Interkontinentális rakéta
Szöveges ítélet
Az F-es Astra TDS-t lenullázták hátulról, venni kellett egy autót. Tudtuk, hogy nagyobb méret után kell nézni, mert én sem vagyok egy nádszál (inkább nádas), de ha öten elindultunk az Astrával, 100 km után jó volt kiszállni belőle. Lényeg a lényeg, legyen nagy autó, legyen Opel, legyen Omega. Megvettük, hazahoztuk, másnap reggel pöcc-röff, irány a meló, délután már nehezen indult (le is merült, úgy kellett bebikázni). A hétvégén még kínoztam, izzítógyertyákat cseréltem, vasárnap már csak vontatni lehetett. Ismerőshöz el, már nem praktizál, de hozzá hordtuk régen az autókat. Biztos szét van kopva! Hidegindító! Nem nyert. Szétszedte, két napra rá közölte, hogy ő tulajdonképpen nem szeret dízelautót szerelni, nem is ért hozzá... Ehhez nem kell kommentárt fűzni. Áthúztuk egy szervizbe Földváron, összerakták, hengerfejtömítés, izzítógyertya(?), olajteknő tömítés csere + összerakás 53.000... Mikor hoztuk el, elkezdett villogni a motorhiba jelző lámpa, telefon: Ja, hát azt nem tudták kiolvasni, mert a gépük és az autó nem kommunikál egymással (ezután már én sem a szervizzel), hazaérve tolatáskor lefulladtam, indítok, alig akar beindulni. Semmi gond, Opel Inveszta, szervizbe be, két hét, hibakód kiolvasás, érzékelő csere + 4(!) óra munkadíj 97.000. Hazahoz, melegen pöcc-röff, hidegen másodikra, ez már elmegy csak haladjon. Jelenleg itt járok, tesztidőszak, Szolnokról bevásárlásból hazafelé, hál´istennek már itthon, kiszakadt a vízcső, olyan volt mint a gőzmozdony. Telefon a boltba cső nincs de 75-80.000-ért legyártják. Maradt a házi barkács (műa. cső + két bilincs), egyenlőre jól szuperál. Egy apró adalék. Mikor megvettem a srác azt mondta: "CSAK AZ VAN MEGCSINÁLVA, AMIT MEGCSINÁLSZ MAGADNAK..." Be kell látnom. Igaza van.
Mivel az indítási problémák továbbra is fennállnak, újra szervizbe került, Kiskunfélegyházára, adagoló szerviz, nagyjavítás, 80-ba fájt, de mintha kicserélték volna, úgy megy mint az állat... két hétig. Megint nehezen indul, de javul az idő is, és a trükkjére is kezdek rájönni...
Azóta telnek a napok és a kilométerek, legújabb hiba: a fordulatszámmérő elveszti a fonalat, leesik 0-ra, ugrál, a gázpedálra nem reagál, tempomattal halad. Azóta a lakástól 200 m-re találtam egy srácot, penge a típusból, elszaladtam hozzá, hibakód: adagoló vezérlési tartományon kívül + gázpedál érzékelő. No para, telefon, bontóban: hogyne lenne... elmegyek, erre kiderül, jaa, hát még sincs. A haver ötlete a nagykőrösi bontó, ahol úgy néztek rám, mintha az űrből érkeztem volna (O+A? Az mi?). Hajrá tovább, Monorierdő OPEL BONTÓ. A srác benyúlt egy fél köbméteres dobozba, és elővett egyet a kb. félmillió közül... Még a bontó előtt kicseréltem, semmi változás, biztos kódtörlés is kell, hazaaraszoltam, kódtörlés... és semmi. Később vettem észre, hogy bal kanyarokban minden működik! Szombat délelőtt mintegy 20 perc alatt megtaláltam a problémás kábelköteget (az akksinál 90 fokban törnek a vezetékek a műanyagon, nem csoda hogy kidörzsölődött, úgy nézett ki mint a sündisznó), és megjavítottam. Nevetséges hiba, azóta hidegen pöcc-röff melegen másodikra az adagoló nagynyomású része miatt. Természetesen nem sokáig örültem, a bal hátsó ajtó központi zárja nem működött, de tanulva az eddigiekből (és az egyik