Az öreg hűséges
Szöveges ítélet
Ez egy GM motoros szívódízel(nem Isuzu) 58 LE. GL változat.
Családos lévén egy olyan autót kerestem amely nagy, kényelmes, jól pakolható, kis fogyasztású, könnyen szervizelhető, jó és olcsó alkatrész ellátottságú. Nekem nem volt olyan fontos a dinamika, inkább a fogyasztás esett latba.
Anyagilag ugyanakkor be voltam határolva.
Megszerettem. Az elején azért sokat mérgelődtem, nem a típus miatt, hanem mert belenyúltam egy nagyszervíz előtt álló kocsiba, ezt én fizettem meg. Szóval,kényelmes, takarékos családi autó de mérhetetlenül lusta, persze valamit valamiért.
Teli tankkal(61l.)elmegyek vele 1100 km. Talán még többet is, de soha nem engedem fúlra kifogyni a tankot. Sokat használom városban is, 6 liternél többet nem fogyaszt, városon kívül 5 körül is beéri. Autópályán nem szabad padlóig nyomott gázzal menni,(egyébként sosem, gyorsításkor sem, ezzel ki lehet nyírni) végsebessége egyébként 160 körül van, de ez nem utazó sebessége. 130-at simán tartja. Szóval csak komótosan, szépen, "mint ahogy csillag megy az égen" akkor elvisz mindenhová.
Motorikusan igénytelen és könnyen szerelhető, Aki dinamikus pörgős autót szeretne, még véletlenül se vegyen ilyet.
Aki családi, nagyméretű, kényelmes de takarékos, olcsó üzemeltetésű autót szeretne, és nem akar szárnyalni, hanem kényelmesen, és biztonságosan szeretne eljutni a céljához annak való ez a fajta. A karosszériája nagyon masszív, van benne anyag, ha rozsda ki nem eszi, vigyázat erre azért ügyelni kell!(A lökhárítót ért kisebb koccanás még meg sem látszott rajta) Szóval nem papír és műanyag veszi körül az embert.
Ugyanakkor vigyázni kell vele, mert sokat futott, piacos autók is vannak közöttük. A szervizelése egyébként egyszerű, nem igényel szakszervizt. Az alkatrészek olcsóak, könnyen beszerezhetők. Elmegy vele az ember a világ végére is, kevés üzemanyag és szerviz ráfordítással.
Megbízható, könnyen javítható, takarékos, kényelmes, nagy tágas, nagy csomagtérrel.
Családosoknak kiváló, hihetetlenül jól pakolható, hosszabb utakon is nagyon kényelmes. Gyenge pontja a karosszéria alváz, kerékív. Ezeket megkel javíttatni, nincs mese. Nem vészes költség, de összeadódik.
-------------------------------
Eladtam,
nosztalgikusan gondolok rá.
Hűséges szolgája volt a családnak.
Aki megvette szerintem jól járt vele. A motorja nagyon jó állapotban volt, nagy hidegben is könnyen indult.
Költöttem rá, egy család biztonságáról volt szó. Nem hagytam lerongyolódni.
A karosszériával is foglalkoztam, no nem esztétikailag, hanem a korróziót mindig kezeltettem.
Ez nagyon gyenge pontja minden A Vectrának.
Hibalista
- Kopó alkatrészek cseréje, ezek viszonylag olcsóak. Komplett Kuplung csere, fékbetétek első, hátsó, féktárcsák cseréje. Koplett dob csere. Izzító gyertyák cseréje. - 8 ezer km-nél olajcsere szűrőkkel. Nem nevenincs áruházi olajokkal, ezen a néhány ezer forinton nem spórolok. - Porlasztó csúcsok 4db 37E Ft. - Ha minden oké (akkumulátor, izzító gyertya, szűrők stb. akkor nagy mínuszokban is indul , utcán éjszakázva) - Első futóművem felfüggesztése is volt javítva, ez nem volt vészesen sok. Természetesen vezérműszíj és vízpumpa, görgő is cserélve volt, - Volt még hengerfej javítás(nem repedés, hanem tömítés), új szelepek és olajlehúzó gyűrűzés, ezek nem olcsó mulatságok. A kontár szerviz miatt a javítási költségem még drágább lett, mint ahogy lehetett volna, de egy korrekt hozzáértő dízeles szerelő ezt maximálisan helyrehozta, megcsinálta. - Most nagyon jó, szép egészséges, csendes dízel hangja van. - A műszerfalam időnként kezd megzörrenni, csakúgy mint a váltóm, de hát nem kevés km. van a háta mögött és régi szívódízel lévén ez belefér. Első ajtó kárpitokat cseréltem, bontottat szép állapotban lehetett kapni. A váltóm egyébként szépen, pontosan kapcsol, nincs holtjátéka, nem lötyög. - - Komolyabb karosszéria munkát is végeztek rajta, ívek, nyúlvány, küszöb, csomagtartó, egyéb kisebb javítások. Most így is rendben van, szép kinézetű. - Első fényszórók cseréje(egyiknél az állítócsavar tört el, a másiknál kopott volt a foncsol. - Első színezett szélvédő csere 29E ft. - Gyakorlatilag minden kopó alkatrészt kicseréltem. - Hátsó lengéscsillapítók cserélve. - - - -
Ide hordtam szervizbe
Miskolci Posta autó Tisza Rt.Csapnivaló munkát végeztek és jól lehúztak.Soha többé ehhez a társasághoz, másokat is óvok tőlük.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
--------------------------------------------------------------------------Tóth GyörgyMiskolc, Mónus Illés uVillker Bosch Dízel szerviz, MiskolcBalog László Miskolc, Mónus Illés utca
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Astra F ecotec. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
