Chippelve odaver egy pár nagyágyúnak!
Szöveges ítélet
Ha valaki én igazán Opel rajongó vagyok, hiszen idestova ez az 5. opelem, ezen belül is a 3. Omegám.
Úgy gondolom, hogy az igazán helyes választás az Omegából a B széria, nekem el?z?leg volt a sima, egy benzines verzióban, majd 2003 nyarán vettem egy ráncfelvarrott dízelt. Ha 525 TDS BMW-s haverom nem mutatja meg, hogy chippelve egy tds motor mire képes, akkor még most is benzines Omegával tiprom a kilométereket. Azonban 2003 tavaszán vitt egy kört a frissen vásárolt és gyorsan megchippelt bmw-vel, s döbbenet volt a hatás. Így gyorsan ugrottam a netre és rendeltem egyet svájcból. Szerencsémre a 2.0 16V-s benzinesem a magyar import?r be is számolta, tehát minden megoldva.
Amit vettem az egy 2001-es 2,5 tds motoros Omega Caravan Sport, így er?sebb a futóm?, no meg sportos bels?. Kényelem szempontjából mindenkinek csak ajánlani tudom, mivel én 193 centi vagyok, így csak is nagy kocsik jöhetnek szóba és ennél az autónál nincs üléshuzogatás, hogy valaki beüljön mögém! Egyszer beállítottam, azóta úgy van az ülés.
Amikor megvettem, szégyenkezve tapasztaltam, hogy a dícsért svájci importban elfelejtettek jó ideje pollen sz?r?t cserélni, no meg nem volt benne légsz?r?. Ennek eredménye hamar meg is jött, hiszen b? 10 hónapra a vásárlásra elszállt a turbó, mely alap problémája az lehetett, hogy el?ttem légsz?r? nélkül mentek vele és ott kapott b?ven szemetet. Turbó szervizb?l láttam egy párat, jót és rosszat b?ven, de Kozák Csaba úrnál jobbat nem tudott ajánlani senki, így ? 45.000 Ft-ból újjá varázsolta nekem a turbót, ami azóta is hibátlanul muzsikál. Az autó maximálisan megbízható télen-nyáron, hidegben-melegben pöcre indul, ideális melegítés után már tiporható is! Igazi strapabíró! Kell? vezetési rutin után elvittem az ATC chiptuningosokhoz, ahol 80.000-ért felpiszkálták a lovakat, így kihoztak bel?le 170 LE-t és 330 Nm-ert. Innent?l jött az észeldobás, azóta kötöszködöm mindenkivel, aki er?sebbnek és ügyesebbnek érzi magát.
Ha valaki most szánja rá magát a vásárlásra, akkor ? már a 2,5 DTI-t vegye, hiszen ha azt megchippelik, akkor azt már 190 LE-s lesz, no meg már common-rail dízel, és az azért más élvezet (alacsonyabb fogyasztással)!
Igazán családi autónak is ajánlani tudom. Én nagy lakókocsizós vagyok, van is otthon egy 7,2 méteres 6 személyes darab és az Omegámmal szoktam cibálni. Utazható sebesség a szerelvénnyel 100-115 km/h, a fogyasztás is emberi marad, hiszen 12,5-re szökik fel.
Csak ajánlani tudom, olcsó fenntartás, szerelhet? verzió, tökéletes komputeres visszajelzés!
Nagyon sajnálom, hogy az Opel konstruktőrei nem folytatják tovább a szériát, mivel a Signum meg sem közelíti az Omegát.
Kiegészítve:
Átléptem a megtett 100.000 km-t és nem változott a véleményem, valóban nem rossz választás. Amit talán nem írtam, hogy a turbo megbecsülése meghálálja magát, vagyis reggel melegíteni, nagy hajtás után (autópályázás) hűteni kell.
Hibalista
- A turbó elszált 85000 km-nél
- komplett els? futóm? felújítás 130000 km-nél
-
Ide hordtam szervizbe
Opel Dunapentautó Kft., de saját magam szervizelem
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Omega 2.0 16V | Következő autója? | Ford Galaxy 1,9 pdtdi 131 LE |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
