A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Tigra Twintop

Tigra Tw 1,4 Twinport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kedves kis Opel

Szöveges ítélet

Szalonautó volt. Fekete, fekete-piros kárpittal. Fél évet kell várni rendeléskor, szóval maradtunk a szalonautónál... Igazi élményautó, nagyon szeretjük.


Külső

Szép formák, keret nélküli ablakok, elektronikusan mozgatható csomagtér ajtó jellemzi. Hátul kicsit magas, érezni kell a farát. A tetőszerkezet precíz. Csavarodás minimális, a kocsi 16000 km után sem nyiszmog, nyekeg, nyüvög. A Corsa-ról ugyanez nem volt elmondható. Ne várja tőle senki, hogy egy SLK minőségét nyújtja, de az ára sem az a kategória. A csomagtér ajtó elektromos nyitása-zárása nem parasztvakítás. Az ajtó csapkodásával igen hamar haza lehetne vágni ezt a kényes szerkezetet. Az ajtónak ugyanis mindkét irányba precízen nyílnia zárni kell, feltéve, hogy kis kabriónk azon hasznos tulajdonságát, hogy lenyitható a teteje, sokáig akarjuk évezni.


Belső

Belül két embernek pazar a helykínálat, nyújtott lábbal bóbiskoltam, amíg kedvesem elvitézkedett a járgánnyal Isztriáig. Csomagtér kicsit érdekes alakú, de két embernek az is zsír nagy, nekünk 1 heti komplett cuccunk úgy fért el, hogy félig se volt a csomitartó. Szép a design belül is, bár sok minden a Corsa-ból jött. Az ülések a GSI-ből, jók is nagyon. Ergonómia jó, Opel-esen rend van. Tükrök rendben vannak, de hátra a kilátás nem az igazi. Nagyon tetszik, hogy sok mindenre gondoltak a tervezők, amire mi elsőre nem. Pl. az ülések mögötti 70 literes, érdekes alakú rekeszbe vettünk egy tökéletesen passzentos (jól használható és szép) utazótáskát.

Nem éppen csúcs a gyári HIFI, jókedvű kocsikázáshoz éppen elég, de mi azért gyorsan kicseréltük egy sokkal kellemesebb felszerelésre. A hangfalak is kukát fogtak percek alatt, azokat viszont kifejezetten gyengének mondanám.

A picike utas kabin miatt a légkondi pillanatok alatt rendet vág a melegben, még lenyitott tető mellett is, ugyanígy télen nem túl hosszadalmas meleget csiholni.


Műszaki paraméterek

A váltó javult a Corsa-hoz képest, de még mindig kicsit pontatlan, pedig elég jól van végre megvezetve. A kulissza továbbra is gyenge pontja.

Futóműve nagyon rendben van, a GSI-ből jött az is, szóval ezzel a kicsi motorral nem igen lehet megzavarni. Úttartás ennek megfelelően nagyon jó, nem billeg – köszönhetően az elérhető alacsony kanyarsebességeknek is. :)

A motort hagytam a végére. A kis Z14XEP kódjelű Twinport nem kér szinte semmit (6 litereket eszeget városban), viszont cserébe nem is megy. Alul nagyon vérszegény, odafent kicsit összekapja magát, de csak úgy 130-ig, ott megint elszáll a tettrekészsége. Szerencsére vannak lehetőségeink a javításra. A legkézenfekvőbb megoldás a Lexmaul tuning: gázrezonátor, chip program csere, kipufogó és légszűrő. Miután ezt megkapta, a kocsi 120LE-s lett, és ez éppen elégséges a megfelelő dinamikájú közlekedéshez. Ezt még fokozhatjuk egy picit a DBilas leömlővel és sport vezérműtengelyekkel.

Alapfelszereltség az ABS, a 4 légzsák, a kioldódó pedálsor, az aktív fejtámla, meg az alu bukókeret. A kocsi aktív és passzív biztonsági felszereltsége tehát jó.


Menettulajdonságok

Alul egészen agilis lett a kocsi a módosításoknak köszönhetően, és fent is csak úgy 160 környékén érezni, hogy fogy a szufla. Érdemes rákölteni, mert a fogyasztás picit még lejjebb is ment tőle, és a motort is kíméli annyiban, hogy nem kell állandóan pörgetni. Persze nem lett GSI, nem lehet vele gyorsulgatni, mert jó nehéz, nehezebb, mint az Astra G OPC.

Amíg nem lépjük át a 130-at nem kell a lenyitott tetőtől tartani, utána néha be-becsap a szél, 160 felett már cseppet sem kellemes az autókázás lenyitva.


Mindent egybevetve, a kocsit nagyon megszerettük, nem hiába lett az év kabriója 2004-ben.

Hibalista

- Hibátlan :)

Ide hordtam szervizbe

Opel specialista

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra G 1,6 Twinport Következő autója? Infiniti
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Tigra Twintop

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)