Nagy tehén
Szöveges ítélet
Előnyök:
Kényelmes, nagydarab autó, hatalmas csomagtérrel, ha a hátsó üléseket lehajtottam, simán belefért a biciklim (szervíznél nem volt mindegy...)
Egyszer több napos külföldi biciklis kirándulásra magammal együtt öt embert elvitt cuccostul, tetőn és hátul összesen öt biciklivel. Ez azért mutatja a szállítási képességeit. A tetőcsomagtartót persze erre az alkalomra béreltem, amúgy sose kellett.
A motor nagyon halkan üzemel, amikor megvettem, azt hittem, leállt, mert egyszerűen nem hallottam a motorhangot.
Eleinte hiányoltam, hogy az utastérben nagyon nehezen lehet térképeket, CD-ket, kukásruhát és más vicik-vacakokat elhelyezni, de miután rájöttem arra, hogy pontosan hol is vannak eldugva ezek a pakolóterek, megszűnt ez a problémám. Talán a kesztyűtartó kialakításával maradtam tartósan elégedetlen: oda tényleg nagyon kevés cucc fér.
Méretéhez képest a 8 l. fogyasztás miatt nem lázadtam.
Hátrányok:
Lomha jószág, de ez az én döntésem volt: én kértem bele 1,4-es motort a félmillióval drágább 1,6-os helyett. Állítólag tényleg inkább az való bele.
Autóvillamossági szempontból mindig volt valami gebasz. Hol biztosíték ment ki, hol a hátsó világítás, hol a hátsó ablakfűtés, a rádiót sose tudták rendesen összehangolni a többi cuccal, pl. kikapcsolás után hajlamos volt újra bekapcsolni, stb. A mobil kihangosítóját utólag építtettem bele, vesztemre: szétrázódott a csatlakozás, de azt mondták, kiszedni az egész vackot kb. 50 eFt - annyit nem ért nekem.
Kifejezetten útáltam a B-oszlopot elől. Nagyon vastag, akadályozza balra a kilátást. Állítólag baleset esetén ez nagyon biztonságossá teszi: megvédi a sofőrt, csak azt nem tudom, hogy a bíróságtól is megvédi-e, ha elcsapok egy gyalogost. A 6 év alatt 3-4 olyan - szabálytalanul közlekedő - gyalogosra emlékszem, akiről az volt az élményem, hogy "te jó ég, én ezt az embert nem láttam jönni" - a B-oszlop eltakarta. Ha balra kanyarodom, és a hülye öngyilkosjelölt keresztülrohan az úton, akkor a B-oszlop teljes takarásában tud eljutni a kocsim elé. A városomban van egy ilyen hely, ahol a gyalogosok előszeretettel rohannak keresztül a balra kanyarodó úton. Tegyük föl mármost, hogy kicsit túllépem az 50 km-t, akkor nekem is meszeltek. Az új Merivában ez az egyik megoldás, amin változtattak. Csak tesztvezetést csináltam vele, abban nem derült ki a számomra, hogy tényleg megoldották-e a dolgot.
Ami 6 év tényleg üzembiztos működés után hatalmas csalódás nekem, az a mostani hengerfejcsere. Szabad ilyennek történnie egy 6 éves autóval?
Hibalista
- - Hátsó világítás, - - mobil-kihangosító, - - rádió (pontosabban az mindig is vacak volt, de nem tudták javítani) - - - lényeges dolog nem mostanáig. Fékbetéteket cseréltek rajta, meg mindenféle javítás adódott, dehát rendszeresen szervizeltem. - - - Úton mostanáig nem hagyott cserben. Most viszont 6 éves létére hengerfejcserére szorul. Ez sok év megbízható üzemét ellensúlyozza (400 eFt). Eltömődött valami járat, amin keresztül az olaj eljutott a hengerhez. Puff, leálltam, út széle, tréler. -
Ide hordtam szervizbe
Autotrend, Esztergom-Kertváros, márkaszervíz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 117000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | SWIFT | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
