Kedves kis Opel
Szöveges ítélet
Szalonautó volt. Fekete, fekete-piros kárpittal. Fél évet kell várni rendeléskor, szóval maradtunk a szalonautónál... Igazi élményautó, nagyon szeretjük.
Külső
Szép formák, keret nélküli ablakok, elektronikusan mozgatható csomagtér ajtó jellemzi. Hátul kicsit magas, érezni kell a farát. A tetőszerkezet precíz. Csavarodás minimális, a kocsi 16000 km után sem nyiszmog, nyekeg, nyüvög. A Corsa-ról ugyanez nem volt elmondható. Ne várja tőle senki, hogy egy SLK minőségét nyújtja, de az ára sem az a kategória. A csomagtér ajtó elektromos nyitása-zárása nem parasztvakítás. Az ajtó csapkodásával igen hamar haza lehetne vágni ezt a kényes szerkezetet. Az ajtónak ugyanis mindkét irányba precízen nyílnia zárni kell, feltéve, hogy kis kabriónk azon hasznos tulajdonságát, hogy lenyitható a teteje, sokáig akarjuk évezni.
Belső
Belül két embernek pazar a helykínálat, nyújtott lábbal bóbiskoltam, amíg kedvesem elvitézkedett a járgánnyal Isztriáig. Csomagtér kicsit érdekes alakú, de két embernek az is zsír nagy, nekünk 1 heti komplett cuccunk úgy fért el, hogy félig se volt a csomitartó. Szép a design belül is, bár sok minden a Corsa-ból jött. Az ülések a GSI-ből, jók is nagyon. Ergonómia jó, Opel-esen rend van. Tükrök rendben vannak, de hátra a kilátás nem az igazi. Nagyon tetszik, hogy sok mindenre gondoltak a tervezők, amire mi elsőre nem. Pl. az ülések mögötti 70 literes, érdekes alakú rekeszbe vettünk egy tökéletesen passzentos (jól használható és szép) utazótáskát.
Nem éppen csúcs a gyári HIFI, jókedvű kocsikázáshoz éppen elég, de mi azért gyorsan kicseréltük egy sokkal kellemesebb felszerelésre. A hangfalak is kukát fogtak percek alatt, azokat viszont kifejezetten gyengének mondanám.
A picike utas kabin miatt a légkondi pillanatok alatt rendet vág a melegben, még lenyitott tető mellett is, ugyanígy télen nem túl hosszadalmas meleget csiholni.
Műszaki paraméterek
A váltó javult a Corsa-hoz képest, de még mindig kicsit pontatlan, pedig elég jól van végre megvezetve. A kulissza továbbra is gyenge pontja.
Futóműve nagyon rendben van, a GSI-ből jött az is, szóval ezzel a kicsi motorral nem igen lehet megzavarni. Úttartás ennek megfelelően nagyon jó, nem billeg – köszönhetően az elérhető alacsony kanyarsebességeknek is. :)
A motort hagytam a végére. A kis Z14XEP kódjelű Twinport nem kér szinte semmit (6 litereket eszeget városban), viszont cserébe nem is megy. Alul nagyon vérszegény, odafent kicsit összekapja magát, de csak úgy 130-ig, ott megint elszáll a tettrekészsége. Szerencsére vannak lehetőségeink a javításra. A legkézenfekvőbb megoldás a Lexmaul tuning: gázrezonátor, chip program csere, kipufogó és légszűrő. Miután ezt megkapta, a kocsi 120LE-s lett, és ez éppen elégséges a megfelelő dinamikájú közlekedéshez. Ezt még fokozhatjuk egy picit a DBilas leömlővel és sport vezérműtengelyekkel.
Alapfelszereltség az ABS, a 4 légzsák, a kioldódó pedálsor, az aktív fejtámla, meg az alu bukókeret. A kocsi aktív és passzív biztonsági felszereltsége tehát jó.
Menettulajdonságok
Alul egészen agilis lett a kocsi a módosításoknak köszönhetően, és fent is csak úgy 160 környékén érezni, hogy fogy a szufla. Érdemes rákölteni, mert a fogyasztás picit még lejjebb is ment tőle, és a motort is kíméli annyiban, hogy nem kell állandóan pörgetni. Persze nem lett GSI, nem lehet vele gyorsulgatni, mert jó nehéz, nehezebb, mint az Astra G OPC.
Amíg nem lépjük át a 130-at nem kell a lenyitott tetőtől tartani, utána néha be-becsap a szél, 160 felett már cseppet sem kellemes az autókázás lenyitva.
Mindent egybevetve, a kocsit nagyon megszerettük, nem hiába lett az év kabriója 2004-ben.
Hibalista
- Hibátlan :)
Ide hordtam szervizbe
Opel specialista
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G 1,6 Twinport | Következő autója? | Infiniti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
