Megbízható társ
Szöveges ítélet
Miután eladtam Volkswagen Passatomat(1.8 abt Turbo 220 LE), szerettem volna egy kisebb fogyasztású diesel autót, lehetőleg kombit, összkerékkel, manuális váltóval. A kisebb fogyasztású bejött. 8L/100 km, ez alá sosem tudtam vinni, persze nem is számítottam egy ilyen motortól, és egy ilyen súlyú (1700 kg!!!!) autótól, 5 literes fogyasztásra.
Beltér:
Évi 40-50 ezer kilométert megyek, fontosnak tartom a kényelmet, és a nagyobb csomagtartót. A kényelemmel igazából nincs probléma, a csomagtartó viszont kicsi. Nagycsaládosoknak nem ajánlott, viszont ha ledöntjük a hátsó üléssort, akkor már van hely bőven. Az enyém bézs belsős, azt hittem kényes lesz, de tévedtem. Könnyen tisztán tartható, megfelelő ápolás mellett nem repedezik a bőr. A "travel assistant", azaz a hátsó üléseket elválasztó hűtő box, sajnos már nem volt meg vásárlásnál. E-bayen még nem láttam bézs színűt, a feketék mennek 3-500 euró között. Ezek után inkább nem kérdeztem meg egy Opel márkakereskedésben, mennyiért hoznának egy újat. Az autóba a hűthető ülésen kívül benne van minden amit lehetett bele kérni annó.
Motor:
A motorja 3.0 diesel, nem egy lomha jószág, de nem is kell vele gyorsulásra járni, eléggé érezhető, hogy 1700 kg. Az autópálya tempót jól tartja, és viszonylag azért dinamikusan megy 200-ig. A totálkáros motoros-elkerülős poszt igaz rá. Az Isuzu hosszmotorját belerakták keresztbe, ami nem tett túl jót neki megfelelő hűtés nélkül, ezért hajlamos enni a fagyállót, majd egy idő után hengerfejes lesz. Vagyis lenne, de szerencsém volt az autóval, mert az előző tulaj eléggé rendbe tette (opel márkakereskedésnél informálható, új motort, új porlasztókat és magasnyomású pumpát cseréltek rajta 200 ezernél).
Külső:
Nekem jobban tetszik, mint a 4 vagy 5 ajtós C Vectra, vagy a kombi. A fekete színt nagyon szeretem, de 2 naponta mehetnék mosóba.
a 44 ezer megtett kilométer alatt, megszerettem az autót. Sok ismerősömnek van Vectrája vagy Signumja, a dieselek elég problémások tudnak lenni, van aki kicserélte a fél autót, és nem megy el 10 ezret hiba nélkül még mindig. Nekem ehhez képest szerencsém volt (koppkoppkopp), mert csak egyszer tréfált meg. Épp siettem valahová, egyszer csak elkezd dadogni, padlógázra sem ment 80-nál többet. Egy buszmegállóban félrehúzodtam, leállítottam, vártam 2-3 percet, újraindítottam és minden jó, minden szép. Másnap, rákötve a gépet, semmi hiba. Azóta sem jelentkezett semmi.
Összességében megszerettem az autót, nem volt túl drága (1,4m), ehhez képest jól felszerelt, és még jól is néz ki szerintem. Az eladása bonyolult, nincs túl nagy piaca, és beszámítani sem sokan akarják.
Hibalista
- Fényszóró kanyarkövetője (fényszóró cserével lehet orvosolni a hibát, e-bayen 100-150 ezer ft. között van bontott fényszóró). -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 221000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
