A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (1988-1995)

Vectra 2.5i V6 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Az álruhás királyfi

Szöveges ítélet

Az ezredforduló évében a családtagként kezelt, de ugyanakkor elny?hetetlen II-es Golfunk, mely a német autógyártás egyik vitathatatlan mérföldköve, lassan de biztosan megérett a cserére.
Értelem szer?en a II-es Golf után jöjjön egy fiatalabb mondjuk a III-as! Esetleg egy jó kiállású, de korosabb Passat?! Aztán részben a piaci viszonyokat megismerve, részben ráeszmélve arra, hogy a III-as Golfból kihalt az az érzés, ami a kettest naggyá tette, elkezdtünk más típusok felé kacsingatni.
Ismer?sök javaslatára került az érdekl?dés fokuszába a Vectra. Lassan – lassan azon kaptam magam, hogy tudatosan kezdem figyelni az utcán az ilyen típusokat és végül, körvonalazódtak a konkrét igények. Legyen egy Vectra A/2, ami 5 ajtós, nem fehér és hátul „nagylámpás”. Fontos volt még egy – két extra tartozék megléte, illetve az, hogy minimum az 1.8i változat kell.
Ismer?s autókeresked?nket felkeresve, többször is biztatást kaptam, hogy a következ? szállítmányban már biztos lesz egy szép állapotú, az igényeknek megfelel? példány. Aztán nem volt, de lett helyette egy kicsit más……
Kijelenthetem, hogy én nem akartam ilyet. S?t……!!! Ha valaki azt mondta volna, hogy én egyszer ilyet veszek akkor azt kinevetem. 2.5-ös V6-os motor, automata váltó brrrrr… ez egy benzintemet?, egy anyagi cs?d…...
Aztán mentem vele egy kört úgy ahogy volt, egy gyártelep udvarán. Aztán még egyet meg még egyet meg még sokat. Miután kiautóztam szinte az összes benzint bel?le, lement a nap, és már nem vigyorogtam annyira hülyegyerek módjára a gyorsulásától gyakorlatilag beleszerettem és megvettem.
Azóta együtt vagyunk. Eltöltöttünk egymással közel öt évet, megtettünk együtt több mint hatvanezer kilométert. Néha szidtuk egymást, néha bosszankodtunk. Volt, hogy télen csúnyán megcsúsztunk pörögtünk. Nyáron pedig nyaralni mentünk. Vittünk mosógépet, TV–t, kisbútort (éljen az 5 ajtós kasztni) vagy csak autóztunk és hallgattuk a mormogó kipufogót. : )
Ez egy olyan autó amibe békés nyári estén nem kell zene. Csak ?, a szélzaj meg a jellegzetes V6-os motorhang, a morgó de nem tolakodó hang, az égéstermékek kipufogón való távozása közben. Kell ennél szebb??? Kell a tucc-tucc???
A Vectra egy jó autó. A V6-os motorral pedig egy nagyszer? utazó autó! A futóm? egy kicsit kényes a hazai utakra, a hátsó szilentek és gátlók hajlamosak fáradni, a fék pedig igényli a jó betétet és tárcsát! A csomagtartó nagy és praktikus az utastér kényelmes, a CDX felszereltség listáját, pedig sok-sok mai csillogó csoda is megirigyelheti. Csak mosolygok azon, mikor egyes típusoknál egy térképtartó polc is feláras extra…..
A V6-os igényli a tör?dést, de nem kell hozzá az idegenek ?rtechnikája, hogy javítani lehessen. Az alkatrészek ára azonban néha magasabb, mint a jól bevált és jobban elterjedt 8 és 16 szelepes motorral szerelt verziók árai. Az autós boltban, ha egy 6-os anya 10 Forint az Opelhez, akkor a „JA AZ A HATOS ANYA A V6-hoz” felkiáltás és némi vigyor mellett inkább 12 - 13 Ft lesz a számla vége.
Javaslom továbbá, hogy pl. egy gyertyasor cseréhez, csak úgy otthon ne fogjunk hozzá vasárnap délután a kell? gyakorlat és szerszámozottság nélkül. : ) A generátor pl. csak lefelé jön ki és közben útban van a jobbos féltengely : )
A fogyasztása hmmmm meglep?! Hajtós üzemmódban vagy városban úgy 10 liter. Országúton a Kresz + 10 % - 15% értékkel számolva, 8 – 9 liter körül alakul. A nagy átlag olyan 9 liter. Csak tudnám, hogy egyes országok 95-ös benzineivel, miért megy érzésre jobban és fogyaszt bizonyítottan kevesebbet, mint a hazai prémium löttyökkel? De ez egy másik több oldalas vita téma….
Nem bántam meg a Vectrát és a nagyobb motort sem. A 170 paci b?ven sok a hazai utakra, a 230 Nm körüli forgatónyomaték pedig turbódízeles feelinget ad, már alacsony fordulaton is, de ez még ott is húz ahol a dízel már kiforogta magát.
Egyszer ha eladom akkor jöhet újra Opel és lehet Vectra, lehet?leg egy V6-os de legalább a 2.0 16V. Az vágy persze egy echte i500 : )

Hibalista

- Kötelez? csere v. kopó alkatrész csere (anyag ktg.):
- Vezérm?szíj, feszít? görg?k, vízpumpa ~ 80 E
- Fékbetét els? 10 - 15 E
- Hátsó híd szilent 15 E / pár
- Hátsó gátló 20 E / pár
- Gyertyák 2 E / db
-
- Egyéb javítás:
- Akkumulátor csere 12 E
- Generátor csapágy+diódák 25 E
- Index kapcsoló 10 E
- H?gomba 8 E
- Termosztát + ház 10 E
- Szelepfedél tömítés 8 E
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Ez családban marad : )

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1993
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 145
Megbízhatóság (8) Vezetett km 65
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? VW Golf II. Következő autója? Opel vagy VW
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 1988 (1988 - 1995)

További ítéletek (245 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)