A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Omega (1994-2003)

Omega MV6 Caravan 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Luxus kompromisszumokkal (régebben: szívatással)

Szöveges ítélet

Az előzőeket már nem módosítom, 1 év tapasztalata alapján írtam. Jelenleg kicsit több mint 5 éve van meg, és elérte azt a pozíciót, amikor igencsak meg kell gondolni, megéri-e lecserélni. (321 ezer km van jelenleg az autóban)

Valami baja mindig van, de ez nagyon ritkán megy a menetkészség rovására. Mindösszesen 2x hagyott az úton, mindkettő 1 héten belül az AC pumpa miatt. (régi tönkrement -> csere -> az új beszívta a csere közben a tankban felkavart lerakódásokat -> tisztítás óta működik)
Kicsit kontaktos kezd lenni a legtöbb kapcsoló, de némi tisztogatással csodákra képes.

Belső tér nincs lelakva, egész jól viseli a megpróbáltatásokat. Inkább a gumi alkatrészek kezdenek szétporladni, de azok is pótolhatók.

Motornak már van némi hangja, de gyakorlatilag bárhol lehet egész elfogadható áron akár komplett cseremotort kapni hozzá. Erre persze még nincs szükség, a hidrotőkék hangja csak hidegen zavaró. Így gyakorlatilag vissza is vonom, amit legelőször írtam róla. Teljesen megbízhatóan teszi a dolgát. Nemrég ugrott ugyan sajnos a vezérlés néhány fogat, de károsodás nélkül túlélte. Azóta kapott mindenből szép újat, és már lefutott vele pár ezer km-t. :)

Mára már kicsit jobb autónak tartom mint akkor, mert látom, hogy rendszeres szervizelés mellett nem okoz meglepetéseket. Persze azt is látom, hogy a magyarországi állomány milyen állapotban van. Nemrég le akartam cserélni egy 6 évvel fiatalabb példányra, de mikor az eladó autó mellé álltam, nem sokat kellett magyaráznom miért nem veszem meg az újabbat. Nos az enyém sem makulátlan, de amikkel az utcán/kereskedésekben találkozni, az ...

Ami valószínűleg nálam a vesztét fogja okozni, az a továbbra is fennálló mercedes utáni vágy :) Válság van, most már elég olcsón lehet szervizelni, de cserébe olcsón lehet gyönyörű V8-as és V12-es merciket is kapni, így lehet a józan ész alul marad :)

Innentől az eredeti, 2005-ben írt szöveg, néhol már hülyeségekkel:

El?z? autóm 23 évesen közeledett élettartama végéhez. Eredetileg Calibrát szerettem volna venni, de az egyik kereskedésben beültettek egy MV6-os Omegába: szerelem els? ülésre :) Páromat is azonnal meggy?zte, így ez lett a f? irány (persze nézegettem más nagy autókat is, de ez fogott meg a leginkább)

Küls?:
A többség nem szereti a kombikat, én odáig vagyok értük. Oldalról nézve olyan mint egy hangyakirályn? a nagy puttonnyal. Elölr?l nézve is kell?en morcos, de mégis elegáns. Nekem tetszik és ez számít.

Bels?:
Világos kárpitok és plüss bels?. Eddig még mindenkinek nagyon tetszett. A kényelem közel tökéletes, 5 feln?tt + 1 heti sátorozáshoz szükséges holmi kényelmesen elfér a csomagtartóban. 6-8 óra után is csak a normális fáradtság van az emberen, nem derékfájás. Persze hosszútávon csak tempomattal érdemes használni.

Felszereltség:
Elvileg full, de néhány apróság hiányzik bel?le. A b?rt nem szeretjük, tehát nem is olyat kerestünk. Az automata váltóval szemben ellenérzéseim voltak, ezért ez is kéziváltós. Ma már hülyeségnek tartom, ehhez az automata illik/passzol. A kormányállítás hiányzik, de ha jól tudom csak fel-le állítható, nekem meg néha közelebb kéne húzni magamhoz, mert szeretek kényelmesen hátrad?lve/fekve vezetni.
A 4 f?tött ülést és a kétoldali klímát hamar megszerette a család. A csend és a hajókázós mozgás mindenkinek felt?nik, ahogy beül más autó után.
A memóriás ülések és tükrök a páromnak is nagyon tetszettek, f?leg hogy nem okoz neki gondot minden indulás el?tt saját magához igazítani az összes tükröt. A bels? tükör fényre sötétedik, ez éjszaka nagyon jó, mivel nem vakít a mögöttem jöv?. Viszont nem értem a küls? tükrök miért nem sötétednek, mivel azok továbbra is vakítanak.
Ami kényelmetlen benne: sehol egy normális tároló rekesz. Pohártartóról ne is álmodj, de túl nagy dolgok a könyökl?ben sem férnek el. Ennyi a negatívum :)

