Elegáns őrült. Igazi GSi élmény
Szöveges ítélet
Reggel vége a munkának, indulnék haza szerelni a vasat, mikor látom, hogy esőre áll... vagy már esik is. Na akkor ez a nap elúszott. Semmi gond akkor ma írunk népítéletet, úgy is készül, érik bennem már egy ideje, hogy mit fikázzak a vason és mit is imádok igazán.
Először is az autóról pár technikai apróság:
ez egy eredeti Vectra 2000 tehát a 'bódé igy jött le a szalagról.
150 Lóerő köbö 200Nm, elöl hajt, gyári recaro ülők vannak benne, gyárilag állítható az előgyújtása a jobb teljesítményű benzinhez.(azaz átfordítod B programba azt a bűvös csatit és hopp de hogy megy egyből)... a sportkormány, a sokadik felnigarnitúra ami épp alatta van,a toronymerevítő, a 60/40 ültetés na az nem eredeti. ;)
Ami még változtatva van rajta:
-B Vectra 2.0 16v féknyergek 284 vagy 286os Astra H mart, hűtött tárcsák elől
-hátsó lámpa narancs betét kivéve az indexekből.egyébbként gyárilag szürke/piros a lámpája.
-Renault Laguna koptató
-Carbonházas bosch légyszűrő, szívócsöve kivezetve az első lökös alá
-Irmscher típusazonos kipufogó dob, előtte gyári középdob meghagyva viszont leömlőtől egyedi rendszer gázgyorsítóval.
-16" 9j felnik (Borbet T utánzatok) 205/45 és 225/40 gumikkal
-első indexek és ködlámpák fóliázva
-újrafényezték 3 éve és nem az eredeti lilás-bordót hanem a Vectra B gyöngyház bordóját fújták rá...
Miért pont ez? 3 éves korom óta lesem a posztereket a Bratyóm(nagybátyám) szobájába, Calibra, Vectra 2000, DTM változatok poszterei és makettjei... 9éves voltam mikor sikerült neki lecserélni a patika 1.7 'isuzudiesel E Kadettet egy hibátlan agyon extrázott, swájcból behozott c20xe Calibrára. Na itt kezdődött a fertőzés. Aztán ugorjunk 10 évet. A hülye haverom vett egy '94es, x20xev (136Le) motorkódos Vectra GT-t, a másik meg vett egy Calibrát rá egy évre.. persze c20xe a Kali, turbós szárny, irmscher lökös, minden ami kell. Nekem meg még 3 évet várni kelett, hogy válthassak a jól bevált Fiat Braváról egy csapatós vasra.
Egy didergős éjszaka a kútoszlopok közt bagózva, a hirdetéseket lesve feltűnt egy bordó 2000 ami nem tűnt egyátalán szakadtnak. Fura is volt, mert manapság lelakott, vagy horror drága egy ilyen. Nem égett még el a cigaretta mikor pont ez az autó elhúzott 130-140el a kút mellett, bent a városban. Mondom @$$#@$!!! Fel kell hívjam ilyen nincs, hogy lesem neten és pont itt hajt el. Ez velem incselkedik. A tag mondta, hogy a haverjának adta oda, hogy pucolja ki a szivó oldali motyókat, meg hajtsa meg kicsit 'mer neki nincs szíve ilyet tenni.
Több nem is kellett. 'Kommen zi hirtelen mutasdni wágen!
1 hét alatt a világot a feje tetejére állítva sikerült eladni a kettes gulfot, összekaparni a malacpersejt is széttörve a fél milkát és kicsengetni a kocsit.
Jöttek is egyből a gondok xD 2 év alatt kapott 3500 km-t a kocsi. Mikor megvettem fél év után először harapott az aszfaltba azon az éjszakán. Kezdte is az elektromosság a szivózást. Aztán találtunk egy beégett elosztófedelet is. Na meg a rengeteg eredeti, dobozolt cuccos közt hempereg némi csoda is amit ki kellett hámozni, hogy mi kell mi kuka. Olaj picit csöpög a teknőnél amit megszoktam, de nem is értem eddig miért nem merült fel bennünk a kérdés, hogy lehet nincsenek is meghúzva rendesen a csavarok. A váltóról is a minap derült ki ez a csoda, hogy azért engedte le magából az olajat mert nem volt nyomatékra húzva egyetlen csavar sem.
