a sokadik Omega is bizonyított :)
Szöveges ítélet
Előre leszögezném, hogy ez a harmadik B Omegám. Egy kicsit szeretem az autót! :)
Mosolyogva olvastam a teszteket és leírásokat erről az autóról, mert tudnak zöldségeket írni a márkatársak...
Itt van mindjárt a "drága" fentartási költség. Ezzel riogatni valakit? :)Az Omega sem szervizigényesebb más hasonló korú és tudású autónál.
A kényelme miatt veszem folyamatossan ezt a típust. 193 cm magas és 105 kg vagyok. Ebben az autóban viszont akkora hely van, hogy a vezető ülést nem kell koccra hátra tolnom. Hosszú úton is rendkívül kényelmes köszönhetően többek között a gerinctámasznak. A csomagtartójába mindent el lehet nyeletni. Az Astra kétszer belefér hátra. :)
Rengeteg előnye van az autónak, de ezeket egész jól kivesézték mások így inkább az álltalam tapasztalt hátrányokról írnék elsősorban:
- fogyasztás. Volt már a 2,5 V6 osom is az nagyjából ugyan enyit evett mint a 2,0 16V 11,5-12,5 liter között. Az én autóm kombi, autómata váltóval és még, hogy tetézzem a bajt 235 -ös gumikon gurul. Ezeket együttesen teszem felelőssé a fogyasztás miatt.
- korrozió. 10 év körül a legtöbb elkezd rohadni. ezt a problémát a 98 utáni modelleknél már megoldották.
- gumikopás a belső oldalon. Ez mindegyik autómnál meg volt eddig. A belső fele erősebben kopik. Voltam futómű beállításon 4-4 helyen két autómmal is de nem tudtak javítani az ügyön.
- a motorháztető fokozottam hajlamos a köfelverődésre
- nincsen pohártartó és tároló rekesz
- a kesztyűtartó kifejezés pedog szó szerint értelmezendő. Max a kesztyű fér bele. ( kicsi )
- a kombiknál a hátsó ülés támla kissé kényelmetlen hosszú távon, de ezt az árat azért kell megfizetni mert így legalább full síkba dönthető!
- a gyári első fényforrások borzalmassak!!! KI KELL CSERÉLNI ŐKET!
Nagyjából ennyi.
A pozitívumok csak felsorolás jelleggel:
óriási a gép mégis kicsi fordulókörön jár, rendkívül szűk helyre is könnyen parkolható, borzasztó kényelmes, jó az út tartása, nagyon jól kidolgozott a belső rész, nincsen nyikorgás, nyöszörgés rossz úton sem, jól kilátható minden irányban, minden eletromossan állítható, a nagy kompúter még azt is kijelzi, hogy kialudt a féklámpa jobb oldalon, a klíma csendes és nem növeli a fogyasztást, a tempomat precizen kapcsolható, hátul is van fűtés-hűtés közvetlenül, a tetőablak precizen záródik sosem ázott be, a Hella projektoros lámpával és xenonnal pároítva nagyszerű lett a láthatóság,stb ... IMÁDOM! :)
Ha valaki tud még egy olyan autót amit 1,0 Millió körül megkap az alábbi paraméterekkel: dupla digit klíma, tempomat, ABS, el. napfénytető, el. ablak x4db, el. tükör, nagy kompúter, bőr kormány, el. ülések, xenon, 17" os felni, plüss ülés, autómata váltó, könyöklő, nagy cd-s gyári hifi, szines hővédő üveg, ISOFIX, 5 fejtámla, központi zár, stb... akkor szóljon! :)
Hibalista
- olajcsere szűrővel, kicserétem a lámpákat, ezeken kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Omega | Következő autója? | Opel Omega |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
