Luxus kompromisszumokkal (régebben: szívatással)
Szöveges ítélet
Az előzőeket már nem módosítom, 1 év tapasztalata alapján írtam. Jelenleg kicsit több mint 5 éve van meg, és elérte azt a pozíciót, amikor igencsak meg kell gondolni, megéri-e lecserélni. (321 ezer km van jelenleg az autóban)
Valami baja mindig van, de ez nagyon ritkán megy a menetkészség rovására. Mindösszesen 2x hagyott az úton, mindkettő 1 héten belül az AC pumpa miatt. (régi tönkrement -> csere -> az új beszívta a csere közben a tankban felkavart lerakódásokat -> tisztítás óta működik)
Kicsit kontaktos kezd lenni a legtöbb kapcsoló, de némi tisztogatással csodákra képes.
Belső tér nincs lelakva, egész jól viseli a megpróbáltatásokat. Inkább a gumi alkatrészek kezdenek szétporladni, de azok is pótolhatók.
Motornak már van némi hangja, de gyakorlatilag bárhol lehet egész elfogadható áron akár komplett cseremotort kapni hozzá. Erre persze még nincs szükség, a hidrotőkék hangja csak hidegen zavaró. Így gyakorlatilag vissza is vonom, amit legelőször írtam róla. Teljesen megbízhatóan teszi a dolgát. Nemrég ugrott ugyan sajnos a vezérlés néhány fogat, de károsodás nélkül túlélte. Azóta kapott mindenből szép újat, és már lefutott vele pár ezer km-t. :)
Mára már kicsit jobb autónak tartom mint akkor, mert látom, hogy rendszeres szervizelés mellett nem okoz meglepetéseket. Persze azt is látom, hogy a magyarországi állomány milyen állapotban van. Nemrég le akartam cserélni egy 6 évvel fiatalabb példányra, de mikor az eladó autó mellé álltam, nem sokat kellett magyaráznom miért nem veszem meg az újabbat. Nos az enyém sem makulátlan, de amikkel az utcán/kereskedésekben találkozni, az ...
Ami valószínűleg nálam a vesztét fogja okozni, az a továbbra is fennálló mercedes utáni vágy :) Válság van, most már elég olcsón lehet szervizelni, de cserébe olcsón lehet gyönyörű V8-as és V12-es merciket is kapni, így lehet a józan ész alul marad :)
Innentől az eredeti, 2005-ben írt szöveg, néhol már hülyeségekkel:
El?z? autóm 23 évesen közeledett élettartama végéhez. Eredetileg Calibrát szerettem volna venni, de az egyik kereskedésben beültettek egy MV6-os Omegába: szerelem els? ülésre :) Páromat is azonnal meggy?zte, így ez lett a f? irány (persze nézegettem más nagy autókat is, de ez fogott meg a leginkább)
Küls?:
A többség nem szereti a kombikat, én odáig vagyok értük. Oldalról nézve olyan mint egy hangyakirályn? a nagy puttonnyal. Elölr?l nézve is kell?en morcos, de mégis elegáns. Nekem tetszik és ez számít.
Bels?:
Világos kárpitok és plüss bels?. Eddig még mindenkinek nagyon tetszett. A kényelem közel tökéletes, 5 feln?tt + 1 heti sátorozáshoz szükséges holmi kényelmesen elfér a csomagtartóban. 6-8 óra után is csak a normális fáradtság van az emberen, nem derékfájás. Persze hosszútávon csak tempomattal érdemes használni.
Felszereltség:
Elvileg full, de néhány apróság hiányzik bel?le. A b?rt nem szeretjük, tehát nem is olyat kerestünk. Az automata váltóval szemben ellenérzéseim voltak, ezért ez is kéziváltós. Ma már hülyeségnek tartom, ehhez az automata illik/passzol. A kormányállítás hiányzik, de ha jól tudom csak fel-le állítható, nekem meg néha közelebb kéne húzni magamhoz, mert szeretek kényelmesen hátrad?lve/fekve vezetni.
A 4 f?tött ülést és a kétoldali klímát hamar megszerette a család. A csend és a hajókázós mozgás mindenkinek felt?nik, ahogy beül más autó után.
A memóriás ülések és tükrök a páromnak is nagyon tetszettek, f?leg hogy nem okoz neki gondot minden indulás el?tt saját magához igazítani az összes tükröt. A bels? tükör fényre sötétedik, ez éjszaka nagyon jó, mivel nem vakít a mögöttem jöv?. Viszont nem értem a küls? tükrök miért nem sötétednek, mivel azok továbbra is vakítanak.
