bal hátsó lengéscsillapító, de akkor is hazajött a lábán (csak 60-nal). Az autó csomagtere hatalmas. Vittem már vele 210x90-es ajtót, éppen csak, hogy nem csukódott le a csomagtartó fedél. Sedan mivolta miatt magas cuccokat nem lehet vele cipelni (pl tűzhely), viszont nagyon jól pakolható. Költözködés során elvittem vele egy biciklit, 2 számítógépet, kb 15 jól megtermett szatyrot és 4 dobozt. Szóval helykínálat hibátlan. Szervízköltsége rettenetesen alacsony. Egy jó minőségű fékdob 6000 Ft hozzá. A komplett hátsóféket kicseréltettem (munkahenger, dob, pofák) munkadíjjal 30e-ből. Mióta nálam van csak Agip Diesel Sigma olajat kapott (nagybátyám asszem MOL-t nyomott bele). Eddig 3x cseréltem olajat, azaz 5000-ként. Gondoltam adjuk meg neki, ami jár. Shell vagy MOL kúton szoktam tankolni. Ezekkel az üzemanyagokkal hibátlanul megy. Mivel nem turbo-s, így nagy melegben kicsit kevés neki a ritka levegő, így 12 C vs 35 C között kb 30% teljesítménykülönbség van. Előzni csak egyenesben lehet vele, de ha az ember 70-nél 3-ikba teszi, azért megindul. 120-as utazótempót simán viszi.
Nagyon szeretem az autót, mert szerintem megbízható és jó utitárs, csak hát már öreg és szeretnék tőle megválni. Olyan embernek ajánlom, aki hosszú utakra megy (nem a városban 2km, aztán haza és kész). Városi rohangálósnak szerintem sokat fogyaszt, én olyan 8 körül mértem. Egy Székesfehérvár-Szombathely úton 5,5 liter körül elmegy. Ugyanebből a típusból a 2.0i rengeteget zabál. Olyan 10-12 körül. Tehát ha valaki olcsó autót szeretne, megbízhatót és nincsenek nagy igényei (megfelel neki a ´90-es csúcstechnika), akkor ilyen autót vegyen.
Hibalista
- porlasztó csúcs, hátsó fék komplett csere, első fékmunkahengerek, akkumulátor, generátor, önindító, csomagtartó központi zár, izzók
Ide hordtam szervizbe
Láng autó szervíz, Mór
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Ismerős
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 278 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ez az első kocsim | Következő autója? | Toyota Corolla |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
