Hajókázás Opel módra
Szöveges ítélet
Az autó ugyan nem ide illik. De nincs más hely neki a Népítélet autói között. Pedig ez egy autó ritkaság. Aki ilyet gy?jt, lehet, hogy érdekli a tapasztalatom. Én nem gy?jt?ként vettem, hanem mindennapi használatra. De szerelem els? látásra volt ez.
10 évesen vettük meg egy ismeröst?l az eredetileg Svájci származású Opel Commodore 2.8 E típusú 4 ajtós limuzint.
Életünk legnagyobb autója volt ez addig is és még a mai napig is.
Adatai:
- Soros 6 henegeres motor 2784ccm-es térfogattal
- 160Le
- 3 sebességes automata váltó
- 630 literes csomagtér (a kézikönyve szerint)
- Elektromos ablak, tempomat, stb.
A motor méretéhez képest szerény teljesítmény nem zavart, mert ilyen autóval az ember nem akar és nem is tud száguldozni. Nem akar, mert olyan gyugodt a bels? tér. csend vam. És nem akar mert akkor sokat fogyaszt és a lágy rugózás miatt nem stabil a hirtelen nagy kanyarokban 100 fölött. A gyenge motor teljesítménynek tudható viszont be, hogy a mi 7 éves használatunk alatt a motorhoz nem kellett nyúlni. Csak 8000km után olajat cserélni sz?r?vel eggyüt. Még az elöttünk lév? tulaj cserélt benne aksit és az 7 évig kitartott. Még mikor eladni vittük akkor is pöccre indult, pedig már nem teenager volt.
Városban 10-13 litert zabált 98-as-ból
Viszont a pályát szerette 130-as tempónál is ´csak´ 9 litert !automata! váltóval. Egyszer mentünk vele Bécsbe és Németországba és ott 220km/h-val repesztettünk, de akkor 16 litert ivott.
Nagyon nagy volt a hátsó lábtér is benne. Sajnos sokan nem figyeltek fel rá mert nem tudták, hogy ez nem egy rekord. A Commodore eleje a Senátortól származik, a hátulja meg a Rekordé. Végig króm csík húzódik rajta és 6 henger 2.5 vagy 2.8-as motor van benne. Nagyobb az alap felszerelése is.
Aki szereti ritkaságokat, annak a nem rozsdás példányokat érdemes megvenni és felújjítani. Kényelmes hálás autó. Nem igényli a napi tör?dést. A 6 hengeres porlasztós hangja is csodálatos. Automata váltója korhoz képest szépnek modnható.
A szervó miatt könnyen vezethet?.
Opel sosem kOP EL
néhány Opel-es cím:
http://www.veteranopel.hu/atticommo.php
www.youngtimer.hu (van más típusú autó is b?ven)
http://lightning.fw.hu/nf.html
Hibalista
- - h?t?rendszer
- - központi zár
- - kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Mindenféle szakik
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 240000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Golf II. Jetta 1.6 | Következő autója? | Audi 80 1.9 CD 5S 1984 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
