Omegácska
Szöveges ítélet
Nagy, kényelmes, biztonságos tele extrákkal(4 lufi,Tempomat, 4 el.ablak,stb.). Ár érték arányban verhetetlen (új ára 7.5mFt volt). NCAP-n azért kapott "csak" 3 csillagot mert a 2 légzsákos verziót tesztelték 4légzsákkal viszont 4 csillag!!! 1998-ban amikor E-merci, 5-er BMW, S80 szintén 4 csillag.
A családban már volt egy omega ezért én is mindenáron ilyet akartam hozzáteszem 190cm vagyok és hát a kisebb autók egyszerűen nem megfelelőek számomra itt főleg az ülésekre gondolok.
700Km vezetés nem probléma, bevásárlás? pláne nem az 530 literes csomagtartó csak nyaralások alkalmával van tele.
Meglepő egy ekkora autótol, hogy nagyon könnyen lehet vele "lavírozni" városban. Ez azért van, mert hátsókerekes viszont télen jó téligumit igényel. A nagy tükrök miatt nekem a parkolás is gyerekjáték.
Viszont a motor teljesítménye pont elég ehhez a nagy kasznihoz (101Le-230Nm), nagy gyorsulásokat ne várjunk tőle de a nyomatékossága miatt nem érezni gyengének ellenben keveset fogyaszt(ezért választottam). Fogyasztás: Tempomat 120-130-al 6 liter,Szigorú 90-el 5.3, város max.8 liter de ez főleg télen rövid utak alkalmával. Átlagban kb 6.5 literrel járok na most a tank 75 literes így 1100 km-enként elég tankolni!!!
Én ezt az autót 2006-ban vettem a piaci ár alatt 300e-el mert hát kellett rá költeni: repedt szélvédő,bevakult lámpák, kotyogó kormány,nem működő kézifék, fent nagyon nagyon fent fogó kuplung (a kuplung még így is bírt 25e Km-t). A lent említett szervíz költségek ellenére én ezért mivel olcsón vettem azt mondom megérte kivéve a motoros sztori. Nem baj legalább már minden rendben van az autón magamnak javíttatom ezért biztos nem adom el mert már 2 millámban van és ezt nem fizetik meg(más járjon jól??).
Ja igen a motoros sztori: télen egy reggel munkába menet sikerült beindítani a motort nagy nehezen 10 egész másodpercig járt majd leállt, és többet nem akart beindulni!! Na azt a káromkodást meg az az érzés! -Hozzáteszem vételtől kezdve nehezen indult de 2. 3. indítózásra már mindíg beröffent.- Jó nem indul 1nap szabi tréler irány az autószerelőm, de ő 1 hét alatt nem tudott vele mit csinálni meg ő nem is nagyon ért hozzá. Megint tréler irány a Bosch diesel szervíz, ők már látatlanba mondták ADAGOLÓ. Király! Lecserélték az adagolót + meggyűrűzték mert állítólag az egyik hengerbe nem volt kompresszió. Azóta a motor pöccre indul és az olajat sem eszi.
Én mindenkinek csak ajánlani tudom DE nagyon meg kell nézni mit vesz az ember az olcsó leharcolt példányoktól menekülni mert ahogy már többen is írták feneketlen kút lesz.
Hibalista
- 180eKm: kormányösszekötő+gömbcsuklók+első lengéscsillapítók+1db lengőkar+első szélvédő +olaj csere+szűrők+ hűtővíz csere+ termosztát ház(meg volt repedve)- (250eFT)
- 185eKm: gyűrűzés+tömítések+adagoló csere+ lapos szíj feszítővel- (380eFt)
- 190eKm: olaj+szűrők+lámpacsere - (70eFt)
- 200eKm: olaj+szűrők+4 db féktárcsa betétekkel+ kézifék komplett(el volt rohadva) bovdennel - (160eFt)
- 205eKm: új kuplung szett + kinyomó csapágy (170eFt)
-
Ide hordtam szervizbe
Bosch Car Service Miskolc
Drága!De értenek hozzá!
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Diesel motoron kívül mindenhez ért. Korrekt és gyors.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 178500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 29500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | C Vectra kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
