Étvágytalan nagydarab-felújítva
Szöveges ítélet
Harmadik gyerek megszületésével az addigi autó (Skoda Favorit) meglehetősen szűkössé vált. Ismerősökön keresztül érdeklődtem nem tudnak-e megkímélt, megbízható, olcsó és nagy belső terű használt autót javasolni (vágyam egy megkímélt Carina E lett volna, azokat azonban drágán adták-nekem pedig időnként még kőművesekre is kellett költenem). Az első tipp ez az autó volt. Metálfekete színű, napfénytetős, rozsdátlan, karambolmentes Opel Vectra volt. A 12 éves autó három éve lényegében használaton kívül volt (3. autóként). Ismerkedésként bepróbáltam a 3 gyerekülést. Mivel belefért, megvettem az autót. A használatbavétel után aztán minden olajat le kellett cserélni és hamarosan a hűtő is megadta magát.
Jó tulajdonságai: 1. Tágas, kényelmes nagy hajó. Csomagtartó hatalmas (530 l), de azért nem megtölthetetlen (babakocsi, járóka, stb.). 2. Fogyasztása abszolút korrekt. 1/4 rész város-3/4 rész városon kívül telepakolva, KRESZ-szabályokat betartva a fogyasztása alig volt több, mint 5 l/100 km! Télen munkahely-lakóhely közötti ingázással (pécsi dugók, de kb. 4 km városon kívüli rész is van ebben) a fogyasztása 7 liter (a Favorit bő 1 l-el többet fogyasztott!). 3. Alkatrészek nem drágák.
Rossz tulajdonságai: 1. Az autó normál vezetési stílus mellett lomha, ami nem csoda, hiszen 71 LE a teljesítménye (rövid ideig az 1,6-osok teljesítménye ennyi volt környezetvédelmi okokból-1,6 "zöld" i jelzésűek)-de ez engem nem nagyon zavar. Az autóhoz amúgy is egyfajta öreguras közlekedési stílus illik. Ha azonban nagyon muszáj sietni, akkor arra is képes, csak pörgetni kell.
2. A váltóval kicsit nehézkes a váltás (a Skodám váltója jobb, gyorsabb volt). Egy-két év alatt hozzászoktam a váltóhoz, azóta nincs panaszom erre.
3. Tompított fényszóró magasságállítás nincs az autóban, ezért kis terhelés mellett én nem látok jól, megpakolva pedig a szembe jövő.
Összességében egy szép, tágas, takarékos, olcsón megvehető autó, ami ha muszáj, gyorsan is tud menni.
13000 km után kiégett egy izzó az indexben.
Pécs-Róma-Pécs: majdnem végig autópályán szolid tempóval (110-130 km/h) teljes terheléssel 6 liter volt a fogyasztása.
A kormányzár két évente megadta magát (7-8000 HUF a csere).
200.000 km-nél indítómotor megadta magát (csere 35.000 HUF)
14 éves korában a belső kárpit a nyakamba hullott (30.000 HUF)
Egyszer a hátulja kapott (zebránál belénk jöttek), egyszer fának csúszott az asszony az elejével (mindkétszer teljes helyreállítás).
Átlagfogyasztása (80000 km-en) 6,3 volt, 90 km/h-nál 15 évesen is 4,8 l/100 km (gyári érték).
Nemrég adtam el (egy Zafirába számolták be) szebb állapotban, mint ahogy megvettem. Gyorsan új gazdára lelt (csak néhány órát töltött a használtautó telepen).
Hibalista
- hűtő kilyukadt, csere; kormányzár (2 évente menetrend szerint kell cserélni, szerencsére olcsó); indítómotor csere; belső kárpit hullott a nyakamba 14 éves korában-kárpitozás (30000 HUF);
Ide hordtam szervizbe
Serényi Kft, PécsDrága, de elég jó. Néha hülyeségeket fizettetnek a kuncsafttal (takarítást pl.) akkor is, ha azt nem kérte senki.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Favorit | Következő autója? | Zafira 1,7 CDTI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
