A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Signum (2003)

Signum 2.2 Direct Cosmo 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

Okos választás - akár családnak is

Szöveges ítélet

Mindig a viszonylag különleges és ritka autókat preferáltam, de legalábbis érdekeseket. Természetesen a pénztárcámhoz mérten. Így lett az évek során Citroen BX után Citroen Xantia, Lancia Y, A140 Mercedesem is.
A családnak kerestem autót, kell a tér két kisgyerekkel. Méregdrága leharcolt prémium AUDIK, BMW-k nem jöttek szóba, nem mertem őket bevállalni. Unalmas családi autók szintén riasztottak, Renault Vel Satist, vagy Fiat Multiplat végül elvetettük. Hosszas keresgélés után fordítottam egyet a keresési logikán és beírtam a preferenciáimat a keresőbe, majd kíváncsian vártam az eredményt. Nem sok reményt fűztem hozzá. Bőr, automata klíma, tempomat, napfénytető, automata benzinest akartam, max 6 éves és mindezt 3milló alatt. ÉS! Az eredmény egy metálbordó Signum 2.2 közvetlen befecskendezéses benzinmotorral és full extrás felszereltséggel. Kanyarkövető Xenon, hűtött-fűtött bézs bőrülés, masszírozóval, kétzónás klíma, esőérzékelő, tempomat, navigáció, Travel Master, napfénytető. Én azt gondolom, ebben a kategóriában az autó ár érték arény verhetetlen. Magyar származású, megkímélt szervizelt autó. Szóval tényleg jó vétel volt.
Kialakítása szerintem leginkább sportkombi, de kicsit hasonlít a franciák VEL SATIS-ára is az építési mód. Nekem tetszik is, habár sokan azt mondják rá, hgy felfújt Astra.

Kezdjük a motorral.
150+ lóerős, változó vezérléses közvetlen befecskendezéses masina. Azt gondolom ez a kocsi gyenge pontja ,mert nem túl megbízható. Kényes az üzemanyag minőségére, leginkább 98-as kíván, sok benne az elektronika (nyomásszabályzás, szívóoldali vezérlés), ami sajnos nálam meg is hibásodott, néha egyszerűen megállt. A nyomásszabályozót visszahívta Opel nagy veszekedések árán, de a 120 baron nyomó pumpa külföldről rendelve is 100e Ft volt. Szívóoldali pillangószelepet is elektromos motor vezérli, ami meghibásodott, de nincs se pénzem se kedvem újabb 100e-ket rákölteni, ha a kocsi igy is halad...legfeljebb nem olyan preciz a szabályozás.
Fogyasztással nincsen gond, főleg városban, automatával, klímával 10.5l az átlagfogyasztás a computer szerint. Autópályán általában csurig van tömve az autó, mert utazunk, akkor 8.5-9l a fogyasztás. Rugalmassága jó, hangja is komoly a kétoldali kipufogókkal. :)

Beltér messze túlteljesíti az igényeimet. Kétszínű fűtött-hűtött bőr belső, elektromos mozgatású minden, A múltkor vettem észre, hogy még a belső tükör is memóriás. Tükrök maguktól sötétednek, tolatásnál behajlanak, esőérzékelő is nagyon jól használható. Szóval minden csupa elektronika.Eddig még minden működik.
Jelentem, nem csak a BMW nyúlt mellé az I-Drive-al...menüből szabályozható légkondi egy horror, gondolj bele, ahhoz, hogy bekapcsold, be kell lépj a menübe és meg kell keresni a légkondi menüsorát. Kész életveszély mondjuk autópályán! Fel nem foghatom, miért nem kapott külön gombot. Navigációt nem is használom, annyira nehézkes a kezelése. Inkább IGO. :)
Szellőzés amúgy nagyon jól átgondolt, hátra is jut levegő a hátsó rácsokon. Napfénytető zseniális! Aki teheti ilyen kocsit keressen. Sajnos viszont már most rohad egy-két fémalkatrész benne, Ami később még gondot okozhat.
Hátul akkora a hely, hogy gyerekeim lába el sem ér az első ülésig, Középen a hűtő és DVD tartó, valamint kihajtható kisasztal is zseniális, viszont 3 ember még gyerekméretben sem fér el, ez a kocsi 4 személyes! Hátsó ülés is dönthető, nagyon jók a gyárilag sötétített üvegek is. Legszívesebben hátul utaznék benne. Sportfutómű kissé ráz, komolyan mondom a Xantiámnak akkor volt ilyen rugózása, mikor elszállt a nitrogen a rugógömbökből. Komolyan...
Gyárilag 18-as felnik és /45-ös gumik jártak hozzá, na azt gyorsan eladtam! Most 16-os felnivel azért kibírható a komfort.
Csomagtér négyünknek is elég, a hátsó ülések előretolásával még nagyobb is lehet. Írtó ötletesen variálhatók az ülések, sőt! Nemrég még aludtunk is benne hátul, ugyanis akár teljesen síkba dönthetők-állíthatók a hátsó ülések.
Automata váltó 5 sebességes steptronic, alapvetően takarékos. Lejtmenet motorfék automata állásban felejtős, olyankor át kell váltani Manualba. Nagy emelkedőn is kell a manual, mivel abszolút nem vált föl, még percek múltán sem, mikor már rég sík az út. Nem tudtam eldönteni, hogy ez konstrukciós bibi, vagy egyedi hiba. Tempomattal szintén kicsit makrancoskodik a váltó, valahogy nincs jól összehangolva a tempomat-motor-váltó hármas.

Összességében egy erős, kényelmes, különleges autó tömve extrákkal, remek utazásra és családnak is, habár egész nyilvánvalóan nem arra tervezték, hanem elegáns sofőrős biznisz autónak. Csakhát ahhoz más embléma kellene az orrára. :)

Hibalista

- nagynyomású benzinpumpa - 100e - nyomásszabályozó - visszahívásos garancia - belső keringetés mechanika - kiiktattam - lambdaszonda - 10e - szívóoldali pillangószelep - nincs rá pénzem :) - klíma kondenzvíz kivezető csöve - 5e - hátsó ajtó zár - 15e - napfénytető felnyíló légterelője rohad - eddig igy maradt

Ide hordtam szervizbe

Opel Gáál Gödöllő

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Opel Csergő

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? A140 Következő autója? thesis
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Signum 2003 (2003)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)