Hétvégi autó...Ha hétvégére végez a szerelő
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? Fiatal vagyok és meggondolatlan. Egy autóval szembeni elvárásaim a következőek voltak: menjen mint barom, lehessen vele csajozni, nagy hang, klíma, elektromos kütyük… Elolvastam a sima A Vectrak-ról a véleményeket és hát nem sok rossz volt. Egy közeli ismerősöm árulta a büszkét, viszonylag drágán (650.000.) de tényleg gyönyörű állapotban! Korához képest (16) szép fényezés, szinte új belső, fabetét, klíma, nagy zene, gyári sport ülések, chip tuning (170Le), sport kipufogó rendszer, tehát minden olyan ami egy magamfajta debil-Ödönkének kell. Apukám kézzel-lábbal próbált le beszélni, hogy ,,fiam azt már 16 évvel ezelőtt is azért vették h a szemét is kitapossák". De nem kell az idősebbekre hallgatni, én elolvastam az ítéleteket, ismerem az autó előéletét. Megvettem, minden Happy! Kb egy hétig a nagy-szervíz idejéig. Az a fajta marha vagyok aki szereti ha az autó rendben és ha egy apró zajt meghallok már a hátamon áll a szőr, ezért olaj-szűrők-betétek-szíjjak stb. Közben vettem rá új gumikat (persze nagyon veszedelmeseket, mert hát ugye úgy is nyomom neki). Végzett a szerelőm és közölte, hogy az egész első futóművem szét van hullva. Hurrá, de gondoltam legalább ez is rendben lesz. Természetesen még a felniket is görgőztetni kellet. Ettől a pontól kezdve nem volt megállás. Gyakorlatilag hetente szervízben volt az autó. Soha nem volt nagy baja de ahhoz éppen elegendő, hogy ne menjen vagy szét idegesítse az agyam! Azt hittem a szereőm nem ért hozzá (hozzáteszem Apu oda hordta a 7-es BMW-t) ezért legalább hárman műtötték. Hihetetlen dolgai voltak. Egyszerre három vízcsövem durrant el (természetesen külön-külön lett cseréve mert senki nem jött rá, hogy hol folyik még a víz), kilyukadt a hűtőm, centrálzár, télen olyan hideg volt benne, hogy a csajom orráról úgy vertem le jeget (fűtőradiátor), kétszer cseréltek benne kuplungot (senki nem jött rá miért), elkezdett zúgni a difi, lambda-szonda feladta a harcot (16 liter), elektromos ablak megadta magát, tetőm beázott, kipufogóm leszakadt és még egy csomó dolog ami így hirtelen nem jut eszembe. Gyakorlatilag minden elektronika feladta és csak motrot nem cseréltünk benne. A 4X4 minden előjel nélkül megadta magát és utána csak első volt. Hozzáteszem mindent hősiesen megcsináltattam, kapott még fóliát az ablakra és xenon-t. Nagyon szép volt és ha működött volna nagyon szerethető lett volna. Reggel amikor beleültem, rettegtem, hogy most vajon melyik lámpa gyullad ki a sok közül. Nem kertelek, 1.200.000.-ben állt meg a mutatvány és teljesen feladtam. Hónapokig hirdettem, sok idióta, hozzá nemértő, fikázós, piaci majom nézte meg. Eljutottam arra a pontra amikor, amikor már mindegy, hogy mennyiért csak ne lássam soha többet. 450.000.--ért sikerült eladnom! Az eladás előtt két nappal még utoljára felidegesített, el kezdett rángatni. Azt tudom mindenkinek tanácsolni, hogy ne vegyen ilyen Vectrát. Lehet az akármilyen szép állapotban. És a legfontosabb: EGY ÉVIG VOLT MEG!!!
Hibalista
- Azt hiszem a leírásban nagyjából mindent leírtam.
Ide hordtam szervizbe
Helyi szerelő. Különösebb problémám soha nem volt vele.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 405 1.9 Diesel | Következő autója? | Sebring Cabrio 2.5 V6 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