munkatársamból, ugyanez a hiba), műszerrel felszerelkezve pillanatok alatt meglett a szakadt vezeték, javítás óta kitűnően működik. Azóta is minden nap használom az autót, egyre jobban megkedvelem. A családdal nekivágtunk az országnak, nem gond a 300 km sem, hely az van benne mindenhol. A fogyasztása egy álom. Nem nagyon rohanok, a legtöbbször a legalitás határain belül hajtok, a vezetékek megjavítása után több, mint 1.5 literrel lejjebb ment a fogyasztás, most tavasszal 6.5-6.2 között van (igaz, nem sokat járok városban, talán az utak 15-20%-át). Jelenleg túl vagyok az olajcserén is, minden ok, de ha van valami, írok. Jut eszembe, amikor elvittem a haverhoz, mondta, hogy elég szarok az izzítógyertyák, attól is nehezen indulhat hidegen. Elég hülyén néztem rá, ugyanis azzal kezdtem, amikor nem indult, raktam bele 6 BOSCH gyertyát. Nemrég megint nehezen indult be (szét akarta rázni a kasznit), rámértem a gyertyákra, 4 rossz, csere, kiszedtem az autóból 3 FAE-t, 2 ISKRA-t és 1 BOSCH-t... valahol útközben két szerviz között kieshetett valahol 5 BOSCH...
Még mindig csak telnek a kilométerek, lassan jön a következő olajcsere, és egyre jobban belopja magát a szívembe a gép. A fogyasztása nem nagyzolás, tényleg 6 liter körül van (vezetem táblázatban és számolom a tankolások alapján). Nemrég olvastam egy leírást, ahol azt írták, hogy nem a takarékosság mintapéldája. Hát, nem tudom, lehet, hogy velem van a baj, de egy 2.5 literes nem műanyagkasznis autótól ez nem sok, sőt! A blokk sem lehet túl fiatal, a magyar viszonyok alapján (visszatekerés) valószínűleg közelebb van a 400.000 km-hez mint a 300-hoz. A lényeg: mióta beismertem, hogy egyidős a Millenium Falconnal, és a szerelgetéssel már nem tehetek kárt benne (értsd: javítgatom), azóta csak a gázolaj kell bele. Na, széles utat és jó szelet, írok, ha van valami.
Túl az óperencián, és a negyedik olajcserén...
Hál Istennek az üzemanyag szivattyú ledobta a láncot, természetesen karácsony előtt, amikor úgyis kiköltekezi magát az ember, úgyhogy a javítás még várat magára, a trükk az, hogy 20-22 liter alá ne menjen a lekvár, akkor nem kell annyit kínozni, hogy elinduljon. A vákuumos idióta fűtéskapcsolót nem tudom melyik baromállat találta ki, de hogy nem volt normális, az biztos. Vákuumcsövek, vákuumházak tömkelege, mindez a műszerfal alatt/mögött. Olyan szinten kellene szétszedni a szekér belsejét, hogy az utcát beteríthetném a motyóval, tehát inkább marad a két zokni. Sikerült áramköri rajzot szereznem, a kisebb elektromos kötésfelújításokat/javításokat (most jut eszembe, a csumitartó fedelénél eltört egy szál vezeték a nyitogatástól) egyszerűbbé vált végrehajtani, de ez már csak az én fanatizmusom.
U.I.: Imáááádom a telet!!!!!!
Utóirat: csak ajánlani tudom, de tényleg...
Hibalista
- Porlasztócsúcs alatti érzékelő (?) - Vízcső javítás - Gázpedál-érzékelő (?) - Vezetékszakadások - Izzítógyertya csere - Üza. szivattyú - Nincs fűtés a lábtérnél
Ide hordtam szervizbe
Tiszaföldvár, név nélkül, megtudod miért
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Opel Inveszta, Szolnok
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 262000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F TDS (Isuzu) - a legtutibb | Következő autója? | MARAD! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
