Meriva 1.7 CDTI - 1.6 benzines után
Szöveges ítélet
EZ MOST két részből áll amikor meghoztam és 1.5 évvel utána
Hát volt egyszer egy merivám, tavaly vettem , benzines 8 szelepest , a benzinfaló felfújt corsában leírtam a véleményem, az kb 8 és 10 közöt evett.
Mivel évi 50 ezer km megyek (a benzinessel is mentem 9 hónap alatt 45ezret, megette az a "gatyánkat is" nos ezért a váltás.
Sajnos itt nem találtam közel egy év alatt cdti véleményt ...
Én mivel tegnap hoztam haza a 2004 évjáratú, állítólag 40 ezer km-es autót amit hosszas, kb 3 hónap internet és több száz km keresés után vettem jelen pill. csak a hazaút tapasztalatai és a mai össz kb 350 km után mondom el.
De bővíteni fogom mások okulására.
Nos Meriva cdti??? 1.6 benzines után talán alacsony fokozatban hangos, párom szerint Traktor, vagy "dzsondér"
muszály így írni ui. így neveztük el.
Viszont menni megy, talán nem rögtön gyorsul, mint ahogy a Winkler Robi is mondta, rálépsz és vársz egy kicsit.
De 4. és 5-ikben szépen elhagyja a traktor hangját.
És a 87 LE után a 101 és a nyomaték előjön rendesen. Nos a fordulata a benzineshez képest alacsonyabb tán ezért lesz kevesebb a fogyasztás.......
Ebben van 4 lufi ABS a régi vonatos korszakot idéző, első ülésekbe épített "etetőszék" a hátsó gyerekeknek stb, vagyis nem magyar fapados felszereltség mint a benzinesben, amibe pl. a kaposvári opel beszerelte a kp zárat a 4 ajtóba, de a hátsóba már nem, és a tanksapkához sem...
Magyarországon ez van, ILL NINCS... IGÉNY...
Ez a második meriva a világos zöld után fekete, egy kicsit hamarabb lesz koszos, de a fék nagyon jó ABS-el is, bár próbáltam Győrben ugyanilyet 65 ezer km-el és nem fogott a fék azon. Tényleg miért kell egy 2-3 éves 65 ezer km-es meriván CDTI-is volt az is féktárcsát cserélni????
Nem annyi van benne vagy taxi volt???
Az enyém ami most benzines 73.000-nél max. betét a szerelőm szerint....majd kell bele.
Szóval rövid 350 km után nem rossz az ülésmagasság tök felesleges benne, még a kormány állítás is de benne van, ha benne akkor jó de a benzinesben nincs és akkor is jó.
Szerintem a magyarországi benzinesem 73 ezerrel, még jobban egyben van, mint ez a cdti, itt pl az ablak sprickelő a vezető oldalon rossz, hiányzik a vége, a kormányon a duda csak bal oldalon szól jobbos nem dudál...
Viszont a benzines zöldön rengeteg izzót cseréltem egy év alatt, elsőket hátsókat több alkalommal, ez hiba az Opel részéről, hogy rossz izzókat használ az autóban...
Ebben még nem kellett , bár kiváncsi lennék hogy kell majd az első ködlámpákban cserélni.
Ami még furcsa de JÓ, a cd-s rádió mintha sebességtől függően halkulna -hangosítaná magát... lehetséges ez ??? vagy rossz a rendszer benne?
Viszont ugrál a cd játszó döccenőknél, a benzinesben én pl Mp3-as 6020-as pio-t tettem az nem még erdei úton sem...
Ja ami kimaradt ebben szerelőm szerint szenvedés a pollenszűrő csere, ott voltam láttam a takaró visszarakása az egy legó. Hiba ismét a tervezőktől.
2. RÉSZ MIVEL ELTELT MÁSFÉL ÉV
hát mentem vele 4.8 és 6.5l fogyasztás között.
a 4.8 az kinn horvátoknál amikor nem lehet menni a tengerparton 100 felett , a 6.5 pedig németország autópálya 150-180 között Lippstadt -ig Nagykanizsáról talán 3 pihenővel 11 óra alatt. most 126 ezer van az autóban , tavaly áprilisban 40 ezerrel vettem , 75 körül fékbetét , olaj mindig Q8 , szűrő , pollen is , gázolajszűrő is , csak ez kellet neki, ja és fékbetét szabályozás elöl , 100 ezernél a vezérmű szíj stb... 90 nél kellett volna , de még így is jó állapotú a szíj amit kivettünk...
az autót megszokta a párom is a hangját is a benzines meriva után, ez sokkal erősebb , és persze felszereltebb...
nincs vele gond , 850 és 950 km között kellaz 53 literesbe úgy 48 liter körül tankolni, KI LEHET SZÁMOLNI...
Ha csere lesz akkor vagy ezt fiatalítom , vagy zafíra díselben , de az új karosszériás még drága használtan is...
szóval megy és erős , talán mert németországi volt???
volt aki itt lelustázta...hát én oktatok vele buta sofőröket...
Hibalista
- égők elöl , bár ha azt nézem havi 4-5 ezer km ert megyek akkor 3 havonta megvan az égők üzemórája
Ide hordtam szervizbe
Poszovecz Ferenc Nagykanizsa , jelenleg a Nissan Szervízvezetője , de opelos volt...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | meriva | Következő autója? | tán ugyanez újban, vagy vectra c, dízelben |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
