19 éves omega
Szöveges ítélet
Az autót egy kereskedésben vettem, de csak azért mert tudtam, hogy ki adta be, bár így sem kellett csalódnom a kereskedői vénában mert a nyári gumi szettet felnikkel lenyúlták. 400 ezerért vihettem is haza - 2005 ben volt-, bár meg kell mondjam nem nagyon akartam Omegát vásárolni mert mindenki azt mondta sok gond van vele, szerencsére ez nálam egyáltalán nem jött be sőt. Persze nagyban hozzájárul az első gazdája karbantartási szerepe. Óvta stb. így elég megkímélten vettem 175 ezer km. a belső szinte új, mindenki elismerően beszél róla.Azért írom ezt a népítéletet, hogy mutassam jó is lehet egy autó, ha megfeleleő kezekben van, bár problémásnak találják az emberek. Amikor megvettem semmi javítani való nem volt rajta, csak a hátsó dob. Azt kicseréltem és persze az ilyenkor szokásos olaj csere stb. Viszont amikor felkerült a hátsó dob és zárt lett a kipuf rendszer, hideg időben fulladozni kezdett, de csak -5c alatt. Nem értettem , majd hosszas tanakodás kérdezősködés után ,kifúrtam a dobot. 2 db 6-os lukat varázsoltam rá, és meggyógyúlt. Azt mondták, bár én is kételkedtem benne, hogy a zárt rndszerben gőzdugót csinál a lecsapódott víz, és emiatt a megzavarja a vezérlő egységet. A lukakon pedig a felgyülemlett kondenzvíz kifolyik. Elmúlt elhiszem. Ami hiba még azok a kutyacsontok, 2év/ db max. Na ezeken kívűl még semmi baja nem volt persze nem is nyúzom, de nem is lehet szerintem nagyon.Viszont a kisebb meghibásodásokat leírom a hibalistába, mert olyan autó, tárgy amit rendszeresen használunk, nincs hogy ne romlana el. A 115 le nem valami hatalmas teljesítmény viszont a híres C20NE motor van benne ami köztudottan megbízható. Mivel nincs vele kalandos életem - nem úgy mint a 82-es audi coupémmal - egy kicsit unalmas is. Ezalatt azt értem, hogy beülök elvisz ahová akarom és kész. Az audiban az volt az izgalams, hogy nem tudtam egyáltalán elindul-e? Szóval nem is írok sokat, csak a lényeget. Az árát nagyon megéri, persze, ha nem egy lestrapált darabot veszünk de ez mindenre igaz. Most nézzük az én esetemet. 400 ezret 2005 ben megért, kaptam érte egy nagy autót, ami már nem olyan nagy. 2.0i motor fogyasztása - az igazat írom nem ferdítek: városabn teljesen dugóban: 10 l., városabn peremkerületek dugó neélkül: 8,7-9 l. Országúton 90km/h: 6,5-7 l. 130km/h: 8 l. De városabn nem eszi meg a 8 litert, aki ezt mondja az hazudik. Ez lehetetlen dolog egy 90 ben épített omegától.. A vezetése nagyon kényelmes, nem sportos de nem is magasan ülős székes tipus. Nekem külön tetszik, hogy magasan van a sebváltó és a középső box a hátsókerekes maghajtás miatt. Nagyon kényelmes, nagyon halk, a hátsó szintmagasságom állítható. Az autó kicsit hosszú és nagydarabnak néz ki de könnyen kezelhető, szervóval olyan helyeken is lehet fogolódni ahol kisebb autókkal is csak szerencsétlenkedtem, de szervó nélkül nem olyan jó. Próbáltam egy 1,8 as példányt nagyon érdekes volt tekergetni a kormányt, bár nem volt olyan nehéz mint számítottam elsőre. A csomagtartója kellően nagy jól pakolható, hátsó ülés osztottan dönthető, hátsó könyöklő ami szintén üreggé akalítható. Gyári vonóhorog nem rossz találmány, és a beépített antenna sem. Az én autóm még elég gyári, a rádió is opel semmi csere. A kárpitok nagyon tartósak nem foszlanak, a műanyag nehezen karcolódik, a műszerfal puha, nem kopogós, nem nyiszog.A napfénytető nem ázik stb. Szerintem nem rossazbb mint egy másik autó megbízhatóság terén, ha karban van tartva. De amelyik autó nincs rendesen felügyelve lehet bármilyen márka széthullik. Nem vagyok opel mániás, volt hondám, mitsum, mazdám, audim, fiatom, de mindben volt hiba is, és jó dolog, amit a többiek nem tudtak. A régi mazda 323 82-es évjáratok is igen tartósak voltak, mondta is mindenki, apámnak mégis sikerült szétvágnia, igaz nem is tudta mikor kell olajat cserélni stb. Szóval aki ilyet akar venni vegyen bátran de csak ügyesen ahogy egy autót kell. A legfőbb tipushiba a hátsó ív, ez ellen nincs menekvés az enyémet is elkezdte, javítani kell majd, ez van. Viszont a B omegákról több rosszat hallottam, de az szebb, ez nem kérdés, és biztos abban is vannak szuper példányok.Egy ilyen állapotút szívesen elfogadnék.
Hibalista
- hátsó dob, csomagtartó rugó eltört, egy két izzó kiégett a műszerfalban, kutyacsontok, benzincső elrepedezett a motortérben, kp. zár de ez utólagos,
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | prelude | Következő autója? | megint valami sportosra vágyom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
