A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Omega (1994-2003)

Omega MV6 3.0, benzin 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Rekviem egy álomért- Arany Bálna, kösz hiogy megvédtél!

Szöveges ítélet

Kedves Autósok!

Kezdeném azzal, hogy szerelem volt az első látásra. Igazság szerint -tisztelet a ritka kivételeknek- az ember legalább 50-50%ban az autó esztétikuma, külleme, megjelenése alapján választ, és a rideg tények (fenntartási költségek, fogyasztás...) csak másodsorban jönnek számításba... Ha ez nem így volna, mindenki Suzuki Stifttel járna :-).

Az előző kocsink a nejemmel egy öreg (88) Civic volt. Full fapad. Nos, ebből ültünk át hosszas keresgélés után egy ´96os Omegába. Mindenképp Omegát akartunk, mert nagyon tetszett és tény, hogy ár/érték arányban egyszerűen verhetetlen.

1. Kényelem.
Egy szép tavaszi nap megláttuk Őt: Arany Bálnát. MV6, pezsgőmetál fény, bőrkárpit... Egyszerűen olyan volt a Civic után, mintha egy másik bolygóra érkezik az ember. A Civicet amúgy imádtuk, és semmi baj nem volt vele, dehát kinőttük...

Egyszerűen csak szuperlativuszokat lehet mondani a kocsiról. Elég sokat járok taxival, így ültem a mai autók javában már (Passatok, Superbek, Astra, akármi, Octavia...) és egyszerűen minegyikat alázza térkínálatban és kényelemben. Az ülések rendkívül kényelmesek, 600 km az Adriára meg sem kottyant. Megjegyzem, a plüss ülésekhez képest a bőr ülések sokkal masszívabbak, erősebbek, kevésbé ülik ki őket.

Mivel ez MV6os volt, a digit klíma mellett tele volt vicces extrákkal (motoros hátsó róló pl., mire jó ez :) ).

Tehát kényelmi szempontból legföljebb egy mai, felsőkategóriás luxuslimó verheti meg. talán. De ennyi pénzért egy fullfull kocsit kapni képtelenség.


2. Költségek, megbízhatóság.

Nos, ez az Omega gyenge pontja sokak szerint. Szerintem pedig NEM az. Először is nekem mindig használt, öreg (olcsó+csóró) verdáim voltak, így hozzászoktam már ahhoz, hogy bizonyos dolgokra oda kell figyelni (olajszint, akksi, furcsa hangok stb...). tehát az Omega egy megbízható autó, aminek természetesen vannak típushibái. Ezen hibák nem jönnének elő, ha a sok balfék tahó kicsit is törődne a kocsijával.

Típushibák sorrendben:
a) alapjárat ingadozása (okok: kokszos alkapmotor, AGR szelep, holtponti jeladók). Mindegyik ilyen hiba úgy jön elő, hogy először egyszer megjelenik, majd egyre gyakrabban makacskodik, majd lerobbansz az út mellett. Mi a teendő? Ha valami hüjül, ne várd meg, hogy bekrepáljon, hanem menj egy komputeres diagnosztikára, fizess 3000 Ft-ot és egy perc alatt megtudod, mi a baj.

Nekem ezek közül holtponti jeladó döglődött.

b) Automata váltó. Szintén egyszerű a helyzet. Mielőtt megvennéd a verdát, alaposan nézd meg, hogy műxik a váltó. Kattan? recseg? Ne vedd meg. Ennyi. A váltón amúgy a mágnesszelep szokott behalni, nem vészes tétel. Ez nekem is meghalt.

c)Rozsda. megint tipikus, hogy mindenki hagyja lerohadni a kocsit, holott ha időben megfogja a rozsdát, fillérekből megússza. Tipikus helyek az ajtók alja (bejut a gumiprofilnál a víz), ha időben lekezeled, nem marja át. A másik a kerékjárati ívek hátul, ezt akár házilag is évente egyszer letakarítod és az esetleges kavicsfelverődéseket bejavítod, és akkor nem eszi meg a rozsda.


tehát összességében csak jót tudok róla elmondani. Bármikor felveszi a versenyt kényelemben egy A6-ossal, 5-ös BMWvel, ugyanakkor sokkal kevesebbért is megvehető. Nyilván presztízsben is alatta van, de presztízzsel még senki sem lakott jól.

A fogyasztás amúgy meglepően jó egy ekkora kocsihoz. Városban klímával 13-14 L, autópályán vagy lakott területen kívül 110es sebességgel, tempomattal, klímával 7,5-8 Liter. Nem vicc, igazi óceánjáró csatahajó, városon kívül röhejesen keveset eszik. Persze 130-as tempónál már 9L, 140-nél 10L satöbbi...

Azt kell mondjam, imádtuk ezt a kocsit. Pici odafigyeléssel teljesen megbízható volt, erős, gyors, szép családi autó.

Aki ilyet tervez venni, az ne sajnálja a pénzt és az időt, és egy nagyon jó szerelővel nézesse meg, esetleg komputerre is köttesse rá a kiszemelt darabot, és ezáltal sok későbbi bosszúságtól menekülhet meg. Én is így tettem, és nem is jöttek elő rettegett típushibák.

És persze típustól független igazság, hogyha valami kattog, csörög, zörög, akkor érdemes azelőtt kideríteni a hiba okát, mielőtt lerohad a verda az út mellett vhol.

Ja, és kell egy nagyon korrekt szerelő is. Tudom ajánlani Patyi Laciékat, XIII. Bp., Tátra u 70. Hihetetlenül gyorsak és korrektek.


És most jöjjön a szomorú vég.

A miénket sajnos egy piros lámpánál 80-nal áthajtó "kedves" figyelmetlen balfék autós telibeverte oldalról. Teljesen totálkáros lett. Ha ez nem így alakul, még két évig biztos megtartjuk. Megjegyzem, egy horzsoláson és egy kis zúzódáson (öv megrántott) kívül semmi bajom nem esett, tehát Arany Bálna még tett egy utolsó jó szolgálatot. Nem hiszem, hogy egy Swift ilyen jól megvédett volna :-). vagyis még egy fontos szempont családos embereknek: egy kéttonás kasznijú, masszív vasról van szó. Tényleg biztonságérzetet ad.

Nyugodj békében, kicsi Bálna :(...

Hibalista

- Felső holtponti jeladó (34000 Ft), sajna típushiba
- Egy eldurrant vízcső (8000 Ft)
- Aut. váltó mágnesszelepe (10000 Ft)
- Alapjárati motor rosszul volt a helyén, visszaraktuk

Ide hordtam szervizbe

Patyi Laci, Bp. XIII. ker. Tatai út

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Haver Zoli

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? 88as civic Következő autója? lövésem sincs, valamit majd beszerzek
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Omega 1994

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)