Zseniális térhalmaz és dizájn!
Szöveges ítélet
Szerintem zseniális kocsi az én gépem: kényelmes az utastér, tágas, 4 bármilyen nagy személy részére bármilyen távra (öt személyre csak rövid távra), 100 lovas motor nekem elegendő, tempomat a leghasznosabb extra. Remélem, a biztonsági extrákra nem lesz szükségem... :)!
A fogyasztás összesítve 7,5 (6,2-9,3), 130 felett nagyot ugrik a benzinfalás, odáig normális /ráérő időmben kiszámoltam 90 000 km összesített fogyasztását és 7,66-ra jött ki/. (Szubjektív érzésem: kicsi a benzintank nyílása, a legtöbb benzinkúton végig tartani kell a töltőpisztolyt, nem engedhetem el...)
A két év alatt két izzó égett ki, igaz, 1 hét alatt...
Frissítés (2007): 66666 km-nél cserélni kellett a műanyag kütyüt a váltóban, ami típushiba (mint a Corsánál), ez nem annyira tetszett (30 000 Ft). Az égőkből fogyogat rendesen azóta is, nagyjából félévente 1-1 első-hátsó égőt cserélek (majdnem mindig csak a tompított és a hátsó normál lámpa).
Egyszer egy autómosóban letépte a gép az antennámat, na azt mire kitalálták a szervizben, hogy az egész tetőaljzatot le kell cserélni... Mindegy, kész van és nekem ez a lényeg.
Az éves szerviz előtt egy héttel bejelzett az olajszintlámpa, de fél liter olaj megoldotta a problémát, ezen kívül semmilyen problémám nem volt!
Frissítés (2007): ez is előjön továbbra is, mindig van nálam olaj, csak félreállok, töltök és indulok is...
A második évben csak a kötelező szerviz volt, kicsit talán sok érte az 50 000 Ft, de ha csak ennyi van egy évben, akkor kibírható!
(Tél végén a szabadban álló autónak befagytak az első fékjei /mert nem használtam másfél hónapig/ és akkora barázdák lettek a tárcsán, hogy nem tudták felcsiszolni, így cseréltettem az első tárcsákat. Azt hiszem, ez szintén nem a kocsi hibája! :-) )
Frissítés (2007): mostanra már 75 000 km-nél tartok, csak a váltóhiba volt jelentős dolog meg a normál szervizelősdi. Már nem kell a garanciális dolgokkal bíbelődni, így máshoz is elviszem, mint a márkaszerviz. Mondjuk ott rutinból 60 000-nél kicserélték a vezérműszíjat, pedig ha megnézik rendesen a kocsit, hogy Meriva 1,6, rájöhettek volna, hogy 90 000 km-nél kell ezt elvégezni... Mindegy, a rezsijük olcsóbb...
Frissítés (2008): a 4. év is gond nélkül telt, nyári gumikat cseréltem csak, meg egy alapszervizen voltam (olajcsere, stb.). Műszaki vizsgán simán átment, minimális rákészüléssel, ezt az árból tudom (kb. 20 000-ből megvolt).
Én továbbra is nagyon elégedett vagyok a Merivámmal!
Hibalista
- Két első fényszóró izzója kiégett 2 év alatt.
- Frissítés (2007): a váltóban cserélni kellett a műanyag alkatrészt, ami típushiba, nekem 66666 km-nél jött elő. :)
- Frissítés (2008): csak az izzók, elöl-hátul vegyesen
-
Ide hordtam szervizbe
Opel Di-Fer, Érd
Profik, de nem olcsók...
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Opel Puchele, Soroksár
Olcsóbb, de talán nem annyira szakértők...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 96000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | új Zafira, de a következő generáció (kb. 5-6 év) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