Van benne egy távirányítós kp zár amit utálok mivel csak a sofőr ablakot húzza fel de azt ha kell ha nem felhúzza... ha mar ablak, na az ablakemelők annyira szét vannak kopva, hogy az egy csoda. Az emelőmotorok 5fok alatt félerővel remegősen dolgoznak, ennek még nem jártam a végere. Bár hófúvásban nem is dugom ki a bucim az ablakon. Ami ehhez képest a nyilászárókra vonatkozik az az, hogy a tetőablak negyed évszázad után is jól zár és szépen működik (elektronos). Az ajtók annyira passzolnak, hogy a ritkán használt hátsók néha felragasztják a gumijukat a keretre :)
A futómű valami hibrid, több gyártótól van összeválogatva (ezt is mint sok mást a kettővel elöttem beleszeretett gazdi csinálta) elől gyárinál picit keményebb gátlók 60mmes ültetőrugó, hátul beton kemény gátlók 40mmes ültetéssel. Elől toronymerevítő. Ám ezekkel a változtatásokkal és a széles kerekekkel is csak annyiban sikerül eltérni a gyári orrtolástól, hogy ha nem tolja el akkor kidobja a seggét, persze saját önérzete szerint. Csinálhatsz bármit, ha ezzel nyélen mész akkor nem Te döntesz mikor és mennyire csúszik meg ;) ha vissza tudsz venni egy hajszálnyit akkor viszont iszonyat kezes lesz.
Érdekes, hogy elől ha ketten utazunk összeér a könyökünk váltásnál. Ilyet más kortárs opelnél nem tapasztaltam. Bár hátul 3 20-onéves emberke elüldögél feszkó nélkül, inkább 2 embernek ajánlott. Ami tré belül, hogy a tetőkárpitot egy ilyen korú opel se tartja a helyén, illetve a szélvédő alatti fekete műanyag szarrá reped és nem tudsz vele mit kezdeni.
Motor váltó kombóról picit.
kódjaik: C20XE és F20
A motor kényes picit, főleg mivel az enyémen Kolbenschmidt fej van. (Ezeket szerelték a legendás Cosworth, vagy Coscast fejjel is, azokkal garázsból kiálva 1-2-3 füstölve üveghangon is mehetsz akkor se reped át) ezt sajna melegíteni kell. 1-2percet járatni szoktam, s míg nem éri a 80°C-t addig nem éri meg csapatni(1800-2600között használom addig). Ha már meleg a vas akkor üthetjük. Gond nélkül megy 15-16-17"os felnikkel, megfelelő, jó minőségű gumikkal óra szerint 240et. Ez persze nem annyi, de kit érdekel ha jól néz ki a kerek szám xD
A Váltó elég jól passzol hozzá, kiadja az előzéseket is 5ben, viszont ha verseny van akkor 160ig eltép 3asban. Bár most olajszegény állapotában nehezen veszi a fokozatokat, persze nem is pörgetem.
Ami nem hiba csak engem zavar, hogy rettenetesen ércelő hangja van 3500tól bármiféle dobot is teszek rá... ha valaki nem tudja megszokni ezt a hangot ahogy ezek a motorok dolgoznak az kellemetlen tud lenni.
Tervben van még az Irmscher chip és egy rendes powercup,mert amivel vettem az valami barkácsszakkörös vacak volt.
Summázva király érzés mikor a velem egyidős autómba beülök, bedörrentem, szolid morgással elvánszorgok a városig, vagy fel a pályára és aztán visító, ordító sakálüvöltés kíséretében kioktatjuk a kis/nagy/mégnagyobb vasakat, hogy mennyi az annyi a régi iskola szerint. ;)
Ősszel meglett a chip, meg hengerfej tömítés szétégetése is sikerült... ezek ketten egy 20asba fájtak, megoldottuk "háznál"
Aztán leesett a hó és barna lett... meg elfogyott a váltó alóla egy játszós szombaton... 2 hónapig csak álldigált szegény. De most újra él és virul :)
Hibalista
- Alapművelet vásárlás utan: - - vez csere 55 000 - - olajcsere 11 000, gm szűrő és 6 liter casteol magnatec megvásárlásával. - - Apróságok(otthon elvégzett) - gumibakok a kipuffhoz ( ezeket eszi, főleg a végdobét) - Elosztófedél csere - 10 700 anyagköltség - Gyertya csere - 4050 anyagköltség (Bosch) - SFI doboz visszaépítve, - Pillangószelepház 2-3ezrenként kitakarítva (20perc +fél flakon féktisztító a bekerülési költsége) - Laguna koptató felszerelése - 12db rövid famenetes csavar +2óra szabadidő - Légszűrő tisztítás olajozás 800-1000km-enként - 1500-2000 forint egy szett ami 15-20alkalomra elég tisztitani, olajozni... - Elektronyos alkatrészek hibajavítása, mint pl motortér világítás, elkorrodált vezetékek tisztítása / cseréje. (Egyedül a board computer világítás hibájára nem jutott még idő...) - Váltó csavarjainak áthúzgálása, mivel spontán elkezdett engedni a váltóház illesztésénél egy csapatós hétvége után -.-" (?)(?)(?) Ilyet se láttunk eddig... - - Főtengely szimeringek és a híres F20as váltó rohadt le. Mivel mind2 szimering cserés, és télen csak szerelőnél megy a javítás így vagy 140ezerbe lesz mire kész :D de még mindíg imádom. ;)
Ide hordtam szervizbe
Calibrás barátom akinek szintén c20xe blokkos autója van...
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Peti ;)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 370000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Brava SX 1.6 16v '01 | Következő autója? | Vectra 2000 Turbo, vagy i500, vagy Omega MV6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
