Maxi méret, lábakat az ablakba!
Szöveges ítélet
Hosszas autókeresgélés után vettem meg az Omegát. Ezalatt felhalmozódott nálunk kb. 20 kg hirdetési újság, minden este internetböngészés, néhány kiábrándító személyes autómegtekintés. S végre megvan az áhított gép! 2.5 TD kombi, elég jól felszerelve (nincs benne bőr). Az automata váltó mint a vaj úgy vált, a fogyasztás a computer szerint 7.2, 100-as városon kívüli átlaggal. A beltérben símán elfér 400 kg cucc, próbáltam. 180 cm magas vagyok, de a kánikulában gond nélkül kiteszem a bal lábam a külső tükörre (ohne kuplung!), a jobb lábam a középkonzolra (tempomat!), s élvezem a kocsit. Aki eddig még nem használt automata váltós kocsit, kérje el a szomszédjáét, s nem akarja majd visszaadni!
Minden elektromos (és működik), az ülések kényelmesek, eddig 800 km volt a csúcs, amelyet egyben lenyomtam, de semmi combizom-macskásodás! Ha elnyomom magam, csak egy pöccintés valamelyik ülésállító motoron, s már nem is úgy ülök, és elmúlik a fáradtság.
Féltem a kocsitól, mert annyi benne az elektronika,hogy állítólag szinte mindig javítgatni kell, hogy el ne hanyagolódjon. Eddig semmi nem romlott el, de nem lehet úgy egy kárpitdarabot, vagy bármit eltávolítani vagy felhajtani, hogy ne legyen mögötte egy 5-10-20-30 vezetékből álló köteg. Hobbiból megszámoltam, hogy a bal első küszöb belsejében futó, kb. 6 cm átmérőjű kötegben cirka 190 szál vezeték van. Remélem, még sokáig nem lesz vele bajom.
Utólagosan még fejlesztettem a gyári elektronikán. Került bele egy kijelző, amelyik az automata váltó karjának állását, a sport vagy havas fokozat bekapcsolását és a váltó által éppen használt fokozatot mutatja. Megvilágított a slusszkulcslyuk este. Hátramenetben a belső levegőkeringtetés bekapcsolódik, hogy ne tolassak bele a saját szagomba, esőben rükvercbe téve a hátsó lapát automatikusan töröl egyet. Kb 75 km/h-nál, vagyis városon kívül, ha nincs felkapcsolva a tompított fény, figyelmeztetést kapok. Ha felnyitom a hátsó kombiajtót, sötétben automatikusan felkapcsolódnak a tolatólámpák, hogy lássak rakodni.
UI.: eltört a vizszivattyú műanyag lapátkereke, konstrukciós hiba, helyette fém került, most jó.
Generátorcsapágy csere, csak komoly bontással és forrasztással javítható, mert atomjaira kell szétszedni, az állórész tekercseit külön-külön leforrasztani, csak ezután jön szét.
Az automata váltó kétszer kiírta, hogy váltóhiba, de úgy tettem, mintha nem is látnám, erre abbahagyta, s azóta is jó.
Utoljára egy adagolós szakműhely felújította a tömítéskészletet és beszabályozta az adagolót, aminek hatására a 6 hengeres puha járás még finomabb lett és a fedkomp szerint az átlagfogyasztás visszaesett 6.1-re, 100-nál 4,6-ra.
UI.:
A gép most lett 14 éves. Sajnos kivirágoztak az ajtók sarkai, és a hátsó sárvédők. Nagyon sajnálom szegényt.
Hibalista
- Generátorcsapágy, vizszivattyú
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corsa Combo | Következő autója? | Másik Omega, lehet?leg ´C´ |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
