Jó, de még nem kész gyártmány, pocsék háttérszolgáltatással
Szöveges ítélet
2010 augusztus végén vettem át a kocsit. Kiderült, hogy két opció nincs benne, és más lett a színe is. Csak azért vettem át, mert ígéretet kaptam a részemre fontos hiányok pótlására. Kár volt. Nem sikerült. Az alvázszánhoz rendelt szoftver nem engedi. A gyártó úgy látszik, nem rendelkezik a gyártmánya felett. De ezektől függetlenül jó kocsi. Szép a formaterve, kellemes benne utazni. A hátsó ajtónak előnyei vannak. A motorja erős. Külön bicikliszállítót is kértem bele. Sokat túrázunk vele így messzire.
De jöttek a hibák. A kocsiban hidegebb időben büdös van. Szervizben jeleztem, nem találnak semmit. Közben megfigyeltem, mikor dombra megyek tempómattal büdös van (terhelés, nagyobb nyomás), időnként rángatózik a kocsi. Szerviz csak álló helyzetben fújta teli cigi füsttel a kocsit.
A kocsi jobb eleje zörög egyenetlen úttesten. Persze valaki hallja, valaki nem. Az utcánkban, és a családban mindenki, míg a szervizben, csak aki meg is akarja. Már felvételekkel mentem szervizbe.
A hátsó ajtót időnként nem lehet nyitni zöld jelzés mellett, de a szerviz szerint ez így jó.
Tavaly nyáron összeomlott a villamos rendszer. Leállt a rádió, a légkondi, és a szervo is, mikor a szerpentinen jöttem lefelé. Csak szerencse, hogy csak egy pillanatra volt veszélyes a helyzet. Rögtön vidéken szervizbe mentem, ahol olajszintek rendben, feszültségszint határon.
Otthoni szerviz természetesen nem lát semmit.
Zörgés megmaradt, hátsó ajtók nem mindig nyithatók.
Idén május vége felé hatalmas füst a kocsi mögött, rángat. Na ezt már a szerviz is látja. Elszállt a turbó, csere majd két hét alatt. A kocsi szerviz után jelez, vigyem szervizbe. Kocsi rángat, nem megy, már előzni sem merek. Mivel a szerviz elutasít, így keresek egy másik szervizt. Ott egy órás próba, és meghallgatás után megértették az összes problémát. Egy részére még megoldást is sikerült találni.
Mivel a kocsi garanciális, így minden műveletre engedélyt kér a szerviz az importőrtől. Nagy nehezen a motorba is benéznek, és dugattyúkon töréseket találnak a gyűrűk közt. Olaj fel a hengerfejre, füst a kartelba, olajfolyás a turbóból bele a kipufogó rendszerbe. Egyik se jó a turbónak, mert nem kap olajat, csak kokszot.
Most arra várunk, hogy jöjjön alkatrész. A kocsi garanciája rövidesen lejár, és így a mostani javításé is. Nem vicc, ezt mondja az Opel.
Az Opel kommunikáció, ügyintézés szinte nulla. Hozzáértés csekély. Azt se tudják, hogy a terminált hova csatlakoztassák. Kommunikációs hibák, és hibakódok a terminálon, amit nem értenek.
Mivel nem vagyok biztos, hogy minden következmény fel lett derítve. Például henger, katalizátor, motor, turbó, így elvesztettem a bizalmam a kocsiban, és az Opelben is.
Az autó gyakorlatilag egész nyáron üzemképtelen.
Hibalista
- Levegőztető szelep (???) a szag miatt - Turbó - Motor
Ide hordtam szervizbe
Opel Wallis nem értette a hibákat.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Opel Gyulai türelmes, analitikus.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
