praktikus kis vadállat
Szöveges ítélet
Mindenképpen kabriót akartam első autómnak, hosszas vacillálás után a 206CC, megane CC, és 307CC közül, amik belefértek volna a költségvetésembe, ez jött ki számomra a legjobb választásnak.
Szép nagy belső, nem próbáltak meg belehazudni +2 fél ülést a "törzsvendégek" számára. A csomagtartó ha kell irtó nagy, és nem jellemzi a beázás (erről később...).
Azóta is úgy tartom, hogy jól döntöttem, az autót imádom, lehajtott tetővel még dugóban araszolni is élvezet vele.
A kaszni merev, kanyarokat harapja (minimális orrtolás azért van). Az 1.8-as motorral azért el is lehet indulni.
A súlya kicsit sok, 1190kg. Ezt nem mozgatja annyira könnyedén a 125 ló, de így is élvezetes.
A fogyasztása város/autópálya használattal 8,5, de inkább 9 liter.
Egyszer sikerült 7 liter körülit produkálnom 100-as utazótempóval autópályán éjjel, meg is ijedtem hogy tönkrement a benzinszintjelző, mert már 550km-t mentem, és még mindig nem jelzett hogy éhes.
A tető hibátlanul működik, egyszer ázott be, lejtőn orral felfelé parkolva, özönvízszerű esőzés után a hátsó ablakról a csomagtéren át a lefolyó cső eldugult, és jópár liter a csomagtérben landolt, ahonnan előrefolyt az anyósülés mögé egy szép pocsolyába. Tisztítás után, hetekig szárítgattam, a kárpitot megbontva.
Az A oszlop és a tető találkozásánál is valahová befolyik a víz néha, amit indulás után fékezéskor a bal karomra kapok :) Innen álló helyzetben sose folyik be az utastérbe, csak indulás után. Kerestem a hibaforrást, de nem találom. Szervízben is csak ennyit mondtak, hogy ez ilyen. Hát jó. Ezzel együtt tudok élni, mivel menet közben nem ázik be, amúgy meg általában garázsban van.
2014 áprilisában vettem, én vagyok az 5. tulajdonosa. Akitől vettem elég korrektül elmondta mik a hibái, ezért is volt csak 1,25M a vételár. Persze a szervízkönyvben tátongott egy szép üres szakasz.
Elmondta hogy a bal oldali ajtó és a hátsó kerékjárati ív cserés, mert törve volt, rossz a távirányító (műkörmös HP szétkaparta lyukasra a gimírozást, mikrokapcsolóig, ami persze ezután feladta, új táv: 35k). A motorhiba jelzés néha világított, de rendesen ment, EGR szelep hibakódmiatt. A tető is zörgött, mert az egyik rögzítő fül nem volt százas. Ja, és az elmaradhatatlan rossz légkondi, amit csak feltölteni kell valszeg :)
Persze átvizsgálattam vétel előtt. Itt nem derültek ki nagy turpisságok, csak amiről eddig is tájékoztatott az eladó.
Első szervizeléskor otthagytam a légkondi, távirányító, olajcsere +pár apróságra olyan 135k-t, és volt egy menetkész használt kis kabrióm, igaz, öreg és jó kopott nyári gumikkal (mondjuk bőven határérték felett, de akkoris). Gondoltam őszig kibírja, akkor szerzek egy téli garnitúrát, azt majd tavasszal ezt is kukázom. Majdnem így is lett, mert egy szép szeptember végi reggelen munkába indulva 2 kanyar után leeresztett az egyik első. Így előrehoztam kicsit a téligumi vásárt, és minden ment tovább.
2004 nyarán egy kis busszal találkozás során megkarcolódott a jobb hátsó kerékjárati ív, és félig leszakadt a hátső lökhárító műanyag. A BKV biztosítója jóvoltából ezt a gödöllői opel szervízben javíttattam, és ott ránézettem a tetőre is, ha már ott vagyok. Kiderült hogy hiányzik a 4-ből 2 db ilyen kis körömnyi gumi támaszték, ezért zörög, és nem tart a tetőrögzítő kallantyú. A 4 kis gyári gumibasz 25k volt. Szép.
Kicseréltettem a lengéscsillapítókat, mert bár bőven határérték felett teljesítettek, azért érezni lehetett, hogy nem az igazi. 105k, majd még olyan 30k, mert nem volt kedve a választott szervíznek toronycsapágyat és szilenteket is cserélni egyből.
2015 márciusában megadta magát a generátor csapágy, váratlanul útközben, szép kerregő hanggal párosulva. Szervíz. 75k.
Akkor már kicseréltettem a féktárcsákat és pofákat is.
Áprilisban kapott szép új nyári gumikat. Azóta pár apróságtól eltekintve hibamentes.
2016 tavaszán vettem észre hogy valahonnan csöpög belőle minimálisan az olaj. Kiderült hogy váltóolaj, mert az egyik féltengely szimmering ereszt. Csere. Csöpögés nem szűnt meg teljesen, kicsit lóg a féltengely, állítólag csak váltócserével lenne megszűntethető. Az viszont vagy túl drága (új váltó), vagy lutri a bontóból. Ezt passzoltam mert amúgy a váltója hibátlan, inkább csöpögjön kicsit, azt 2 évente feltölttetem a váltóolajat.
A fentieken kívül csak szokásos olajcserék voltak.
Hibalista
- - légkondi (hibásan vettem) - - távirányító (hibásan vettem) - - generátor csapágya - És a kopó alkatrészekből a szokásos: - - lengéscsillapítók - - féktárcsa / fékpofa
Ide hordtam szervizbe
Csergő Opel Alkatrész Centrum és Opel SzakszervizAlapvetően mindent megcsináltak rajta amit vásárlás után hibásnak találtak benne (beltéri 1-2 izzó, féltengely szimmering, távirányító), mikor elkezdett kerregni a generátorcsapágy, akkor is gyorsan ránéztek hogy mi lehet a baj.Összességében ajánlom őket, de jópár dolgot nem vettek észre, mint pl a hibás enyhén balra húzó futóművet. Ráfogták hogy biztos nem volt egyforma a keréknyomás (a lehasznált gumikkal vittem még ide amikkel vettem, nem egyformán engedték a nyomást)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Belvárosi Auto+Doki. Budapest 1075 Holló utca 6.Holszervizeljek.hu-n keresztül ide kaptam lengéscsillapítókra árajánlatot, direkt rákérdezve a műhelyben hogy elfelejtettem, de cseréljék a szilenteket, és a toronycsapágyakat is ha kell, valamint végezzenek futómű beállítást (ez ugye alap kéne lennie).Mikor elhoztam az autót megkérdeztem hogy kellett-e bármit cserélni, azt mondták h minden oké ezen a lengécsillapítókon kívül, futóműbeállítást meg nem csináltak mert felesleges. Mondom jó.Persze elvittem beállíttatni máshová a futóművet, akik meg tájékoztattak hogy nem lehet beállítani, mert szarok a toronycsapágyak és szilentek. Kössz.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 101000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