Dinamika, menetteljesítmények:
155/211 kW/LE erre jut 1625 kg saját tömeg + az utasok + a csomag. Elég jó arány, képes a normális és dinamikus gyorsításra. Általában/jobbára betartom a szabályokat, ott a fogyasztás sem észveszt?. Most 7000 mért km után 37 km/h átlagsebesség mellett 11,2-t ír ki a compi, a többit számold ki :) Nem városba való :) Autópályán 130-140 között 8.2-8.4-et ír ki, 230-nál 24 litert :)
Mivel kombi, sokan lenézik így érthet? utána a meglepetésük.
Amit nem értek: ha valaki el?zni kezd egy kamionsort, akkor miért nem nyomja le a gázpedált? Rendszeresen 100-al haladok közúton (ugye 90 a megengedett) és folyamatosan tolni akarnak le az útról a sok nagyvér? f?nyírómotorral szerelt vezet?k. Azután a kamionok mögé érve félig átlógva a másik sávba ki-be ugrálnak. Ha netán elszánja magát az el?zésre, akkor inkább megvárom míg befejezi, mert lehet meggondolja magát és inkább egy vészfékezéssel visszatér. Ilyenkor jön el? a vissza 2, padlógáz és mire feleszmélt már túl vagyok 3-4 kamionon. 10-15 perc múlva újra felt?nik mögöttem és kezd?dik elölr?l. No komment...
A gyorsulást jól jellemzi, hogy egy kamion el?zését 80-ról indulva már 160-as tempó körül fejezem be. Ez könnyen leolvasható a mellettem ül?k reakciójából is. :)

Motor:
V6 24 szelep 3 liter. Az egész autó negatív pontja, egy típushibás komplett gagyi *****. Az évek során a gyárnak szinte teljesen át kellett dolgozni, mert mindene gyenge, vékony, törékeny stb. Igazi pénztemet?, a hibák lehet?sége korlátlan, az alkatrészek aranyárban rövid élettartamra tervezettek. Az utolsó kiadású 3.2-es mocik állítólag már sokkal megbízhatóbbak (vagy nem).

Összesítve imádom, de néha felmerül bennem, hogy felgyújtom az egészet. Úton még nem hagyott, de a folyamatos hibák felidegesítik az embert. Persze ehhez hozzá kell tennem, hogy kicsit túlzott elvárásaim vannak az autókkal szemben, mert képes vagyok új autót is elvinni a szerel?höz aki elmondja, hogy az adott zaj, remegés nem hiba hanem az adott autó ilyen :(
Felmerült bennem, hogy le kellene cserélni egy másik omegára, mire a párom hevesen tiltakozni kezdett. Nemhiába, ? is imádja. :)

Kicsit hosszú lett, de még lehetne mesélni róla :)

Hibalista

- Alul az első 1 év tapasztalata volt, azóta már nagyon sokminden...
- Megvételkor futómű felújítás (fékbetétek, tárcsák, szilentek, kutyacsont stb.) 180 e Ft
- Kipukkant fűtőradiátor: 70 e Ft (kb. 48 az anyag + le kell bontani a teljes műszerfalat)
- MID pixelhiba: azt mondták javíthatatlan, ezért kénytelen voltam én megcsinálni 0 Ft
- kipufogó sortömítés csere: cseréhez ki kell venni a motort, ezért elvégeztük a vezérműszíj cserét is + szelepfedéltömítések + egyéb tömítések + kuplungtárcsa + akksi) kb. 260 e Ft
- eltört gyújtáskapcsoló: kb. 15 e Ft
- ABS/TC csere: bontóból kompletten 15 e Ft az anyag + 6 e munkadíj (TC még most sem jó)
- Tempomat utólagos beépítés: kb. 30 e Ft anyag + 5 e munkadíj
- gyújtótrafó esős időben beázott, csere: 46 e anyag + 4 e munkadíj (mint később kiderült feleslegesen, mert a felső holtponti jeladót kell kb. 2-3 évente cserélni kb. 30e Ft-ért)
- klíma töltés: kb. 10 e Ft
- Jellegzetes opel betegségek: rohadni kezdett az ajtók alja, a sárvédívek... javítása kb. 150 e lenne, nemsokára sorrakerül. (Azóta sem, de az elmúlt 4 év alatt nem sokat romlott a helyzet, ez jó hír)
- miért is ne: jobb oldali kipufogócsonk elrepedt (állítólag ebben az évjáratban típushiba) cseréhez megint ki kéne venni a motort de lehet inkább egy kanna benzin lesz ráöntve, az olcsóbb...

Ide hordtam szervizbe

Gyémánt Autó Kft.
Amit megcsinál, az működik :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 251000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? D kadett Következő autója? valamilyen Mercedes V8-as vagy V12-es motorral
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Omega 1994

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)