A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Signum (2003)

Signum 2.0T 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elfeledett Insignia előd.

Szöveges ítélet

Már amikor először megjelent a piacon 2003-ban a típus felfigyeltem rá. És persze titkon vágytam hogy egyszer olyanom legyen. De akkor ez elérhetetlen vágyálomnak tűnt. Akkoriban még jogosítványom is -3 éves volt.

Aztán úgy alakult a piac hogy mégis elérhetővé vált a típus. 2 éve vettem. 220.000 km-el. Eredetileg V6-os változatot szerettem volna, de ugye mint tudjuk használt piacon állapotot veszünk, nem felszereltséget.

Ez a kocsi pedig olyan állapotban volt, hogy elmentem és már fizettem is. Kívül újszerűnek tűnt, belül a műanyag részeken egy-két kopásnyomon kívül szintén. Mindezt majd 12 évesen, végig vezetett szervízkönnyvel. Fényszórók sincsenek lemattulva. A gyári kulcsok megvoltak, a mankókerék és az emelő készlethez még senki hozzá sem nyúlt a csomagtartóban, én voltam az első, én is csak azért, hogy levegőt leheljek a pótkerékbe, mert azt valszeg senki sem ellenőrizte egy évtizede.

Műszaki hiba az eltelt eddig eltöltött két évben a listán említett turbo szelepen kívül nem volt.

Amit vásárlás után cseréltem a kötelezőkön kívül az a váltó gomb és a szoknya amik csúnyán kopottak voltak. Valamint vettem hozzá egy szett gyári szőnyeget, és csomagtér tálcát, mert a kárpit tényleg újszerű volt még a csomagtartóban is. Ezt szerettem volna valahogy megőrizni továbbra is. Sajnos az előző tulaj valami vaskezű lehetett vagy harminc fuxal a kezén mert a váltógombon kívül a vezetőoldal ajtón az ablakemelő gombok és ajtónyító kar mellett is szana szét volt karmolászva a borítás. De ez legyen a legnagyobb esztétikai hibája az autónak.

Ami tetszik:

Minőség: F Astra-ról váltottam, és ég és föld a különbség pedig az is egy jól felszerelt GSI volt. De ez sokkal inkább egyben van, úgy érzem hogy autó van alattam, és nem egy bádogdoboz. Az F Astra-ban a zaj 130-nál már az elviselhetőség határát súrolta. Ezzel végsebességet elérve se lenne akkora zaj az utastérben szerintem. Bár még nem próbáltam elérni.

Kényelem: Hatalmas a lábtér hátul, előre hátra tologathatóak a hátsó ülések is, és egyetlen karral síkba dönthetők külön külön is. A digitális kétzónás klíma remekül teszi a dolgát, nem kell fel le tekergetni a hőmérsékletet mint ahogy azt néhány másik típusban tapasztaltam.

Teljesítmény: A Turbo-nak köszönhetően a leggyakrabban használt tartományban a legnyomatékosabb az autó. Így legtöbb esetben nem kell vissza váltogatni semmilyen forgalmi helyzetben. Sajnos a kis turbo átka hogy felül már nem bír tölteni így 5000-es fordulatszám felett már inkább viselkedik úgy mintha egy szívó lenne. Bár a tömeg lóeró aránya picivel gyengébb az Astra-nál, mégis jobban használható, mert nem kell 4000 felett tartani hogy legyen is valami teljesítmény. A kellemesen autózható tartomány az ecotec gsi 3500-6000 -je helyett kb 1500-5000.

Pár érdekes trükk ami még tetszik: A redőnyös pohártartó. Plafonba sok sok tároló rekesz. Távirányítóról vezérelhető ablakok.

Ami nem tetszik:

A belső tér 1:1-ben C Vectra, pedig ez egy elvileg felső középkategóriába szánt autó volt. Így a belső eléggé fapados. Alig tűnik előrelépésnek F Astra után. Mivel abban gyári sport ülések voltak, még az sem tűnik sokkal jobbnak, oldaltartása még kevesebb is a vectra üléseknek. A kesztyűtartó iszonyat rosszul pakolható szinte semmilyen normális tárgy nem fér bele rendesen. Az Astra-ban is volt utaslégzsák mégse volt ennyire szűk.

A váltó tipikus opel, sportos vezetést el lehet felejteni. Csak lassan és megfontoltan lehet vele váltani. Ez is visszalépés az Astra után. Pedig annak sem volt világbajnok váltója de azért jobban lehetett kezelni.

És a sportos vezetéstől még a futómű hangolása is eléggé eltántorít. Autópályán lehet tempósan közlekedni vele, de szűk úton nem egy élvezet. Viszont cserébe ahol az astra-ban úgy éreztem mintha hullámvasúton mennék az az úthiba ebben fel sem tűnik hogy létezik. De ha választani lehetne én inkább a sportosságot kérném.

A gyári rádió sajnos ganaj, pont abból az időszakból származik a kocsi, amikor még nem volt divat az USB, meg a blutetooth, és az opel már nem minőségi rádiót rakott az autóiba mint korábban. Csak Audio CD-t kezel és a hangminősg se lehengerlő, de legalább kormányról dirigálható. Úgyhogy átszereltem bele a Clarion-t az Astrából, de ez is csak félmegoldás mivel a gyári hangszórók se állnak a helyzet magaslatán. De még eddig lusta voltam tenni ez ügy érdekében.

Pár érdekesség ami viszont nem tetszik: A klíma menüt egy jól használható tekerő gombbal lehet dirigálni. De ugyanazon a kijelzőn megjelenő számítógépet már csak a bajúszkapcsoló gomjaival lehet tekerni. Hol-ez hol az? Döntsük már el melyik, vagy legyen akkor mindkettő hogy lehessen választani.

Papíron 5 személyes, de az valójában 4, mert embert csak kínozni lehet hátul a középső ülésen, és rá is van írva, hogy szigorúan max 175cm ig, de úgy is max 10 percre szerintem, azon túl felejtős. Talán gyerekülést ha oda lehet applikálni biztonságosan arra jó lehet.

Főként autóúton / autópályán használom. A fogyasztás tojásokkal a gáz alatt 7. Kicsit spórolósan de azért még a forgalom tempójával menve 7.5. Dinamikusan gyorsítgatva, objektív felelősség határait feszegetve 8. Abszolut nem odafigyelve pedig 8.5. Szemét kitaposva 9.5. Városban 10 körül, de ez csak sacc, nem járok annyit városba hogy pontos mérésem legyen.


Végszó: Bőven megérte az árát, sőt ennyiért ajándék volt. Kb annyit fizettem érte mint az F Astra GSI-ért 10 éve, de úgy érzem 10x annyi autót kaptam az árért és ráadásul sokkal jobb állapotút. A 9 éves F Astra egy lelakott széthajtott fos volt ehhez képest.

Hibalista

- Turbo nyomás szabályozó szelep - 80.000 - Kipufogó dobok (rozsda) még nem cseréltem. - Féktárcsák és fékbetétek elöl hátul: 90.000 (márkaszervíz ajánlata 190 ezer volt)

Ide hordtam szervizbe

Változó

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Astra F Sport 2.0 Következő autója? még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Signum 2003 (2003)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)