Csak útfelbontást ne!
Szöveges ítélet
Annak ellenére, hogy 3 éve senki sem tud rájönni, hogy mi a baja az autónak, nagyon szeretem!
Budapesten használom leginkább. Amióta megvan, szinte rettegek a belvárostól és a dugóktól. Ahogy dugóba keveredek, és ott 15 percnél többet araszolok, egyszerűen fogja magát és leáll! Nem lehet újraindítani. Ilyenkor gépháztető felnyit, várok 10-15 percet, és pöccre elindul. De ha továbbra is araszolni kell, néhány perc után megint ezt csinálja. Idegtépő hiba, és eddig egy szerelő sem tudta megmondani, hogy melyik alkatrész hibája okozza. Szerelők javaslatára a következők lettek cserélve a hiba megszűnése végett: alapjárati motor, gyújtáselosztó fedél + rotor, gyújtáskábelek, benzinszűrő, motorvezérlő elektronika, AC-relé. A hiba a mai napig fennáll. Ha nincs dugó, hiba sincsen. Hosszú útra félelem nélkül mindig elindultam, és sohasem volt probléma. De mostanra elegem lett ebből, és veszek egy másik autót, valószínüleg japánt.
Ezt a hibát leszámítva egy nagyon jó autó. Az enyém 5 ajtós, és hatalmas a csomagtere. 72 cm-s TV dobozostul, és bármekkora mosógép nem probléma. :) Azonban a hátsó üléseken 2 ember fér el inkább csak kényelmesen.
A motorja egyszerűen fantasztikus! 2000-s fordulattól nagyon húz. 5000 fölé nem érdemes pörgetni. Takarékos! 8 l-es a vegyes fogyasztásom, amiben sok város van. Tavaly azonban Erdélyben 6 l-es átlagfogyasztás jött ki, amit először el sem hittem. Az autó végsebessége 200 km/h óra körül van. Ha 4-en ülünk benne, és meg van pakolva a csomagtartó, az sem probléma. A motor ezt alig veszi észre. Olajat semmit nem eszik, motorgenerálra véleményem szerint sohasem lesz szüksége. Szerintem az Opel legjobb motorja ez a C20NE.
Sajnos típushiba, hogy hamar rozsdásodik a kasztni. Ha az ember igazán törődni akar vele, akkor 2-3 évente karosszéria lakatoshoz kellene vinni. Rohad a küszöb, a hátsó sárvédőívek, de legkritikusabb, hogy a hátsó nyúlványok is igen erősen kezdenek felemésztődni. Taposólemez hátulja nagyon korrodáltá vált mára. 30-40 centis hosszúságú, 1 centi széles rozsdadarabokat lehet az aljáról leszedni.
Annak ellenére, hogy rendesen szívatott engem, nagyon szerettem. Első autóm, szinte ezen tanultam meg vezetni. Nagy, kényelmes, viszonylag takarékos, jól is megy, és szerintem a formája sem annyira elavult. Nagyon olcsó hozzá minden alkatrész, bontókban is jó áron lehet hozzá kapni olyan alkatrészeket, amelyeket nem feltétlenül csak újonnan kell megvenni.
A GL felszereltség szinte fapad. Kp.-i zár, szervó, napfénytető, és ennyiben ki is merült az extrák listája. El.ablakot és el.tükröket el tudtam volna viselni... :)
Ha nem lenne ilyen idegesítő hibája, akkor megtartanám. Így viszont nem kell. Valószínüleg bontóba kerül.
Hibalista
- termosztát (5e Ft), kormánymű (elfojt belőle az olaj, bontóban 20e Ft-ért szereztem másikat), első lengéscsillapítók (14e Ft párban, 16 évet kibírtak a gyáriak, ami nem semmi! Bár ez inkább annak köszönhető, hogy első 10 évében Svájcban használták), bal első stab.rúd szilent (700 Ft), generátor (5e Ft, fel lett újítva, azóta jó), antenna (6e Ft, nem lehetett betolni a régit, aztán addig-addig próbáltam összetolni, amíg beleszakadt az egész), kuplung (40e Ft), ablaktörlő mechanika (8e Ft)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelők, gyorsak, precízek, korrekt árat kérnek. 15-16 éves autót nem hordunk márkaszervízbe.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mitsubishi Carisma |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
