A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Omega (1994-2003)

Omega 3.0 MV6 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Olcsó luxus

Szöveges ítélet

Nekem ez már a második Omegám..
Azt hiszem ez mindent elárul, ha valaki többször is ugyanazt az autót választja, még típuson belül is, annak tényleg tudnia kell valamit. És hogy mit tud az Omega? Leginkább luxust nyújtani viszonylag olcsón, ahogy azt a címben is említettem. Ezen kívül rendkívül kényelmes, nagy és - ami persze szubjektív - szerintem szép is..
Nos akkor csak úgy szépen sorjában, de azért igyexem röviden:
Az előző autóm egy 2.0 16v Omega volt. Szinte mindennel meg voltam elégedve, egyedül a motorjával nem. 2literes moci, 4 henger, 136 paci.. Hát az autót elmozgatja, de véleményem szerint ennek a nagy testnek és súlynak (1.6 tonna) ez kevés. Így aki szeret dinamikusabban autózni, annak mindenképpen a 6 hengeres verziók valamelyikét ajánlanám.
Az autó viszont megbízható volt, a 4 hengeres moci nem kér sokat enni, pontosan már nem emléxem az átlagfogyira, de olyan 11 körül volt, kb. 90% várossal. Amik tönkrementek rajta az egy hűtő volt, ami valahogy kilukadt (az oldala műanyag, hajszálrepedés, kis sprickolások, királyság), ezenkívül meghalt a szervópumpa, na az nem tudom miért. Ezeken kívül viszont csak a szokásos dolgokra (na meg persze egy kis tuningra :) kellett költeni..
Jött aztán a következő autó, ami nem kérdés, hogy szintén omega lett, hiszen az előzőt is nagyon szerettem, egyedül a menetteljesítményeivel voltam elégedetlen, így jött az 5let, hogy legyen ugyanaz, de akkor már mindennel ami szem-szájnak ingere.
Így jött képbe egy 99-es MV6. 99 közepétől jöttek az új (most kifutott), sokak által C omegaként emlegetett (de igazából egy B faceliftről volt szó) omegák, de ezek nem tudnak sokkal többet, amin meg változtattak, az szerintem csak rosszabb lett (persze ízlések és pofonok). Így maradtam az eredeti B omegánál, de abból így a lehető legfiatalabbat sikerült kifogni, még épp egy váltás előtti példányt. Hát az autóról úgy magáról csak jót tudok mondani, ezért is vettem meg, egyből beleszerettem. Extrák közül szinte minden benne van ami akkor rendelhető volt, így még mai szemmel is egy "luxusautónak" mondható. Így tehát van benne bőrülés, automata váltó, 2 zónás klíma, xenon fényszoró, tetőablak, ülésfűtés, navigáció, hogy csak a legfontosabbakat említsem, és persze minden elektromos mozgatású (még a hátsó roló is, ami sok mai 8-10 millás kocsiban sem mindig az). A motortérben pedig ott az áhított 6 henger, 24 szelep, 210 paci. A teljesítménye teljesen rendben van, ki lehetne manapság hozni egy ilyen motorból többet is, de nem érzi az ember, hogy valami is hiányozna. A gyorsulás az autómata miatt kicsit lomhább, de így is 9sec körül van, a végsebességet még nem próbáltam ki, eddig 230-at mentem vele, de onnan még megy bőven. Könyv szerint 245 asszem, de miután én a 2.0 16v-ből kihoztam olyan 225-öt, így ez szerintem 250-ig azért elmegy minimum. Itthon persze ez úgyis mind1. :) A fogyasztása pedig olyan 13 körül alakul nekem, 90% várossal. Egy automata, 6 hengeres, 1.7 tonnás kocsitól szerintem ez teljesen baráti. Igaz pályán nem eszik sokkal kevesebbet, ha az ember 120 fölött akar autózni, akkor már 10 fölött eszik a drága. Legalábbis nekem egy 300 km-es út 150-el tempomattal 32 literre jött ki..
Itt ugyan mindent múlt időben kell kitölteni, de ez az autóm még megvan, és remélem meg is lesz még egy jó darabig, mert teljesen elégedett vagyok vele. Minden benne van amire egy mai embernek -még luxus igények mellett is- szüksége lehet, kényelmes is, nagy is, tekintélyes is, és mint mondottam igaz ízlések és pofonok, de szerintem szép is. Kívül is, belül is. Szép, lekerekített formák mindenütt. A facelift sokkal szögletesebb lett, kívül-belül, valószínűleg nekem ezért nem tetszik annyira.
Pár szóban a szervízelésről csak annyi, hogy ezen is leginkább kopó-fogyó alkatrészeket kellett eddig cserélnem. Volt ékszíj, vezérműszíj, gyertya, fékbetét/tárcsa, gátló és szilent csere eddig. Ezen az autón egyedül a gyújtással voltak gondok, gyertyakábelt és trafót kellett cserélni eddig. Más költségesebb dologra nem kellett költeni, persze egy kis tuningot azért ez is kapott. :)
Kiegészítés, azóta volt komplett klímaszervíz hűtő és tömítések cseréje valamint töltés mert két helyen is szivárgott. Valamint komplett fék csere, tárcsákkal, betétekkel. Tárcsákból nem fontos a gyári, jó minőségű u.gy. is jó, de betétből mindenképp a gyárit javaslom, abból is a drágábbikat, ugyanis 2 féle van amit nekem elfelejtettek mondani. Az olcsóbb hamarabb kopik és hajlamos a sípolásra, valamint made in india..
A fenntartásról tehát annyit, hogy szerintem kb. átlagos az üzemeltetési költsége, és ha a kategóriáját nézzük ahhoz képest még olcsó is. Azért egy E merci vagy 5-ös bömbi fenntartása szerintem jóval drágább..
Összességében tehát az Omegát azoknak ajánlanám, akik nagy és kényelmes limuzinra vágynak, akár luxusra sok extrával, de egy komolyabb presztízsautót nem engedhetnek meg maguknak. Az Omegában pont ez a jó, hogy gyakorlatilag bárki számára elérhető. Egy új Suzuki áráért (2-3 milla között) gyönyörű és jól felszerelt példányokat lehet találni. Én ehez az autóhoz a nagyobb, 6 hengeres motorokat ajánlanám, melyek fenntartási költsége értelem szerint magasabb, viszont az élmény és a menetkomfort mindenért kárpótol.
Muszáj megemlítenem, hogy azért óvatos is legyen az aki Omegát vásárol, mert azért sajnos elég sok a leharcolt példány a magyar használtautópiacon. Általában 10 omegából 8-9 az import, a németeknél még nálunk is olcsóbb, és sokan hoznak be kintről olcsón megszerzett, de eléggé leharcolt példányokat sok km-el, amit itthon kicsit kipofozva jópénzért adnak el. Ettől függetlenül itthon is lehet szép és megkímélt példányokat találni (én is itthon vettem, igaz egyenesen NO-ból jött), általában megéri párszázezerrel többet adni érte vásárláskor, mint egy olcsóbbra késóbb százezreket költeni szervízre.
Omega tulajként egyébként szerintem 2 lehetőség van, az ember vagy szerelmes lesz vagy megutálja örökre. Érzelemmentesen szerintem nem lehet ehhez az autóhoz hozzáállni. Hozzáteszem a szerelem a valószínűbb, ha valaki csalódik benne arról valószínűleg csak maga tehet (vagy az előző tulaj), ugyanis ha ezzel az autóval foglalkoznak és rendesen, rendszeresen szervízelik meghálálja, és megbízható társ lesz.
Nos ennyi, remélem tudtam segíteni.. :)
Kage

