Jó gép
Szöveges ítélet
Valaki egyszer azt kérdezte tőlem , Hogy miért éppen opelt vettem, és akkor elmagyaráztam neki, hogy én nem opelt vettem hanem omegát.Teljesen más mint egy astra vagy vectra.Eza egy felsőkategóriás autó sajnos kevés preztízzsel.Nagyon szeretem a kocsimat az enyém egy 2.0 16V-es 136LE-s gép . Ahhoz képest, hogy mekkora a kasztni meglepően jól viszi a kétezres motor, nem beszélve a hátsókerék hajtásról ami nekem a mániám. Sokoáig Ladát hajtottam úgyhogy érthető a dolog.Nem azt mondom lehet, hogy sok más kocsi jobban rajtol az első métereken de feljebb már frankón odavág nekik ahogy illik.Városban is jól lehet vele közlekedni de nagy rutint igényel mert azért vannak holterek.Az igazi helye ezeknek az autóknak az autópálya illetve az országút.Ott aztán hasít ahogy kell. Én már egy párszor téptem vele 226-tal is, de odáig azért kell neki tér hogy kipörögje magát.Olyan 200,215-ig elég hamar felgyorsul.Pár audist és bmw-st már megtréfáltam vele.A kedvencem amikor 100-nál visszapakolom 3.-ba és elküldöm 150-ig, ott aztán gyorsul mint a vadállat.A futóművére csak annyi panasz lehet hogy a 2.0 16V egy kicsit lágy de egy kicsit peresebb gumival kompenzálni lehet a vasat.A fogyasztása nagyon jó nálam dinamikus vezetésnél 8,5 L/100km jött ki a fogyasztás, de klímával pesten azért bekortyolja ő is a maga tizesét. De há valamit valamiért.Az első fényszórokat projektorosra cseréltem majd belerakattam a xenon elektronikát.Nagyon megérte az a 100ezer forint . Nagyon jó fényereje lett a xenontól.Azért cseréltem ki mert a sima lámpának a fénye gyakorlatilag egy zseblámpáéval vetekszik.Ami bosszantó még hogy az alapjárat szabályzó motor elkoszolódik ha sokat járok vele pesten de ha jól kihuzatjuk utána akkor rendbe jön.Otthon házilag is ki lehet tisztítani nem kell szerelőhöz mennünk vele.Mindössze két imbuszos csavar foglya,le kell venni majd Nitrohigítóval jó alaposan át kell mosni és hagyni megszáradni.Tömítésként vegyünk hozzá speckó tömítő pasztát.Szerintem az a legjobb.Utána olyan lessz mint újkorában. Még meg van, nagyokat autózok vele és szeretem.
Hibalista
- Alapjáratszabályzó motort kellett cserélni, mert már folyamatosan leállt a kocsi ez 25000 FT volt
- Első szilentblokkokat kellet kicserélni 200ezernél a futóműben mert már úgy kopogott az eleje és olyan instabil volt mint egy ezeréves francia kocsi de ez a hazai iszonyatos utaknak a számlájára lehet írni , mindenestül került ez 45000 FT
- Hátsó és középső kipufogódob illetve elöl flexi cső.Az idő egyszerűen megette, hát ez van .40000 FT
- Olajkartell tömítés csere, ez persze olajcserével és szűrővel együtt: 15000 Ft
- Klímakopresszor tömszelencéjének a csréje ill.feltöltés 30000 FT
- Bal elsö illetve bal hátsó ajtón rozsdásodás lett, ezeket ki kellett lakatoltatni majd lefényezni 48000 Ft
-
Ide hordtam szervizbe
Opelos csávóhoz otthon maszekba, de csak olajcserére
Opel Duna (a komolyabb melókhoz)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 172000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 2104 1.5 B+G | Következő autója? | valamilyen V6-os omega |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