Ami kényelmetlen benne: sehol egy normális tároló rekesz. Pohártartóról ne is álmodj, de túl nagy dolgok a könyökl?ben sem férnek el. Ennyi a negatívum :)
Dinamika, menetteljesítmények:
155/211 kW/LE erre jut 1625 kg saját tömeg + az utasok + a csomag. Elég jó arány, képes a normális és dinamikus gyorsításra. Általában/jobbára betartom a szabályokat, ott a fogyasztás sem észveszt?. Most 7000 mért km után 37 km/h átlagsebesség mellett 11,2-t ír ki a compi, a többit számold ki :) Nem városba való :) Autópályán 130-140 között 8.2-8.4-et ír ki, 230-nál 24 litert :)
Mivel kombi, sokan lenézik így érthet? utána a meglepetésük.
Amit nem értek: ha valaki el?zni kezd egy kamionsort, akkor miért nem nyomja le a gázpedált? Rendszeresen 100-al haladok közúton (ugye 90 a megengedett) és folyamatosan tolni akarnak le az útról a sok nagyvér? f?nyírómotorral szerelt vezet?k. Azután a kamionok mögé érve félig átlógva a másik sávba ki-be ugrálnak. Ha netán elszánja magát az el?zésre, akkor inkább megvárom míg befejezi, mert lehet meggondolja magát és inkább egy vészfékezéssel visszatér. Ilyenkor jön el? a vissza 2, padlógáz és mire feleszmélt már túl vagyok 3-4 kamionon. 10-15 perc múlva újra felt?nik mögöttem és kezd?dik elölr?l. No komment...
A gyorsulást jól jellemzi, hogy egy kamion el?zését 80-ról indulva már 160-as tempó körül fejezem be. Ez könnyen leolvasható a mellettem ül?k reakciójából is. :)
Motor:
V6 24 szelep 3 liter. Az egész autó negatív pontja, egy típushibás komplett gagyi *****. Az évek során a gyárnak szinte teljesen át kellett dolgozni, mert mindene gyenge, vékony, törékeny stb. Igazi pénztemet?, a hibák lehet?sége korlátlan, az alkatrészek aranyárban rövid élettartamra tervezettek. Az utolsó kiadású 3.2-es mocik állítólag már sokkal megbízhatóbbak (vagy nem).
Összesítve imádom, de néha felmerül bennem, hogy felgyújtom az egészet. Úton még nem hagyott, de a folyamatos hibák felidegesítik az embert. Persze ehhez hozzá kell tennem, hogy kicsit túlzott elvárásaim vannak az autókkal szemben, mert képes vagyok új autót is elvinni a szerel?höz aki elmondja, hogy az adott zaj, remegés nem hiba hanem az adott autó ilyen :(
Felmerült bennem, hogy le kellene cserélni egy másik omegára, mire a párom hevesen tiltakozni kezdett. Nemhiába, ? is imádja. :)
Kicsit hosszú lett, de még lehetne mesélni róla :)
Hibalista
- Alul az első 1 év tapasztalata volt, azóta már nagyon sokminden...
- Megvételkor futómű felújítás (fékbetétek, tárcsák, szilentek, kutyacsont stb.) 180 e Ft
- Kipukkant fűtőradiátor: 70 e Ft (kb. 48 az anyag + le kell bontani a teljes műszerfalat)
- MID pixelhiba: azt mondták javíthatatlan, ezért kénytelen voltam én megcsinálni 0 Ft
- kipufogó sortömítés csere: cseréhez ki kell venni a motort, ezért elvégeztük a vezérműszíj cserét is + szelepfedéltömítések + egyéb tömítések + kuplungtárcsa + akksi) kb. 260 e Ft
- eltört gyújtáskapcsoló: kb. 15 e Ft
- ABS/TC csere: bontóból kompletten 15 e Ft az anyag + 6 e munkadíj (TC még most sem jó)
- Tempomat utólagos beépítés: kb. 30 e Ft anyag + 5 e munkadíj
- gyújtótrafó esős időben beázott, csere: 46 e anyag + 4 e munkadíj (mint később kiderült feleslegesen, mert a felső holtponti jeladót kell kb. 2-3 évente cserélni kb. 30e Ft-ért)
- klíma töltés: kb. 10 e Ft
- Jellegzetes opel betegségek: rohadni kezdett az ajtók alja, a sárvédívek... javítása kb. 150 e lenne, nemsokára sorrakerül. (Azóta sem, de az elmúlt 4 év alatt nem sokat romlott a helyzet, ez jó hír)
- miért is ne: jobb oldali kipufogócsonk elrepedt (állítólag ebben az évjáratban típushiba) cseréhez megint ki kéne venni a motort de lehet inkább egy kanna benzin lesz ráöntve, az olcsóbb...
Ide hordtam szervizbe
Gyémánt Autó Kft.
Amit megcsinál, az működik :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 251000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | D kadett | Következő autója? | valamilyen Mercedes V8-as vagy V12-es motorral |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
