A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (1988-1995)

Vectra 1.6i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hálás társad lesz a világban bármerre is vigyen utad.

Szöveges ítélet

Mikor megvettem ez volt sok motorkerékpár után az első autóm.
A mai napig megvan és nem is tervezem hogy eladjam.
Alkatrészárai többnyire filléres tételekből állnak. Ez a motor (C16NZ) gyakorlatilag egy jól megtervezett kiforrott motor, mely már a Kadettekben is megtalálható volt. 75 Le papíron, viszont ezen lehet javítani és egy jó állapotú becsületesen felújított vagy megkímélt modellnek nincs igazán még ma sem miért szégyenkeznie. Sokan szidják, hogy gyenge, de valójában nagyon sok belőle a rossz állapotú, széthajtott, elektronikailag össze vissza állítgatott példány. Rendesen beállítva és karban tartva igenis megy ez is rendesen, úgy ahogy egy 1.6-os 8 szelepes autónak kell alacsony fogyasztás mellett.
Utazni 140-150-el simán lehet vele autópályán kb. 7 literes fogyasztás mellett. Ami a futóművet illeti, személy szerint nem szeretem a nagyon puha futóműveket. Vétel után illik a négy lengéscsillapítót cserélni és utána garantáltam olyan, mintha másik autót vezetnénk. Szerintem ez mondjuk használt autó esetén bármilyen típus is alap dolognak kellene hogy legyen. Az enyém alatt FK sportrugók és gátlók dolgoznak és szó szerint tapad az autó az úthoz.. a gyárival sem volt rossz a helyzet hozzáteszem, csak ugye 180000km után a gyári ELSŐ gátlók joggal fáradhattak el. Éljenek a becsületes autótulajdonosok. Kopó alkatrészekről nem érdemes vitatkozni, mert ezek élettartamát nagyon sok minden befolyásolja. pl. útminőség, vezetési stílus és a karbantartás hiánya, főként utóbbi. Konkrétan semmi sem kopik el hamarabb benne mint 1 BMW-ben, ha e is kopik valami főleg nem annyiba kerül. A típus kényes pontja a karosszéria. Én már túl vagyok a teljes karosszéria és fényezés fáradalmain, de mindenképpen megérte, mert nagyon szeretem ezt az autót. Jellemzően érdemes ellenőrizni vételkor a hátsó rugótartó tányérok, kerékdobok, sárvédőívek állapotát. szeret még a küszöb és a csomagtartó alatti nyúlványok körül is rohadni. Ezek tipikus helyei a korróziónak. Esetenként a szélvédő tetején a peremnél szokott korrodálni ez azonban nem túl gyakori. Ha sikerül egy jó karosszériával rendelkező példányt beszereznünk költségeink túlnyomó részétől megszabadulunk. A karosszéria védelme kiemelt figyelmet érdemel. Utólagosan ALAPOSAN rétegzett kívül, belül történő fényezés és alvázvédő felvitele után nem rohad jobban, mint akármi más és ezzel hosszú évekre meghosszabbíthatjuk a karosszéria élettartamát azokon a pontokon is, ahol egyébként szeret ez a típus korrodálni.
Sokat hallani róla hogy megcsináltatták és rohad. Ennek egyszerű oka a hozzá nem értés és hanyagság, a rossz minőségű festék és a felület elő nem készítése. Sok esetben a kedves tulaj meg sem nézi javítás után, hogy például a hátsó kerékívek esetén belül is le lett-e alapozva, fényezve és ahol szükséges alvázvédőzve . Amit valaki igénytelenül, hanyagul csinál meg és tart karban az sokkal, de sokkal hamarabb tönkremegy, mint egyébként tenné. Szerintem ez a törvény sok embert el kellene hogy gondolkodtasson. Egész biztos vagyok benne, hogy ha valaki venné a fáradtságot és elolvasná a karbantartási útmutatóját, akár ennek vagy más modellnek, 10-ből 8 embernek nagyra nyílna a szeme, hogy „Jaj ez is van benne, ezt is kellett volna..” eredményképp természetesen sz*r a BMW, OPEL, vagy HONDA..stb modellje, hogy ennyi mindent KELLENE. A szerviz a saját malmára is hajtja a vizet.. ezt sose feledjük. Főleg hazánkban.
Mindent összegezve én csak ajánlani tudom.. Tapasztalataim szerint, nagyon sok kell egy vectrának, hogy az út szélén hagyjon… (nem arra tervezték.) A hibának többnyire előzménye és OKA van.

Hibalista

- Igazából számomra a legfontosabb, hogy sosem hagyott cserben semmilyen helyzetben, akkor sem ha ki volt a lelke.
- Lambda szonda (kopó alkatrész) futómű szilentek, (hungáriai árokgyűjteményünk.. út helyett),
- Motorvezérlés kötegén a szigetelés elért néhol, alapjárati léptetőmotor szétesett,

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem, mert sajnos másban már régóta nem bízok.
Mivel nem mai paripa ezért nem bánnak vele sehol sem tisztelettel, ellenben amit magamnak csinálok arról tudom hogy jó.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 1988 (1988 - 1995)

További ítéletek (245 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)