A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Signum (2003)

Signum 3.0 V6 CDTI 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Dízelmozdony - ár/érték arányban világbajnok

Szöveges ítélet

Még mielőtt bárki kikészül idegileg a futásteljesítményen, 3 autó tapasztalatait írom összegezve, mindhárom azonos motorral. 2 db. Signum V6 + 1 db. Vectra GTS. A megírás apropóját az adja, hogy ma megjelent a Totalcar-on egy kiváló cseh cikk magyar verziója, miszerint milyen motorral nem szabad autót venni, és az Y30DT is szerepel benne, természetesen ok nélkül.
Az első Signum 2008-ban került hozzánk. Feltűnt hogy fillérekért árulnak NSZK-ban 120e km körüli futásteljesítményű "motorhibás" autókat. Utánanézve kiderült a Denso nagynyomású szivattyún található kettő szelep, amelyek a beérkező gázolajat osztják kétfelé, a szivattyú kenésére / ami az égéstérbe kerül. Ezek gyártási hiba miatt elfáradtak, és akkoriban az Opel úgy érezte, hogy motor+váltó ki, nagynyomású csere, tehát kb. 10e EUR a javítás. Szerencsétlen madarak sikítva rohantak haza, és otthagyták az autót a kereskedőnél ijedtükben örökre. Egy Khaleb nevű echte árja német kereskedőnél állt az enyém, 6000 EUR körül volt a kikiáltási ára az eredetileg 10mHUF-ba kerülő autónak, a telepen lévő összes többi autó együttesen nem ért annyit mint a Signum. Emberünk mindent megpróbált hogy elindítsa az autót (hidegindító spray és hasonló népi megoldások) de nem sikerült neki, ezért persze senki meg sem vette, emberünk olyan mértékben el volt keskenyedve hogy elmondani nem lehet még magának lealkudott, csak biztosan tüntessük el a vasat. Az autó annyira olcsó volt, hogy még komplett motorcserével is megérte volna a vétel, kimentünk, mivel körbefordult a főtengely önindítóval, megvettük. Traileren haza, kettő db. szelep a Filep-Dieselnél polcról kb. 60e Ft, beépítés természetesen szigorúan motorkiszedés nélkül, és az autó tökéletes lett. Ez a móka azóta is megjelenik minden megtett kb. 120ekm után, először kicsit nehezen indul, utána nagyon nehezen indul, majd nem indul. Opel diagnosztika műszerrel rail nyomás mérés, és már mehet is a szelepek cseréje. A cseh cikk kiemeli a Denso rendszerek borzalmas minőségét, ha ezt annak nevezhetjük, akkor legyen. Ezen kívül az egyeskének semmi baja, jelenleg 352e km van benne. A ketteske Vectra GTS-nek már volt turbócsere, illetve kettő porlasztó is, EGR-szelep szintén, jelenleg 360e km van az órában. A hármaska most kapott két denso szelepet, 250 van az órában, de az autó még csak 60 ezret ment nálunk. Automata váltóval drámai 7,5 liter az átlagfogyasztás, a másik kettő manuálisnak 6,5 körül. Az automatában nincs chip, mert szétcsavarja a váltót, a manuálisokban van, de chip nélkül is elég drámai a menetdinamika, pincéből erő hegyek. Egy kis adalék info az Isuzu motorhoz: annyira kevés hulladék hőt termel a motor, hogy a Signumba szériában beépítettek egy kiegészítő Webasto fűtéskályhát, hogy ne 30km után kezdjen meleget fújni a fűtés. EGR szelep egész addig mindig elfárad, amíg nem kap egy vakolást, amin 3 db. furat van elhelyezve. Innentől soha többé nem romlik el, a fogyasztás pedig leesik fél litert. Belső komfort, kaszni, stb. kifogástalan. El nem lopják, irigykedni nem fog rá a szomszéd, és ha éjjel ki kell szaladni Hamburgba, nem úgy szállsz ki belőle 1000+ km megtétele után mint akin átment egy tank. Automata váltó Aisin van benne, 350 körül elkezdett kicsit fáradni a mechatronika, kicserélték, féltengelyek + nyomatékváltó felújításra szorultak, 350e volt a komplett mutatvány. Természetesen ez sok pénz, de ha belegondolunk hogy ez megtett kilométerre vetítve 1 Ft/km, akkor már nem is olyan sok. Sajnos hazánkfiai el vannak tévedve használt autó vásárláskor, és nem elég hogy töredék áron jutnak hozzá egykor nagyon drága autókhoz, még azt is elvárják hogy ne kelljen rákölteni semmit. Vegyük végre tudomásuk hogy ilyen autót még nem találtak fel!
Olajcsere periódus gyárilag valami irreálisan nagy szám, 20-25ekm után illik cserélni. Gyári vezérlés szett kb 60-80e Ft, nem irreális. Véleményem összegzéseként állíthatom hogy életem valaha volt legjobb autóját sikerült fillérekért megvenni, a fenntartása emberi léptékű pénzből megoldható. Szeretném kb. 500e km-ig használni az autót, erre jelenleg jó esélyeim vannak. Ha viszont bármi történik vele, vagy eladom a roncsot 1000 EUR-ért, vagy leveszem a rendszámtáblát és meggyújtom a helyszínen. Általános iskolai matekban jártas emberek megértik hogy mire alapozom ezt a kijelentést.

Hibalista

- Kiegészítő fűtéskályha tömítés - Turbó - Néhány porlasztó - fogyó-kopó anyagok

Ide hordtam szervizbe

Tuza János Dunakeszi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 500000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Omega MV6 Következő autója? Insignia
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Signum 2003 (2003)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)