Egy roppant kényelmes, limuzinos, de sok hibával
Szöveges ítélet
Hihetetlenül kényelmes autó - tempomattal és automata váltóval veszélyesen kényelmes. Azok a csodás bőrfotelek....
A futómű és az automata váltó rettenetes!!!
A hátsó üléseken csodálatos sok hely van és nagyon l
kényelmesek az ülések, mintha nem is Opelben ülne (pl. Zafirában............. brrrrrrr)
Csomagtér = 0, azaz nulla. Négyszemélyes kocsi, kétszemélyes csomagtérrel. Családok ne vegyenek ilyen kocsit!!! Én szolgálatiként használom, elmegy.
Motor - OK, amennyi benne van, azt tudja.
Használtam az eredeti Opeles tető csomagtartót is, jó megoldás a felrakása a tetőre, csak a kivitellel voltak gondok. Pontatlanok az illesztérek, emiatt, néha nagy szivás a felrakása. megvásárlás után a kereskedőnél még faragni is kellett belőle, hogy egyáltalán felrakható legyen.
Összességében nagyon meg vagyok elégedve a kocsival, nem gondoltam volna, hogy egy mai gyártású Opel bir 100000km/év terhelést - igaz, az elején nem is igy indult. Mindenkinek ajánlom, aki hosszú utakra jár és a hátsó üléseken is szállit utasokat - és fontos neki a hátsók kényelme. Bár igazán a 3,0CDTI motorral a legjobb ez a kocsi. Ha 4-en ültünk benne, emelkedőn már nem volt annyira vagány.
Hibalista
- 1. kb. 3000 km-nél: a kipufogó felfogó rendszeréből kihullott vagy 5-6 csavar, ez azt eredményezte, hogy gázadáskor beremegett a motor, majd lehidaltam tőle... Persze a szervizben nem voltak csavarok, meg kellett rendelni...
- 2. kb. 5000 km-nél: az 5. ajtó zárja egyszerűen felmondott. Ha lecsuktam az ajtót, az elektronika kijelezte, hogy nyitva van, ha kinyitottam, akkor a zár lezárt, de az eletronika még mindig nyitottat jelzett. Egyszer lezárt és nem tudtam kinyitni, le kellett hajtani a hátsó üléseket és bemászni a csomagokért... Itt már egy kicsit kezdett elmenni a kedvem a kocsitól.
- 3. kb. 40000 km-nél (de ez még bőven fél év használaton belül volt!!!): erős zörgés az első futóműből. Főleg kanyarodáskor - eredmény: első pár toronycsapágy csere. Kérdés a szerelőhöz: ez normális hogy ilyen gyorsan tönkremegy??? .... uram, ilyen utakon...
- 4. nem sokkal később: nyikrogás a hátsó futóműből...
- 5. 110.000 km-nél, egy héttel a garanciaidő letelte után: meghalt a turbószelep, 180-as tempónál Regensburg magasságában. Onnan 60km átlagsebességgel jöttem haza, a német autópályán a kamionosok kedélyesen integettek, amikor megelőztek... javítási díj 120 ezer Ft - igaz, 2 év garancia jár az alkatrészre
- 6. jelenleg is tart, NEM TUDJÁK MEGJAVÍTANI: 100 és 130km/ó sebesség között ha finoman leveszem a lábamat a gázpedálról (automata váltós), ránt egy szép nagyot, mintha egy 1970-es modell visszaváltana. De nem vált vissza. 130-nál ötösből hova is???.... őrület.
- Több hiba nincs, kb. 100 000 km után szépen beállt az autó, már csak a kötelezőkre kell hordani, meg olajcserére. Megy mint a svájci óra, még 225 000 km-nél is, mintha új lenne!
Ide hordtam szervizbe
Opel Kövesdán - a garanciaidő alatt, ami 1 év volt
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Most az Opel Nádorba hordom, elégedett vagyok. A toronycsapágy cserét úgy megcsinálták, hogy nagyon jól birja a rossz utakat, nem zörög, nagyon szuper. Mindig oda fogom hordani az autót.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 225000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Skoda Octavia | Következő autója? | Renault Vel Satis 3,0dV6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
