Egy autó, ami bárhonnan hazavisz
Szöveges ítélet
Hosszas keresgélés után választottuk ki a feleségemmel. Meglátni és megszeretni volt már els?re is. 5 ajtós, plüss ülés, tet?ablak, elektromos ablakok, riasztó, központi zár, 2000-es, 8 szelepes motor... Már a próbakör is jó volt. Egy id?sebb autószerel?t?l vettük meg. Amikor másodikban meghuzattam már tudtam: TE a mienk leszel! A Wartburg után durva volt, hogy "nincs hangja", de szuper volt. Utólag azonban már kiderült, hogy ezt az autót "öregurasan" kell vezetni a hosszú áttételek miatt: 100-nál 2000-et 150-nél 3000-et forog a motor, 110 felett kezd el igazán élni. A fékeket egy kicsit gyengének tartom, hiába a 4 tárcsafék és az ABS. Bár félévente ez miatt fékpadra viszem, de mindíg ugyanaz a válasz: ez a fék tökéletes. Ha az, akkor jó. Két évig csak tankoltam bele, amikor mondták, hogy ill? lenne szíjakat cserélni. Kicseréltettem. Leszakadt a hátsó dob, csere; Középs?: csere. Átmentünk az országon, amikor visszafelé városban nagyon melegedett a víz, nem ment a ventillátor, sebaj, kapott egy liter h?tövizet és mentünk vele még vagy 150 km-t. A szerel? mondta másnap, hogy opel-betegség a hengerfej tömítésszakadás, de ki kell zárni más hibát is. Ezért hengerfej nyomáspróba után tömítéscsere.
Nyáron irány az Adria! Öt feln?tt sátrakkal, hálózsákokkal, 4 napra való üdít?vel és kajával. És ha már tenger, akkor búvárkodás: 2 komplett búvárfelszerelés + 6 db 9literes palack. A váltót még elértem, de mindenkinek az ölében volt valami. Tet?csomagtartó nélkül. Lementünk. Mindenki csodálkozott, hogy ennyi mindent beraktunk és még az ajtót is le tudtuk csukni. Normál tempókat diktálva nem hittem a szememnek: Átlagfogyasztás: 6,9 liter. Hmm, nem rossz. Itthon ugyan ki kellett cserélni a hátsó lengéscsillapítókat, mert nem bírta a terhelést, de épségben hazajöttünk. Következ? merülésnél visszafelé nagy gázzal kiugrottam egy homokbuckából, de az eleje felkoppant a betonon (másodszor is), nem baj, ez hazamegy! Persze kés?bb kiderült, hogy odavágtam az olajtekn?t és szinte olaj nélkül mentem egy darabig. Behuzattuk a szerel?ig. Következ? alkalommal valami nyikorgott. Irány haza. Másnap szerel?. Vízpumpa. Szuper. Közben a másik betegség orvoslása is sorra került. Kár volt. Maradt volna úgy. Kicseréltettem a hátsó sárvéd? íveket, újrafujattam. Most pont úgy rozsdásodik mint el?tte.
Egyszer elvittem a szerel?mhöz, hogy nézzék már meg mi kopog id?nként a bal els? keréknél, meg ha már ott az autó, akkor egy kicsit állíthatnának a kuplungon is, mert a rükvercet nehezen veszi. Kés?bb hívtak, hogy a jobb talpas cserére szorul 1000 forint+ komplett kuplung 55.000 Ft. Tessék!? Csere után megnéztem a régi kinyomó szerkezetet, már csak a lélek tartotta össze, mert a szegecs teljesen elkopott. Azt mondták, hogy ez normális 150e km után. Segített az építkezésnél is. Raklapot vitt (egyszerre hatot a csomagtartóban), cementet hozott. Imádom. Egyszer kimosták a motort, utána már nem ment olyan simán, a motorhibát jelz? lámpa világított. Több szerel?höz is elvittem, de vagy nem tudtak mit mondani, vagy katalizátort akartak velem vetetni. Azt meg nagyon nem szerettem volna. Egy fél évembe került, de kiderítettem, hogy a leveg?mennyiség mér? gomba ment tönkre, amit csak elektronikával együtt lehetett cserélni. Nehezen találtam egy bontottat, amivel tökéletesen m?ködik. Apropó elektronika. A német precizitásnak köszönhet?en a két hátsó ablakot már nem húzza le a motor és az autóval nem lehet úgy megállni, hogy a vízszintest?l eltérjen a d?lésszöge, mert a központizár elkezd "rángatni". Ki még nem nyitja magát, de arra elég, hogy elindítsa a riasztót.
El?l nagyon kényelmes még hosszú távon is. Ha megyek vele 1000 km-t megállás nélkül, utána szívesen elindulok még egy szerpentines hegyi túrára. Hátul csak egyszer ültem (az esküv?nkön), de a hátsók sem panaszkodhatnak. Még kényelmesebb is mint el?l. A középs?t nem irigylem, oda csak büntib?l ültessünk bárkit is. Most már nincs annyit használva, havi 2-300 km-t megyünk vele. Igaz hogy most már nem számít olyan er?snek, de még mindíg gyorsul rendesen, rendkív?l nyomatékos még alapjáraton is. Bármit elhúz, ha kell gáz nélkül. Egy darabig még velünk marad, mert a feleségem is szereti, nagyon kezes kis autó. Majd kirohad alólunk. Ha most kéne venni, akkor is ezt venném. Szeretem, az összes problémájával együtt és bárkinek melegen ajánlom. Nem csalódtam benne. Csak ne lenne német.
Hibalista
- Vízpumpa 130e-nél 7.500,-
- Lengéscsillapítók (gyári új) 10.000,-/db
- Leveg?mennyiség mér? csere, miután szerencsésen kimosták g?zborotvával 18.000,-
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Hengerfej tömítés szakadása nyomáspróbával 45.000,-
- Kipufogó középs?/hátsó (Bosal) 9.000,-/13.000,-
- Olajtekn? 11.000,-
- Kuplungszerkezet (Luk) 55.000,-
- H?tö 25.000,-
- Ajtó teleszkópok 3.500,-/db
- Helyzetjelz? izzó el?l 1db
- Akksi 1. Bos... 55ah 12.000,- majd 3,5 év után
- Akksi 2. NoName 74ah 12.500,-
- Hátsó kerékdob ívek 4db (2-2 küls?-bels?) 3.500,-/db
Ide hordtam szervizbe
Németh Attila Veszprém
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Opel Lukács Csopak
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 111000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 353W DeLux | Következő autója? | Opel Zafira (II) 1.9 CDTI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
