A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Meriva (2003-2009)

Meriva 1,3 CDTi 75 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Mindenes - bosszantó hibákkal

Szöveges ítélet

2007 húsvétjára hozta a nyuszi. Meg is lepődtem, hiszen alig három héttel azelőtt véglegesítettük a megrendelést. Rögtön elmentünk a nagypapáékhoz ünnepekre (oda-vissza mindjárt belekerült egy ezres), alig bírtam magam visszafogni, mondván - még bejáratós! Sajnos azóta is megy mint a mérgezett egér, hét hónapos és 27000 km van benne. Olyan autót kerestem, mikor a Moppel mellett döntöttem, ami nem túl hosszú, négy személynek kényelmes hosszú úton is és mellette csomagok is beférnek és beférjen egy kis testű kutya is. Ugyanakkor (mivel sajnos van egy makacs gerincsérvem) könnyű legyen a beszállás - kiszállás. Nos, elmondhatom, ezeknek a kívánalmaknak ideális választás. Több autót megnéztem ebben a kategóriában, a legkényelmesebb ez volt. És köszönhetően az Opel új árpolitikájának, azt hiszem jelenleg árban is a lehető legjobb. Amit végül kiválasztottunk, az 1,3 dízel, sajnos csak 75 lovas motorral és ötsebességes váltóval. Elkelne a 90 lovas változat és a fogyasztás miattt jól jönne a hatodik sebesség. Bár kis hazánkban inkább csak mutatóban van jó minőségű autópálya... Pécs irányába pedig még csak egy fantom (sehonnan vezet sehová) autópálya létezik, min egy szűk félóra alatt át lehet szaladni.
Az autóval sajnos rögtön egy hónapon belül kezdődtek apró de bosszantó gondok. Egyszercsak menet közben kigyulladt egy jelző lámpa (kis autó egy villáskulccsal) és onnan kezdve eltűnt belőle az a kevés erő is, ami addig volt. Irány a szervíz: azt mondták, az autó "vészprogramba" kapcsolt, mert a részecskeszűrő eltömődött. Mondom: a használati utasításban az van, hogy ezt a szűrőt nem kell karbantartani, a tisztítását a vezérlő elektronika automatikusan elvégzi, ha valami miatt mégsem tudja, akkor a műszerfalon kigyullad egy jelzés, ilyenkor azt kell csinálni, hogy (most nem írom le, mert hosszú). De ez a jelzés nem jelzett, a szűrő mégis eltömődött, akkor most mi van? Nem tudják, elő a computert (Tech2-nek hívják), kiégették a szűrőt, töltöttek fel új szoftvert, mostmár jónak kell lenni. Újabb egy hónap után hiba ugyanaz. közben a rádió elromlott, hetente egyszer-kétszer bekapcsoláskor iszonyatosan torzan szól, élvezhetetlen volt mind rádió, mind CD üzemben (CD30 típus). Rádiót kiszedték, elküldték szervízbe, szűrőt kiégették, kapott új szoftvert.
Kis idő múlva szűrő újra hibát jelzett, ekkor már ideges voltam, nem óhajtom minden időmet a szervízben tölteni, arról nem beszélve, milyen veszélyes, mikor minden figyelmeztetés nélkül vészprogramba kapcsol a vezérlés. Közben rádiót visszakaptam, ami két hét után ismét elromlott. Rádió újra ki, szervízbe elküld. Közben új szoftver és láss csodát, azóta elment kb 10 000 km-t és nem volt vészprogram. Vagyis a GM tudta, mit kell változtatni, csak kamuzott egy kicsit... Rádió megérkezett, beraktuk, két hét múlva bedöglött. Kértem, vásárolja vissza az Opel ezt a rakás sz@rt, mert tele vagyok vele. Közölték azt nem lehet, sőt cserélni is csak az autó(!) két éves koráig cserélik ingyen, mert az autó kétéves garanciája vonatkozik rá! Annyira pipa lettem, hogy az infarktus kerülgetett. Ezt a rádiót az opciós listán az Opel 99 000 Ft-al árazta be! Ennyi pénzért olyan rádiót veszek, hogy ihaj! Most éppen negyedik hete várom, hogy szóljanak: mehetek a rádióért. Ja merthogy minden ilyen kiszerelős, beszerelős játék között el szokott telni három négy hét. Közben mondjuk adnak egy kölcsön rádiót, ami persze nem Opel rádió, tehát szolgáltatásaiban messze nem azt nyújtja, mint kéne és eleve egy gyengébb minőségű kb 16 000 Ft-os cucc.
A pozitívumokról: Az utastere fantasztikusan kényelmes! Mi legtöbbször négyszemélyes üzemmódban használjuk, vagy kisáruszállítóként, az összes hátsó ülést összecsukva. Ez szenzációs! Voltunk nyaralni Dubrovnikban, négyen plusz a kutya, sátras utánfutóval kempinghez felpakolva 40 fokokban, a teljes útra az átlagfogyasztásunk nem érte el a 7 litert. Hegyen völgyön megpakolva, a klíma ezerrel (automata), szóval szerintem ez igen jó érték.
Most, hogy kellemesen bejáródott, nyugadt vezetéssel sikerült már 5 liter alatti fogyit is kihoznom, a hosszú átlag (kezdettől gyűjtöm az adatokat a spritmonitor.de-n) 5,5 liter.
Mindent összvetve az elején a szűrő problémák miatt rettentő dühös voltam, de egy ideje ezek megszűntek, így ezzel már nincs gond, megszerettem, megszerettük.
Csak az a fránya rádió javulna meg

Hibalista

- részecskeszűrő eltömődött, ki kellett égetni 3x
- szoftver update 3x legutóbbi óta nincs szűrő hiba
- rádió elromlott 3x jelenleg is cserére vár
- duda meghalt -> csere kéthangúra ráfizetéssel (6600 Ft)

Ide hordtam szervizbe

Opel Penthe

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 26500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Kalos Következő autója? Új Meriva (2010 után)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Meriva 2003 (2003)

További ítéletek (108 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)