A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Mokka (2012)

Mokka 1.4T MT6 Drive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádnivaló Kisgömböc

Szöveges ítélet

2014 novemberében vásároltuk a benzines 1.4 turbo Mokkát, Drive felszereltséggel, kizárólag második autónak, azaz tavasztól őszig, jó időben való használatra.
A Tescoba járáshoz van egy Ignisünk, annak nemigen árt az ajtó rányitás vagy karc a parkolóban.
A Mokkában először a stilusa, a formája az ami megfogott, aztán az ülésmagasság. Mert a korral jár, hogy szeretünk "ráülni" a gépjárműre. Amúgy a ”mi vidékünkön” nagyon kevés fut belőlük.
Vásárlás előtt mintegy két hónap is eltelt, mire megtudtunk mindent a Mokkáról, alul-felül, kivül-belül, tesztvezetésre sem volt egyszerű megkapni egyet. Egyszóval jól utánajártunk. Tudtuk, hogy mit csinálunk.
Na, ennek meg is lett az eredménye, mert elmúlt időszakban a megtett mintegy tizezer kilométer alatt csillagos 5-össel értékeljük a GM termékét, minden tekintetben.
A kis (morgó)turbómotor a hatsebességes manuális váltóval kombinálva szinte hangtalan, az "igényünknek megfelelően bivalyerős", az utastér rendkivül csendes és kényelmes,a futómű feszes, a kormány pontos mint az óramű. Kanyarodni vele élmény,sőt imádja a hegyi szerpentineket. A fékek mint a satu. Autópályán 180-körül lehet hallani némi menetszelet, erre talán a legjobb módszer menet közben behajtani a tükröket. A hatodik sebességnek hála 150-nél is csak 3000-el ketyeg a motor fordulatszáma. A fogyasztása átlagolva 6.5 liter, de őszintén, az nem is érdekel, hogy sok vagy kevés. Az biztos, hogy nem a magyar utakra készült a Mokka, ennek megfelelően az “útviszonyoknak megfelelően” való sebességgel hajtjuk Kisgömböcöt.
A karosszéria kimondottan rigid, érződik benne a "Detroit steel", vagyis ahogy az USA GM termékeket szoktuk jellemezni, de még éppen nem túlsúlyos. Az ötcsillagos törésteszt is hatással volt a vételre. Azt már sajnos tudjuk, hogy milyen a japán karosszéria csavarodása kanyarokban, és az nem jó!.
Kényelmi szempontból, felszereltségben van benne minden, amit ár/érték arányban érdemes volt kifizetni, bár az ergonómiailag kialakitott első ülések talán jobbak lettek volna. Mindegy, megoldottuk memória habos deréktámasszal, olcsón, Kinából.
Az első ezer kilóméter bejáratás után házilag megkapta az első olajcseréjét, azóta is ötezrenként megy bele a friss Dexos2.
Ötezer kilómeter után a sebváltó olajat is lecseréltük, mert a Mokka/Astra J/Cruze sebváltók egy bizonyos darabszáma hamar feladja a harcot,leginkább a hatodik sebesség csapágyának hibája miatt. Gyárilag egyszerűen alacsonyabb benne az olajszint, túl kell tölteni kissé. Érdemes az angol/amerikai Mokka /Encore fórumok véleményeit, szerviz tapasztalatokat olvasni.
Ezidáig teljesen hibátlanul futott Kisgömböc, szervizben csak a garanciás kötelező olaj és fékfolyadék cseréje miatt volt. Nagy autós műszaki múlttal rendelkező révén nem is szeretném a kezükbe adni, pedig nem mondhatok el semmi igazán rosszat idáig róluk. De az ördög nem alszik.
Megfigyeltem, hogy a prémium kénmentes (ÖMV/MOL) üzemanyagot nagyon szereti, nem lesz tőle kormos a kipufogó vége. Ettől függetlenül felszereltem már egy motorolaj pára leválasztóval, megelőzendő a szelepek elkokszolódását. Garanciás átvizsgálásra, még két évig majd le kell vennem róla.
Imádnivaló Kisgömböc most éppen téli álmát alussza a fűtött garázsban, leápolva.

Hibalista

- Semmi. Zero. Zilch. Nada.

Ide hordtam szervizbe

Penthe Autóház Pécs

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Sonic Következő autója? valami SUV
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Mokka 2012 (2013)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)