Gázt neki:)-> a Legjobb Pót Gumi
Szöveges ítélet
Talán nem véletlenül választ egyre több ember egyterűt... Egyik családtagom is mióta megvette élete első Meriváját, nem szívesen ülne vissza alacsonyabb felépítésű járműbe... Előnyei vitathatatlanok a praktikum és kényelem terén (könnyedebb beszállás, jobb rálátás a forgalomra, azonos vagy rövidebb karosszéria ellenére nagyobb belső tér)...
A második generáció nem csak méreteiben, hanem minőségében is nagyot lépett előre, úgy érzem itt már az is célja volt a tervezőknek, hogy nem csak a beltér ötletessége, hanem kivitele is magas szintű legyen... Mindkét generációból Cosmo felszereltséggel választottuk, ennél a B változatnál már félbőr ülések járnak... Az ülések kényelmesek elöl-hátul, viszont a megnövekedett tér ellenére az autó inkább négyszemélyes a mindennapokban, az ötletes ám kicsit helyfoglalóan hátranyúló flex-rail rendszer miatt. Persze ha ezen sikeresen átemeltük a lábunkat, már normális kényelemben ülhetünk a középső helyen is... Ergonómia tekintetében nincsen semmi kifogásolnivaló a váltókar jobb helyre került mint az elődben és sokkal pontosabban jár (össze sem hasonlítható), van elég, jó formájú és helyzetű rekesz, a középkonzol gombtengere elsőre kicsit zsúfoltnak tűnik de eltelt 2 nap és már egyáltalán nem okozott gondot a kezelése... A csomagtartó is előnyére változott, 350l helyett 400 l lett, ami megmaradt az a jó forma, könnyű bővíthetőség és a praktikus oldalsó rekeszek...
Vezetni sokkal jobb mint elődjét, jobban fekszik az úton (úgy tudom az előző még Corsa alapokon volt, ez pedig a B Zafira padlólemezét kapta), annak ellenére hogy jobban kanyarodik, komfortosabb lett és természetesen a beltér is jobban izolált, csendesebb. Éjszakára az adaptív lámpákat jó szívvel ajánlom, bevált...
Jöjjön a lényeg, a motor..:) A korábbi z14xep megbízható 90lovához képest (ami az esetek 95%-ában maximálisan elég volt) jelentős ugrás ez a mostani, nagyon kellemesen, dinamikusan és sokkal nyugodtabban lehet utazni (130-nál 3500 alatt forog,) és manőverezni (50nm-el több nyomaték) vele.
A legnagyobb előnye ezeken felül természetesen a gyári gázüzem... Ez egy gyári beszerelésű LandiRenzo rendszer illetve vannak egyéb különbségek a nem LPG-s azonos motorhoz képest:
- Módosított szelepeket és szelepülékeket kapott
-LPG-re optimalizált motorvezérlőt, ami folyamatosan kommunikál az LPG vezérlőegységgel
A rendszer 49 literes pótkeréktartályos, (ezt 80%-ig lehet tölteni), a beltérben a műszerfalon van egy integrált kapcsoló, ami világít gázüzemkor (abszolúte gyári kivitel, alul kép), a gázcsonk a benzinbetöltő nyílás mellett van elhelyezve, kívülről észrevétlen... Az üzemanyagszint mutató tetszik a legjobban, ami megegyezik a a benzinszintjelzővel így éppen azt mutatja amivel megyünk..:)
A rendszer nagyjából fél perc alatt vált át így tavasszal, meleg motornál meg szinte azonnal és észrevétlenül...
A gyári garancia ugyanúgy vonatkozik mindenre, mint benzines ill. dízeles társaira, plusz a gázrendszerre is...
A fogyasztása az első ezer kilóméteren 8-8,5liter volt, ez azóta csökkent 7,5 liter környékére (falvak közti 5-10-20km távokon), így úgy érezzük megérte ezt választani és kevésbé kell félni a meghibásodástól mint egy kényesebb CommonRail dízel esetében :)...
Hibalista
- Remélem sokáig hibátlanul muzsikál:)
Ide hordtam szervizbe
Opel Molnár Dunaharaszti
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Meriva A | Következő autója? | Meriva |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
