Mostoha gyerek....Omega C
Szöveges ítélet
Nos olvasgattam az Omegákról itt érdekes dolgokat és részben egyet is értek de nem mindenben.Ami minden autóról igaz, azt kár itt leírni.Még pedig az, hogy minden típúsból lehet rosszat venni az pedig közelről se az autó hibája, ha nem tartották karban.Én egy 1999-es Omega C-ét vettem 3 literes motorral és 230000 km-el.Szerelő vagyok így már tudtam, hogy mire vállalkozok.Kellemesen csalódtam benne annak ellenére is, hogy 2 évet egy Opel szakszervízben dolgoztam tehát ismertem őket.Írta itt egy illető, hogy ez nem C hanem B Omega csak ráncfelevarrott.Nos én voltam a gyári tanfolyamán és a tananyag fejlécén az állt, hogy C Omega.Hmm....Akkor ilyen elven a Polo se Polo hanem Fabia,az A6 meg Passat,a Thalia meg Logan.Az autók legköltségesebb része a padlólemez.Érthető, hogy a gyárak nem készítenek 6 évente újat minden típusnak és ha bevált akkor meg pláne nem!Frissítésnél nem cserélik le teljesen az autó belső terét sem.No ez az én véleményem.Én imádtam a kocsit és egy Lexus miatt cseréltem le.Eltelt egy év és most készülök lecserélni megint egy Omegára.Lehet sokan bolondnak néznek de nekem jobban bejött.Nagyon jó a Lexus majdnem a legjobb de mégsem tudnám az Omegával egy kalap alá venni.Az egyik ami hihetetlen az omega fogyasztása.senki nem hitte el, hogy 9-10 literből simán kijött pedig én a tempósabb vezetők közé tartozok.Bár ez a kézi váltónak is köszönhető.Nagyon kényelmes és stabil, a biztonságot nem is említve.Vannak hibái.A futómű lengőkar szilentjei,a rúdfejek és a segédirányítókar 2 évnél nem sokkal bír többet.Viszont nem túl nagy összeg javítani,ami mondjuk az imádott Passatokra már annyira nem is igaz!A másik a szelepfedél tömítése ami valóban egy konstrukciós baklövés.7-8 év után érdemes magát a fedelet is lecserélni de az költséges.Így marad a tömítés de az max 1 év és csak gyárit szabad beépíteni.Ezekkel együtt kell szeretni az autót.Én egyből megjavítottam ezeket és nem is volt gond utánna vele.Nem egy estben találkoztam olyannal amiben 400000km körül volt és még probléma mentes volt.Viszont olyankor már ezer sebből olajzik az árva de motorikusan teljesen rendben volt.Aki köpködi az Omegákat az valószínü, hogy bevásárolt egy kinti leharcolt darabot ami kétségtelen, hogy kiábrándító hatással bír.Erre mondják, hogy olcsó húsnak híg a leve!Azért mert nincs annyi pénzünk, hogy egy jobb állapotút vegyünk még nem az autó a hibás!És többnyire ez okozta, hogy az Omegának nincs meg a preztizse ami illetné!Egy tény!Csak 3 literes motorral szabad megvenni.A többi tényleg nem egy leány álom és a 2 literes sem eszik ám kevesebbet!És a dízelt meg sem említem mert az már tényleg botrányosan rossz!A Lexusom 2 literes 6 hengeres és 9 liter az átlagfogysztása.mínusz 60 lóerő.Nos ez az egyik ami miatt visszaűlök az Omegába.Az igazság az, hogy 5 millióig nem tudnék jobbat mondani ettől,autószerelő lévén meg pláne nem.Inkább járjak egy megbízható szerintem szép és erős autóval preztizs nélkül mint egy állandóan hibás BMW-el vagy Mercivel amiket ráadásul úgy árulnak mint a ruhákat.mind egyforma csak van S-es méret meg XL-s meg stb...Egy szónak is száz a vége,aki Omegát akar annak a 3 vagy 3.2 literes változatát alyánlom kézi váltóval viszont az autómatájuk is nagyon jó a többi autóhoz képest!!És jól nézzék meg az előéletét a kocsinak!De ez minden típusra igaz!!
Hibalista
- Szervó szivattyú,futóműalkatrészek,szelepfedél tömítés
Ide hordtam szervizbe
Kofrán Autószervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 323F | Következő autója? | Lexus IS 200 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
