Öregúr
Szöveges ítélet
Feleségemnek vettük az autót 250e Ft -ért hogy a környéken kissebb nagyobb ügyeit elintézhesse és a kis csemetét fuvarozgassa. Bitangerős , nagyon nagy
elmenne cirkálónak. Teli van a kényelemhez kellő szinte minden extrával és kütyüvel amit sok mai autó hiányol. Még a biztosíték tábla is ki van világítva ha lepattintjuk a fedelet. A műszerfal digitális olyan mint egy repölőgép. A bőrön kívül fullos , jó a sok extrát még végig gondolni is amivel kényezteti az embert és a 3 betűsekből is raktak bele. A gépháztetőből kijönne egy fél suzuki a kocsi megjelenése tekintélyt parancsoló , a garázsba éppen befért de cuppra. Az indítókulcsba is jutott kislámpa így sötétben is megtalálható a zár. A lámpákkal alig látni ez banális hiba és nem is lehet javítani rajta egyszerűen kicsi. Ha koszos van lámpatörlő ablaktörlő lapátocska ki sem kell szálni. Még jó hogy van gyári ködlámpa is. Sajnos sok az opel betegség rajta. Az nem igaz hogy opel sosem kop el. 12 év után mindegyiket elkezdi enni a rozsda , ez is rozsdásodik szépen (köszöb , stb.). Rengeteg kisebb apróság van rajta amit újra össze kellett rakni és még lesz mit simítgatni. Ahogy öregszik az elektromos rendszer egyre több a kontakthiba , vezeték törés. Sajnos sokmindenhez akna v. emelő kell mert fentről nem férni szinte semmihez. Aki kitalálta a gépháztető gázemelőt hozzá pukkadjon meg , élmény használhatót találni hozzá. Érdekes hogy nagyobb vezetési élményt ad mint egy új kocsi , nem fárasztó és sokmindent házilag is meg lehet javítani rajta. (Próbáljon meg csak valaki izzót cserélni egy mai járgányon.) Az opel alkatrészek arany árban vannak és pont a lényeges dolgok kerülnek sokba. Bontóból szerencsére az A omega alkatrészei megfelelnek de nagyon meg kell a bontott cuccot nézni mert ugyan azok a bajok ott is mint a kocsiban lévőké. A csomagtartó a tipikus 3halott kényelmesen elfér kategória. Fogyasztani szépen eszik nem a spúr kategória , teli nem ment 10 ezerért. Országúton (ahol mi használjuk) 10 alatt is beéri , előzés , gyorsulás nem gond. Szerencsére a computer magától átkapcsol külső hőmérsékletre ha 5C´ alatti a kinti hideg és így nem látni a fogysztási adatokat. Mi inkább a hatótávolság funkciót nézzük a műszerfali adat úgyis literre pontosan kijelzi a benzinszintet. Ha valami elfogyott v. kiégett a lámpa a kocsi "szól". Párom a vékony szőke ciklon elvész a vezetőülésben de mégis nagyon pontosan navigálja a kocsit. A gyári opel rádió szépen szól már RDS-es és az antennáját az első szélvédő üvegjébe integrálták. Érdekes hogy a sok plüss és faberakás után el is nevezte "Öregúrnak" a nagy batárt. A gyári (2 lapos téglalap egymás mellett) kipufogó bizsergetően brummog hogy a ház ablakai beleremegnek (nem lukas). Király! Aki ide sport kipufogót szerel az nem komplett. Egy kövér gáz és érezni a 210 le tombolását ha használjuk minden szomszéd fogja a vázáját az asztalon. Csak automata való hozzá a miénk is az. Aki szereti az olcsón megszerezhető feltünésmentes kényelmes de pompás kényelmet adó erős gépet , van türelme szerelgetni , (és elkerülni vele a várost) az vegye meg. Ha egyszer megnyerem a lotto 5-öst teljesen felújítom és hobbi autót csinálok bellőle.
Hibalista
- Fűtés irányító ellenállás + fűtőventillátor
- Szervópumpa szimering
- Elekktromos hálózat
- Segéd irányítókar
Ide hordtam szervizbe
Opel Dabas
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Rekord , Omega , AstraG , Meriva | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