Hibalista

- Leginkább kopó/fogyó alkatrészeket kellett cserélni, ezeken kívül csak a gyújtással voltak gondjaim, gyertya, gyertyakábel és trafócsere volt.. Na meg persze szilentek meglehetősen sűrűn, köszönhetően egyes inkább meg nem nevezett polgármestereknek..
- Ezenkívül a klímahűtő kilukadt, a hűtővíz még mindig folyik valahonnan, fogalmam sincs honnan, egyes tömítések cseréje, stb.

Ide hordtam szervizbe

Euro-pel, az Apolló utcában vannak Pesten. Mindenkinek csak ajánlani tudom őket. Korrekten, megbízhatóan és olcsón dolgoznak.. Egyszer mondjuk összeolajozták a kárpitomat, ezért csak 9-es.. :)
NA ezt írtam róluk eddig, legutóbb viszont undorítóan viselkedtek, tönkretettek egy alkatrészt és nem voltak hajlandóak megfizetni. A tulaj hozzáállása balkáni és kritikán aluli. Ha egy atombomba leradírozza a Föld színéről az összes Opel szervízt, akkor tudom csak ajánlani, akkor is csak max olajcserére...

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

A fent említettek miatt éppen megbízható szerelőt keresek..
( ha valaki tud, kagebacsi@freemail.hu )

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Omega 2.0 16v Következő autója? Omega után nehéz döntés..
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Omega 1994

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)