A legjobb autó ebben az árban
Szöveges ítélet
El?ször is tudni kell hogy ez nem egy mai konstrució és nem aszfaltszaggatásra és gyorsulási versenyekre való.
Jó és rossz tulajdonságok.
+nagyon jól átgondolt kiforrott motor
+2600-on nyomatékcsúcs
+kiválóan alacsony fogyasztás ekkora kasznihoz képest
+igénytelen motor (olaj és víz legyen benne)
+nem megy szarrá a motor ha elszakad a vezérm?szíj (amúgy se jellemz? rá mint általában a 16V-es motorokra)
+kényelmes tágas kaszni
+öblös csomagtér nagy nyílással!!
+jó kilátás minden irányba, a bels? visszapillantóból teljes kilátás a hátsó ablakon (nem takar a csomagtartó mint egyes autókon)
+egyszer? szerelhet?ség
-a hátsó sárvéd?k hajlamosak elrohadni 10 év felett (de olcsón lehet kapni és egy jó pár évig megint bírja)
-a hely hátul középen nem éppen fejedelmi a "púp" miatt de elviselhet?( a szélén nagyon kényelmes.)
Mindenkinek ajánlani tudom aki nem akar 180 felett száguldozni, de f?ként családosoknak a tágas biztonságos karosszéria miatt.
Nagyon szeretem, az alacsony nyomatékcsúcs kárpótol mindent, igaz csak 75LE-s de jól gyorsul 14mp (a 124-es 2.5D 90LE-s merci 16,5mp)
nem kell kitaposni a belét hogy menjen, szépen húz már 1500-tól.
Érzésre a 6 hengeres 150LE -s 320i BMW sem ment jobban ebben a tartomnyban, csak 4000 fölött kezdett húzni rendesen.
Utána átülve a vectrába mintha a BMW -b?l a lovak fele ellenkez? irányba menne 3000-ig utána kezdenek összeterel?dni.
A fogyasztása sok kisebb autóét megszégyenít.
egyszer sikerült vele 5 alatt kihozni 4 személyel kb 70-80-al csak a fogyasztásra figyelve.
Városban is max 7-8 liter
9 litert akkor evett télen amikor napi max 2-3km-t mentem a város egyik végéb?l a másikba (még bemelegedni se volt ideje rendesen)
Pályán 120-140-ig 6-nál megáll
A menetteljesítmények sem rosszak, a 150-et 5 szemlyel is tudja tartani, ennyi b?ven elég a magyar utakra.
Egyszer mentem sík úton 5 személyel 180-at és még egy kicsit ment volna ha hagyom kipörögni.
Nagyon jól eltalált váltóáttételek (kb 5-ben 120-nál 3000)
Mindent összevetve egy nagyon jó tágas családi limuzin, amit olcsón lehet üzemeltetni mert szinte csak a kopó alkatrészeket kell cserélni és az alkatrészek sem drágák.
pl. a 4T trabi els? lengéscsillapítója drágább mint a vectráé.
hátsó kerékcsapágy 3000, stb.
5-600 ezerért egyszer?en nincs jobb autó ennél.
Aki tud nyugodtan írjon mailt, úgyis megcáfolom :-)
(ipek@freeweb.hu)
Hibalista
- bal stabilizátor szilent 4000 (eredeti volt)
- jobb els? kerékcsapágy 6000 (eredeti volt)
- rendszám világítás izzó
- hátsó ívek 2500/db (eredeti volt)
- köszöbök (eredeti volt)
- bal féltengely gumiharang 1500 (eredeti volt)
- leng?kar szilentek 2000/db (eredeti volt)
- hátsó lengéscsillapítók 6000/db (eredeti volt)
- hátsó kipufogó dob 14000
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Informatikus vagyok, de hobbiból magam javítom.
Egyszer volt márkaszervízben de amikor fél óráért elkértek 3500ft-ot (semmit nem csináltak rajt csak egy kábelt elkötöttem a féklámpánál és azt tették vissza) akkor azt mondtam hogy innent?l kezde ezt is én fogom javítani.
(el?tte már a 2T wareszt is én javítottam meg a ford oriont is.)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Orion 1.6D | Következő autója? | marad, mert egyszer?en ebben az ár/érték arányban jobb autót nem kapni |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
