A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Meriva (2003-2009)

Meriva 1,6 Enjoy 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Nagydarab "Corsa" kicsit "Zafirásan

Szöveges ítélet

Az igazsághoz tartozik, hogy a Merivát az Opel országos akciója keretében (" A nagy Opel próba") volt szerencsém egy hosszú hétvégén keresztül használni, így "tartós" tesztr?l persze nem beszélhetek, de azért úgy érzem lesz mir?l írnom...

Kezdem a száraz adatokkal:
Az általam elhozott autó Enjoy felszereltség? volt, amiben többek között manuális klíma, els? elektromos ablakok, központi zár, ABS, CD-s rádió, a két hátsó ülés közé illeszthet?, könyökl?ként is funkcionáló tárolódoboz, hátsó sötétített ablakok, els?(állítható magasságú) könyöktámasz szerepel, hogy csak a legfontosabbakat említsem.

Az motor kultúrált járású, hangja jól elszigetelt az utastért?l, a váltó könnyen és pontosan kapcsolható (legalábbis az én A-s Vectrámhoz lépest mindenképpen). Ha már a váltóról szólok, nagyon nem tetszett, hogy el?zéskor mindig vissza kellett kapcsolnom 3-asba, ami a saját autó után furcsa és szokatlan, nem utolsósorban pedig számomra veszélyes is volt, mert megszoktam a 2000 köbcentis Vectra rugalmasságát, ami még ötödikben is kell?képpen gyorsul 100-ról 140-re. Ez a merivában egy örökkévalóságnak t?nt, de akinek ez az els? autója, vagy kisebb motorú autót használt korábban, biztos nem szokatlan.
És még egy dolog a rugalmasságról( ami persze az áttátételnek, a motornak, gázpedálnak vagy nem is tudom minek volt köszönhet?) :
60-ról 100-ra egész egyszer?en "megsz?nt" gyorsulni, még ha "ólomlábakkal" is tapostam a gázt....
Érdekes, mert hetekkel korábban elvittem egy körre az 1,4-es Merivát is és annak mintha rugalamsabb lett volna a motorja, és igazából nem is találok nagy különbséget a két motorizáltság között.
A gördülési és szélzaj megfelel?, viszont az oldalszélre a kialakításából fakadóan érzékeny.

A ki és beszállás éppen ezért viszont könny?, ráadásul az ajtók is tágra nyílnak, határozott akadópontokon keresztül.
Az ajtókárpitok színe és mennyisége viszont elég siralmas, valahogy ne jött be ez a kék szín, ami sajnos visszaköszönt az üléskárpitokon is, de biztos van akinek ez tetszik....
Akinek meg nem, rendeljen bele másikat, vagy vegyen bele üléshuzatot a piacon vagy valamelyik nagy bevásárlóközpontban.. :)

Az ülések variálhatósága szellemes, f?leg hátul, és a lábtér is hatalmas, de a csomagtér mérete nekem nem eltalált, mert nem fért bele (csak nehezen) az ikerbabakocsi...
Ha már itt tartok, a kalaptartó is elég nehezen kezelhet?, nem nyílik fel a csomagtérajtóval, kénytelen a "rakodó" tologatni, ami nem túl kényelmes.
Ja, még valami a beltérr?l, a m?anyagok min?sége sem tetszett (noha a kidolgozás megfelel?), de az én veterán Opelemben még sokkal szebb (és több) a kárpit, valamint a m?anyagok is.
Mindegy ez sajnos jellemz? a legtöbb mai (nem túl drága) autókra is.
Az említett els? könyöktámasz azért nem tetszett, mert ha kényelmesen pihentettem rajta az alkarom, megállás után csak úgy tudtam behúzni a kéziféket, ha felhajtottam...
Tehát aki kényelmet szeretne, annak le kell mondania a kézifékhasználatról vagy ne akrjon könyökölni, arra való otthon a fotel.....

A kezel?szervek és a klíma is szépen m?ködött/m?ködtek, utóbbira szükség is volt május elsején.
A küls? tükrök kell?en nagyok (a bal oldali aszferikus) és jól használhatók, a kormány is, kár, hogy csak tengelyirányban állítható.
A pedálok elhelyezése miatt néha összeakadt a lábam a gáz és fékpedállal, ez utóbbi viszont jól adgolható és jól is fogott.
A keszty?tartó ellenben nálem nem vizsgázott jelesre a nagyságával, de azért pohártartóból és tárolóhelyekb?l volt elég.

Az átláthatóság is jó, a már említett tükröknek is köszönhet?en, nem jellemz? ez viszont hátsó tarktusra, ja és az els? szélvéd? alja is torzított, valamint az A oszlop kialakítása miatt balra kanyarodáskor és balkanyarban "Vak Bottyánnak" éreztem magam.

Hát "dióhéjban" ennyi, azért jó autó a Meriva kéne is, de nem mindenáron és nem feltétlenül.
Nyugodtan vezet? családapáknak, családosoknak, szörfösöknek, tökéletes, szépnek nem mondanám, de jónak igen, és ha nem is egy Zafira, de azért beleillik az Opel családi fotóalbumába.

Üdv!
Nyíri Tibor.

Hibalista

- semmi...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 2400
Megbízhatóság (8) Vezetett km 240
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Opel Vectra 2.0 GT Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Meriva 2003 (2003)

További ítéletek (108 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)