A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Omega (1994-2003)

Omega 2,0i 16V Caravan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Országúti cirkáló

Szöveges ítélet

Kezdem azzal, hogy sosem voltam nagy Opel rajongó. Több különböző céges flottás Opelt vezettem már ezelőtt és nem voltam túl jó véleménnyel róluk. De amikor előző autóm ellopták (ezúton üzenem egyébként az összes autótolvajnak, hogy életükben tegyenek legalább egy hasznos dolgot: jelentkezzenek donornak) szükségessé vált, hogy kevés pénzből valami négykerekűt vásároljak. Úgy adódott, hogy egy ismerősnek eladó volt a kocsija, és így kötöttem ki az Omegában. Első benyomás ami megfogott benne az a mérete volt, hatalmas, 5 méter hosszú. A második amikor beleültem a kényelem, és a szintén hatalmas belső tér. A harmadik pedig amikor mentem is vele a komfort- és biztonságérzet. Hozzá tartozik az előéletéhez amit a hibalistán nem tüntettem fel,mert még nem nálam volt, hogy mielőtt megkaptam cserélve lett benne a leömlő, a motortartó bak, a hidrotőke. Az előző tulajnak az autó igásló volt - az a tipikus 'melósautó' - és ez meg is látszott és -látszik az állapotán. Első körben a folyadékokat és a szűrőket cseréltettem ki a vezérműszíjjal és az ékszíjjal egyetemben. Első hosszabb tesztútján (Nyár 37fok, Bp. - Dombóvár) a hűtő műanyag oldala repedt meg, mivel a kiegyenlítőtartály szelepsapkája eldugult. Tulajdonképpen szerencsém volt mert műanyag-heggesztéssel pár ezer forintért meg tudtam úszni a cseréjét.

Elektromos hibák
Néhány hónap ismerkedés után már egyértelművé vált, hogy az autó nyüzsög az elektromos és kontakthibától (leginkább a kapcsolók az érintettek). Egyiket javítja az ember és nem sokkal utána jelentkzeik egy másik. Ami szervizelést is érintett az a légtömegmérő és a fordulatszám jeladó. Utóbbi véletlenszerűen mindentől függetlenül felnyomta a fordulatszámot 2-4000 fordulatszám közé. Az első lámpák -hiába Hellák- mattulnak, fényerejük még emelt fényű izzók mellett is húzósak.

Egyéb hibák
Kuplungot kellett cseréltetnem, mert így 325 ezer kilóméter után már menet közben is meg-meg csúszott. Főleg a méltón híres magyar utaknak köszönhetően a jobb első rugó eltört, ezért az első rugókat és lengéscsillapítókat és egyéb tartozékait cserélni kellett. Jellemzően rohad, azaz ott ahol a többi Omega is: az ajtók aljánál teljes hosszában, és a hátsó kerékdob felett.

Menetteljesítmények
Amikor hozzám került az autó kicsit aggódtam, hogy sokat fog fogyasztani, de nem. A 2 literes X20XEV Eco motor visszafogott városi használat mellett sem fogyaszt 12 liter felett és országúton vagy autópályán 8-9 literes átlagot produkál. (a kocsi alapfelszereltségű, nincs benne klima, de eddig nem is hiányzott)
Alacson fordulaton is igen jól húz, de (már) nem egy kapkodó idegbeteg, gyorsulgatni vele nem igazán lehet. Elemében autópályán van, mert nagy sebességnél is még jól gyorsul (80 és 150 km/ó közt van elemében).
Beltér csendes és tágas. 140-nél normál hangon beszélgetni lehet benne, ledöntött hátsó ülésnél pedig a hátsó térben nyújtott lábbal aludni (183 cm vagyok).
A futómű igazán komfortos, toleráns a szokványos úthibákkal és az úttartása is jó, még nagy sebességű kanyarokban is nyugodt marad.
Az elől-hátul tárcsafék jó gumikkal párosítva szerintem kifejezetten jó, nagyon rövid fékutakat produkál. Egyetlen gondom vele a kézifék, amelyet időnként utána kell állítani.

Ezt az autót azoknak találták ki akik sokat ingáznak nagyobb távolságon mindemellett szükségük van kényelemre és nagy utas és/vagy csomagtérre a megfelelő teljesítménnyel, és biztonsággal párosítva. Városi használatban viszonylag kényelmetlen a méretei miatt (parkolóhely), és a fogyasztása sem kedvező az araszolgatással.
Apróbb hibái ellenére szerethető és megbízható autó.

Hibalista

- -szélvédő kb.20e - -kuplung kb.90e - -első futóművek kb.100e - -elektromos hibák javítással össz kb.30-40e - -fékbetétek szereléssel kb.20

Ide hordtam szervizbe

helybéli bejáratott autószerelő ismerős

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 320000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Fabia 1.4 16v Sportline Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Omega 1994

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)