A "kisa" - vagyis kisautó.
Szöveges ítélet
Eljött az én életemben is a pillanat, amikor a bakancslistára felkerült a cabriózás. Cimbora MX-5 mániája is hozhatta, de szerettük volna mi is kipróbálni az érzést. Mivel gyerekeink még kicsik, így a biztonság is szempont volt a keresésnél. A 4 üléses járgányok kizárva (csajozni már nem kell, a gyerekeink meg simán kikötik magukat az ülésből ha nem figyelek oda... ez meg még nyitott is), nézzük a 2 üléses kínálatot. Leszögezem Porsche Boxster fan vagyok. Ültem is benne (éppen-éppen a 190+ centimhez), tetszett is, de a világ állása miatt nem mertük megvenni (betörő vonzás, irigy szomszéd is akad, meg azért hivalkodásnak tűnik, hiába elérhető már). Folytattuk az SLK, Z4, TT roadster sormintát (SLK-ra és TT-re még ajánlatot is tettünk -átlagár felettit- de nem jött össze). Ráadásul 1,5 év alatt 1 db jó járgányt ha láttunk a sok feltámasztott rom között (el is kelt aznap).
Az utolsó kudarc után betébláboltam egy kereskedésbe, ahol állt egy Tigra. Korábban a barátaimnak jeleztem, hogy én már azzal is beérném, de jött a szokásos hülyeség ("áh megbánod" "nem azt akartál venni" "b..-i lettél?" stb...). Mindennek dacára kipróbáltam. Reakció 1: wow ennek mindene működik. Reakció 2: és még olcsóbb is. Reakció 3: basszus, ebben simán elférek.
Innentől kezdve felpörögtek az események, mivel a hahu kidobott egy kecsegtető közeli járgányt. Másnap megvettük. Szervíz mellé kapot 4 db nyári gumit és még így is fele volt a mutatvány a családi autónk szokásos karbantartásának.
Tapasztalatok: először is ez a járgány nem egy liga a fentiekkel. Nem aláztam lámpánál BMW-t, audit sem semmit, de az én átlagos autóvezetői képességeimmel kiautózható a tudása. A futóműve sokkal többet tud, így nagyszerű élmény. Az 1,4-es láncos 90 lovas motor, minden csak nem sportos (nem szempont), de elhiteti a "pilótával", hogy tép mint az állat (üvölt, pörög...lenézek a mutatóra és a 100-nak érződő tempó alig 60). A teteje szépen zár (a totalcar tesztjén felbuzdulva 150 bar-os mosóval tesztelve sem ázik be), a klímája patent. Nyitott állapotban picit csavarodik a karosszéria (nincs más viszonyítási alapom, csak a csukott autóim), de bőven megfelel (MX-5-ben rettegés volt). Huzat nincs 100-ig (felhúzott ablakokkal) felette már szélfogóval is bevág.
Rossz tulajdonsága: egyrészt az idióta csomagtartó csukás. Az még elfogadható, hogy nyitáshoz megnyomom és megy fel a fedél, de záráshoz ne kelljen már nyomni végig (tudom biztonság, de szerintem egy nyomatékkorlátozó is megtette volna, vagy egy elektromos ablakoknál használt érzékelő).
Másrészt a beltér minősége nem tetszik (kopogós).
Mindennek ellenére szeretjük. Hol a párom, hol én használjuk. Szeretjük azt is, hogy bárhol ott merjük hagyni, nem irigyek az emberek (van pár tulok azért).
Ha valaki azért venne nyitott járgányt, amiért mi is (cabriózás kipróbálása), annak kiváló választás. Lesz e komolyabb helyette? Valószínűleg inkább mellette egy sportkocsi - de annak már nem kell nyitottnak lennie.
Hibalista
- Jobb oldali ablak automatika (kilincset meghúzva nem süllyed le kicsit), rendszámtábla világítás.
Ide hordtam szervizbe
A céges autókat javító szervizbe járt. Átlagos tudású műhely.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mivel 3. autó, így több előző van :) | Következő autója? | ??? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
